SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

DT po ciąży - powrót do formy

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1685

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 20 Wiek 32 lat Na forum 111 dni Przeczytanych tematów 212
Hej.
Obecnie jestem 5 miesięcy po porodzie. Zakładam tu dziennik w celu większej motywacji.
Mam 32 lata, 155 cm wzrostu i waże ok. 51-52 kg. 2 lata temu przed ciążą wazylam 47 kg i w miarę dobrze się z tym czułam, z wyjątkiem nóg. Przed zajściem w ciążę w ciągu 4 miesiecy przytylam do 55 kg. I wtedy zaszłam w ciążę. W ciąży przytylam do 63 kg. 6 tygodni po porodzie miałam już wagę sprzed ciąży 55 kg. Jednak kolejne kilogramy już tak łatwo nie spadają.
Pierwsze 3 miesiące po porodzie jadłam ok 2000 kcal i chudlam jakies 1 kg na miesiąc. Obecnie wróciły moje problemy z jedzeniem. I zaczęłam kombinowac. Raz jem mało. Raz rzucam się na jedzenie i tak w kółko. To samo z treningami. Raz ćwiczę raz nie.
Dodatkowo karmię piersią więc za bardzo schodzić z kaloriami nie mogę.
Myślałam żeby jeść 1600-1800 kcal. Rozkład BTW 20/30/50. I np raz czy dwa razy w tygodniu zjeść trochę mniej.
Co do treningu to na razie ćwiczenia w domu. Hantle, gumy, orbitrek i treningi z yt.
Chciałabym zejść do 47 kg do maja bo wtedy mam przymiarke sukni ślubnej. Choć zdaje sobie sprawę że może być to ciężkie.



ANKIETA

****DANE PODSTAWOWE***************************************

NICK: Paulinnaaa
WIEK: 32
NIEPRZERWANY[CAŁKOWITY] STAŻ TRENINGOWY:
Ogółem może 5 lat na siłowni. Ale z przerwami i bez żadnych spektakularnych efektów. Plus bieganie ok. 2 lat-interwały, po górach itp.

****PARAMETRY OBWODÓW*************************************
Zmierze się i zwaze dokładnie za kilka dni jak zejdzie opuchlizna
WAGA CIAŁA: ok. 51-52 kg (zważę się dokładnie)
WZROST: 155
OBWÓD RAMIENIA: prawe 27.4/lewe mniej
OBWÓD ŁYDKI: ok.37.5
OBWÓD UDA: ok 53
OBWÓD BIODER: ?
OBWÓD NA WYSOKOŚCI PĘPKA: ?
OBWÓD TALI: ok. 71
OBWÓD KLATKI PIERSIOWEJ: ok. 88

****CEL*************************************************
Pierwszy cel schudnąć do 47 kg. Później może jeszcze z 2kg. A potem lekka masa.

CO CHCESZ OSIĄGNĄĆ PO PRZEZ DIETĘ I TRENING?
Schudnąć, poprawić jędrność skóry, zlikwidować cellulit.
Dalszy cel: wyrobić zarys mięśni

****STAN ZDROWIA*****************************************

CHOROBY PRZEWLEKŁE: nie
PRZEBYTE KONTUZJE: brak
WADY POSTAWY: nie
ALERGIE: nie
PROBLEMY ZDROWOTNE NIEWIADOMEGO POCHODZENIA: nie
CZY REGULARNIE MIESIACZKUJESZ? Jeszcze nie
CZY PRZYJMUJESZ TABLEKI ANTYKONCPECYJNE? Nie
CZY PRZYJMUJESZ LEKI Z PRZEPISU LEKARZA? Nie

****PYTANIA DODATKOWE**********************************

CZY STOSUJESZ SUPLEMENTY: witaminy dla kobiet karmiących plus DHA
CZY STOSOWAŁAŚ DO TEJ PORY JAKIEŚ DIETY (JAKIE/KIEDY/JAK DŁUGO)
Tak. Przed ciążą diety niskokaloryczne na zmianę z napadami obzarstwa przez kilka lat  :/  w ciąży dieta ok.

****DIETA*************************************************
JAK WYGLĄDA TWOJE ODŻYWIANIE OBECNIE -
Pierwsze 3 miesiące po ciąży 2000 kcal. Chudlam powoli. Ok 1 kg na tydzień. Obecnie trochę zawalam dietę. Raz 1800, czasem 1200, czasem ponad 3000 kcal.

CZY PRZY OBECNEJ DIECIE CHUDNIESZ/UTRZYMUJESZ WAGĘ/TYJESZ?
Utrzymuje

****SPRZĘT**********************************************
Mam w domu sztange, hantle, gumy maxi i mini, orbitrek

PROFESJONALNA SIŁOWNIA: obecnie przy małym dziecku nie.

****TRENING**********************************

JAK WYGLĄDA TWÓJ OBECNY TRENING :
Jeden wielki chaos. Czasem ćwiczenia z hantlami i gumami, orbitrek, czasem bieganie, ćwiczenia z yt. A czasem nic.








