SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

DT nolose - poszukiwanie swojej drogi

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 25037

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 46 Napisanych postów 842 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 70996
Celestial_: No proszę. Tylko u mnie z tym budzeniem się jest w kratkę – raz śpię dłużej, raz się budzę wcześniej niekoniecznie wyspana. Nie wiem, od czego to zależy.
W dzienniku eveline natknęłam się na taką wypowiedź:
bziubzius
wydaje mi sie, ze u Ciebie moga nieco dawac o sobie znak nadnercza
stad te zachcianki, szybkie pobudki i oslabiona tarczyca
obrze byloby gdybys sie wysypiala, dlaba o regeneracje i odstawila, albo bardoz ogranicyzla wszelkiego rodzaju pobudzacze (kawy, energetyki etc)

Może Ci to coś pomoże/rozjaśni. (Ja nic więcej na ten temat nie powiem, bo przyznam, że jestem znużona próbami samodiagnozowania się )



WTOREK
leki/suple: Novothyral ½; Gold - Vit. D max; Chela - Cynk
płyny: woda (ok. 2l)
Olej kokosowy nierafinowany, zapachowy – że niby ktoś to je prosto ze słoika? Mnie odrzuca (jak właściwie chyba każdy tłuszcz w czystej postaci)
Miska niecelowo trochę niedojedzona i czułam, że to mało.
Odbijało mi się chyba po czekoladzie, znowu, czyli raczej jest coś na rzeczy.

Ok. 40min. spacerem.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ŚRODA
leki/suple: Novothyral ½; Gold - Vit. D max; Chela - Cynk
płyny: woda (ok. 2l), bulion z wątroby, trochę wody z gotowania mrożonej fasolki szparagowej
Od kolejnych niedzielnych pomiarów nie wiem, czy nie dołożę trochę do miski, bo chętnie bym jadła więcej – myślę, że wtedy i energii byłoby więcej. Chyba, że mi się za bardzo spodobają spadki :P (bo centymetrów rzeczywiście jest mniej, ostatnio spodnie luźniejsze) Zobaczę, jak to będzie wyglądać.

Nowy trening
Pull
1. MC klasyczny 9/7/5/5/5/5/8/10 źle spisałam i zrobiłam 9/7/5/5/5/8/10/12
45/55/65/70/75/65/60/55 [pierwsze 2 serie lekko i ostatnia; paski chyba od 3. serii]
2. Wiosłowanie sztangielką w podporze 10/10/8/6/6
10/12/14x6/14/14 [z dziennika paula.cw: robione do biodra (i do kieszeni ) = lepiej, bo dotychczas miałam kłopoty z tym ćwiczeniem; niemniej jednak nie wiem, czy nie zbyt szarpane – pooglądam jeszcze filmiki z techniką]
3. Uginanie ramion ze sztangielkami chwyt młotkowy - 12/8/8/16
5/6/8x6.5/5
4. Brzuch do 4x
Jeżyki 25x20/30x15/37.5x20/30x20
_______________________________________________________________________________________
Trening zajął mi niecałe 40min. :O (może też dlatego, że nie grzebałam się z przerwami...) Pozytywne zaskoczenie. Także i na spokojnie się porozciągałam.
night, dobrze to wygląda? Najmniej jestem pewna dobrania obciążenia w MC (pomijając to, że trochę pomyliłam schemat powtórzeń). Czy 2 pierwsze serie powinny być, tak jak zrobiłam, z większym zapasem, jako że są niejako rozgrzewkowe?

Myślałam, że ten układ powtórzeń jest skomplikowany, zawsze jak np. w dzienniku kleine-hexe widziałam tyle liczb, to wydawało mi się, że to jest ciężkie do ogarnięcia, takie rozpraszające – nieprawda, wręcz przeciwnie Jest ciekawie i podoba mi się, że wszystko, co mam zrobić, jest ustalone i rozpisane (zawsze robiłam dodatkowe serie rozgrzewkowe).

Ok. 40min. spacerem.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 146 Wiek 27 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 6419
nolose
Celestial_: No proszę. Tylko u mnie z tym budzeniem się jest w kratkę – raz śpię dłużej, raz się budzę wcześniej niekoniecznie wyspana. Nie wiem, od czego to zależy.
W dzienniku eveline natknęłam się na taką wypowiedź:
bziubzius
wydaje mi sie, ze u Ciebie moga nieco dawac o sobie znak nadnercza
stad te zachcianki, szybkie pobudki i oslabiona tarczyca
obrze byloby gdybys sie wysypiala, dlaba o regeneracje i odstawila, albo bardoz ogranicyzla wszelkiego rodzaju pobudzacze (kawy, energetyki etc)

Może Ci to coś pomoże/rozjaśni. (Ja nic więcej na ten temat nie powiem, bo przyznam, że jestem znużona próbami samodiagnozowania się )



Muszę się zainteresować tematem ;) Chociaż wyspana to jestem, osłabiona się nie czuję. Przynajmniej teraz bo na początku przygody z redukcją to ledwo żywa chodziłam teraz dopiero to widzę. Ale w tym czasie pracowałam za granicą po 10h dzień w dzień, więc zwalałam to na to. Jednak teraz odzyskałam zdrowe myślenie i zaczęłam dostrzegać błędy. Badania robiłam i mam wszystko w normie, więc chyba po prstu jestem wypoczęta to się budzę hehe. Nawet lepiej bo mam dłuższy dzień i więcej mogę zrobić :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2744 Napisanych postów 27024 Wiek 39 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 598070
Nowy trening
Pull
1. MC klasyczny 9/7/5/5/5/5/8/10 źle spisałam i zrobiłam 9/7/5/5/5/8/10/12
45/55/65/70/75/65/60/55 [pierwsze 2 serie lekko i ostatnia; paski chyba od 3. serii]
2. Wiosłowanie sztangielką w podporze 10/10/8/6/6
10/12/14x6/14/14 [z dziennika paula.cw: robione do biodra (i do kieszeni ) = lepiej, bo dotychczas miałam kłopoty z tym ćwiczeniem; niemniej jednak nie wiem, czy nie zbyt szarpane – pooglądam jeszcze filmiki z techniką]
3. Uginanie ramion ze sztangielkami chwyt młotkowy - 12/8/8/16
5/6/8x6.5/5
4. Brzuch do 4x
Jeżyki 25x20/30x15/37.5x20/30x20
_______________________________________________________________________________________
Trening zajął mi niecałe 40min. :O (może też dlatego, że nie grzebałam się z przerwami...) Pozytywne zaskoczenie. Także i na spokojnie się porozciągałam.
night, dobrze to wygląda? Najmniej jestem pewna dobrania obciążenia w MC (pomijając to, że trochę pomyliłam schemat powtórzeń). Czy 2 pierwsze serie powinny być, tak jak zrobiłam, z większym zapasem, jako że są niejako rozgrzewkowe?

Myślałam, że ten układ powtórzeń jest skomplikowany, zawsze jak np. w dzienniku kleine-hexe widziałam tyle liczb, to wydawało mi się, że to jest ciężkie do ogarnięcia, takie rozpraszające – nieprawda, wręcz przeciwnie Jest ciekawie i podoba mi się, że wszystko, co mam zrobić, jest ustalone i rozpisane (zawsze robiłam dodatkowe serie rozgrzewkowe).

Ok. 40min. spacerem.

Wygląda dobrze.Rozkład ciężarów - ok. Te początkowe serie są właśnie takim wprowadzeniem - mają być na mniejszym ciężarze. Także zrobiłaś jak należy. mam tylko jedno pytanie - czy w najcięższych seriach był jeszcze zapas siły czy nie?? Bo od tego zależy co będzie na kolejnych treningach w kwestii obciążeń.

Trening w tym początkowym etapie właśnie taki ma być. Krótko i na temat. Dziękuję idę do domu. Także wyszło super.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 46 Napisanych postów 842 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 70996
Celestial_: No właśnie, jak zwykle to trochę bardziej złożona sprawa. Ale są i pozytywne strony


nightingal: Ok.
W najcięższych seriach raczej nie było zapasu sił, a dokładniej:
w MC średnio (na zasadzie: nie chciałabym lecieć z ciężarami i psuć techniki),
w wiosłowaniu podobnie; do serii prawie najcięższej, na 8 powtórzeń, wzięłam 14-ki i zrobiłam 6 powtórzeń,
w uginaniu z 8-kami nie wyrobiłam zakresu.

Właśnie – czy takie wypiski obciążenia i powtórzeń są czytelne? (Piszę ciężar i liczbę powt. tylko jeśli jest inna niż założona.)

Wyszło super i super się z tym czułam. Rozwlekłym maratonom niee



CZWARTEK
leki/suple: Novothyral ½; Gold - Vit. D max; Chela - Cynk
płyny: woda (ok. 1,5l)

Czułam dwugłowe i odrobinę bicepsy, potem lekko plecy.

Prawie godzina spacerem.


PIĄTEK
leki/suple: Novothyral ½; Gold - Vit. D max; Chela - Cynk
płyny: woda (ok. 3l)

Nogi
1. Przysiady 9/7/5/5/5/8/10/12
35/40/42.5/45/47.5x4/40/37.5x9/35x11 [z 47.5 bym jeszcze wstała, ale już skończyłam ze względu na mało stabilną postawę]
2. Suwnica 5/5/5/5 (obciążenie w funtach)
210/230/250x2/230/230x4 [od 230 pierwsze powtórzenie wypychane rękami]
3. Hip thrust 10/10/10/10
20/20/20x9/20x9
4. Uginanie nóg na maszynie 10/10/10/10 obciążenie w funtach
70/80x9/80x7.5/80x8
5. Wspięcia na palce jednonóż (jak za lekko to sztangielka w dłoń) 3xmax
10/8/8 [jak widać, nie jest za lekko ;p]
_______________________________________________________________________________________
40min.
W Hip thrustach obciążenie niby liche, a paliło mocno.