Zmieniony przez - Paulinnaaa w dniu 2021-01-24 12:34:16

Zmieniony przez - Paulinnaaa w dniu 2021-01-24 12:35:03

Zmieniony przez - Paulinnaaa w dniu 2021-01-24 16:03:52
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5467 Napisanych postów 34308 Wiek 42 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 666544
Pokaż jak jesz. Bo samo makro to nie wszystko. Być może problem leży w tym co jesz a nie ile. Poza tym nie nastawiaj się na zmianę wagi. przy treningu siłowym przybędzie też trochę mięśni i waga jest złym wyznacznikiem. Lepiej patrzeć w lustro, mierzyć obwody i używać fałdomierza. Zazwyczaj z większą wagą ale wysportowanym ciałem lepiej się wygląda niż jak się po prostu schudnie. Także wywal te cyferki z głowy.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 20 Wiek 32 lat Na forum 111 dni Przeczytanych tematów 212
Wrzucę wieczorem co dziś jadłam. Będę codziennie wrzucać co jem. Przynajmniej na początku. Żeby dowiedzieć się co robię źle :)
Co do wagi to generalnie chciałabym ważyć więcej niż 47 kg ale właśnie z mięśni a nie tłuszczu :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5467 Napisanych postów 34308 Wiek 42 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 666544
Dlatego nie warto za mocno skupiać się na wadze. Lustro jest ważniejsze.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 20 Wiek 32 lat Na forum 111 dni Przeczytanych tematów 212
Jedzenie z dzisiaj













...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 20 Wiek 32 lat Na forum 111 dni Przeczytanych tematów 212
Ciąg dalszy




...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 20 Wiek 32 lat Na forum 111 dni Przeczytanych tematów 212
Kalorie liczę na aplikacji, nie z sfd.
Trening:
Orbitrek 50 minut
Ćw na brzuch 10 minut
Glute bridge 3*15 17kg
Monster walk z mini bands
Przysiad sumo z podskokiem z mini bands 3*15
Odwodzenie nóg do tylu i na bok w kleku z mini bands
Przyciaganie sztangi stojąc 3*15 17 kg
Pompki damskie 3*10
Ćw na plecy z mini bands na górną część pleców (Nie wiem jak je opisać :D )
I cw na plecy z mini bands na środkową część

Oprócz tego marsz 5 km


Zmieniony przez - Paulinnaaa w dniu 2021-01-25 21:56:28
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
paula.cw Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2186 Napisanych postów 11558 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 587104
Cześć. Witam kolejną mamuśkę na forum. :) Karmisz piersią? Nie to, żeby mnie interesowało co je maluszek ale trzeba to uwzględnić przy ustalaniu diety :D

Pamiętaj, że ciało po ciąży może ale nie musi wrócić do tego co było przed ciążą. Tzn. wcale nie musi być gorsze ale może być całkiem inne i to jest ok. :D Najważniejsze to obserwować zmiany.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 20 Wiek 32 lat Na forum 111 dni Przeczytanych tematów 212
Tak. Karmię piersią cały czas :)
Wiem ze powinno się jeść więcej przy karmieniu. Cały czas obserwuje czy przypadkiem ilość pokarmu się nie zmniejsza. Ale szczerze mówiąc chodzę trochę głodna jedząc te 1600-1800 kcal.

Póki co to widzę u siebie ogromny cellulit i całkiem inny brzuch niż przed ciąża
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 20 Wiek 32 lat Na forum 111 dni Przeczytanych tematów 212
Dzisiejsze menu:
Sn: śliwki suszone, omlet z 2 jaj na mące kokosowej i otrebach owsianych z marchewka, masło orzechowe i borówki
II sn: jabłko, twaróg, 1/2 skyra, szklanka soku pomidorowego 100%
Obiad: ryż,kurczak, papryka, brokuły, sos tikkamasala
Kolacja: bułka 70g, szynka, ser żółty, papryka, ketchup
Dodatkowo 2 kawy z mlekiem

Trening:
Orbitrek 30 minut
10 min cwiczen na brzuch
Marsz 5km






Zmieniony przez - Paulinnaaa w dniu 2021-01-26 18:08:53
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 20 Wiek 32 lat Na forum 111 dni Przeczytanych tematów 212
Śniadanie : (troche misz masz mi wyszedl :D ) śliwki suszone, 2 parówki z kurczaka, musztarda, mała kromka chleba + koktajl z mleka migdałowego 200g, banana 100g i masła orzechowego 15g

Obiad: makaron 70g z twarogiem 140g, borówkami 100g i truskawkowym 30g

Podw: jabłko, pasek czekolady

Kol: kromka chleba, twaróg 40g, łosoś wedzony 60g, papryka, marchewka

Trening: niewiele bo tylko marsz 2.5km
Łącznie kroki : ponad 13tys

1800 kcal/88/52/255
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Redukcja, pomoc przy deficycie

Whole01