„Wyhaczyłam” w dzienniku kleine-hexe:
nightingal
(...)
Pierwsza ma być zakończona z takim dużym "niedosytem". To tylko wdrożenie w ćwiczenie.
(...)
Moje [przywodziciele] za to są za mocne i robią robotę za czwórki jeśli tylko mają szansę.
(...)

Pierwsze – jak już wyżej zostało powiedziane; zapisuję sobie do wiadomości.
Drugie – no właśnie, u mnie podczas tych wszystkich ćwiczeń z powyższego treningu pracują głównie tyły (także to mówią DOMSy) Spojler: a następnego dnia po tym treningu bardzo mocno czułam przywodziciele, reszty praktycznie wcale.


Zmieniony przez - nolose w dniu 2016-03-26 18:27:10
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
paula.cw Moderator
Ekspert
Szacuny 1152 Napisanych postów 9092 Wiek 32 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 572286
Jak dla mnie wypiski są czytelne wiec pewnie inni którzy maja wiedzieć o co chodzi też zrozumieją :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2744 Napisanych postów 27024 Wiek 39 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 598070
Trudno mi się odnieść do tego co napisałaś na końcu nolose, bo bym musiał ocenić technikę wykonania ćwiczenia przede wszystkim. Tym parametrem można sporo "wyregulować".

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 46 Napisanych postów 842 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 70996
paula.cw: O, to dobrze, tak miało być

night: Z kolejnego treningu nagrałam MC, co prawda jedną serię, ale od czegoś trzeba zacząć... Mogę przesłać w prywatnej wiadomości?



SOBOTA
leki/suple: Novothyral ½; Gold - Vit. D max; Chela - Cynk
płyny: woda (2l+), wywar z serc
Standardowo odbijanie czekoladą.

Push
1. Wyciskanie na ławce poziomej 9/7/5/5/5/8/10/12
25/30/35/35/35/32.5/30/27.5 [te 35-ki to tak niepewnie, mogłam trochę bardziej opuszczać; tu rzeczywiście dobrałam obciążenie – przeczuwam, że może być ciężko z progresem]
2. Wyciskanie sztangielek siedząc 12/8/8/16
6x11/8/8/5x14 [tu szczególnie poczułam te zapowiadane niewielkie ciężary, było ciężko]
3. Wyciskanie sztangielki oburącz siedząc zza głowy 12/8/8/16
6/8/8/6 [8kg to tym razem kettel = mniej wygodnie]
4. Brzuch (mała objętość do 3 serii łącznie wszystkiego)
Plank 30/25/19
_______________________________________________________________________________________
30min.
Przy okazji odkryłam, że raczej lepiej mi się robi WL na większych zakresach, technicznie wtedy nie "oszukuję".

Mocno czułam przywodziciele.

Spacer ok. 1h.


NIEDZIELA
leki/suple: Novothyral ½; Gold - Vit. D max; Chela - Cynk
płyny: woda, woda z gotowania cukinii, bulion z szynki
Miska praktycznie jak zwykle, makro też (ww~160). Tylko za późno zjadłam ostatni posiłek.

Czułam coś pomiędzy bicepsami a klatką, no i jeszcze te przywodziciele z wczoraj i dwugłowe.

Spacer ok. 0,5h.


Pomiary: (oczywiście w pępku nie umiem się mierzyć i w sumie nie jestem pewna lewego uda)

No leci (chyba jednak, trochę )… Nie wiem, czy bardziej zwracać uwagę na to, czy na brak okresu – który myślę, że może być spowodowany (także) tymi stosunkowo niskimi kcal (oczywiście to tylko ostatnio, bo od dawna mam z nim problemy, jakby ktoś wpadł akurat na ten wpis ;p) [Ostatnio było tak – z 1. postu: okres: 19.12.15r. w 72. dniu cyklu (po Luteinie), 15.01.16r. w 28. dniu cyklu nikłe krwawienie, przy czym 9.12.15r. zaczęłam brać Euthyrox, 30.01.16r. Novothyral.] Też się trochę cykam, że to za mało kcal i spowolnię sobie metabolizm... chyba, że przesadzam i szukam dziury w całym, kiedy mam w końcu jakieś delikatne efekty


PONIEDZIAŁEK
leki/suple: Novothyral ½; Gold - Vit. D max; Chela - Cynk
płyny: woda, wywar z serc
Kapusta z 2. posiłku była gotowana na mięsach, ale nic nie doliczałam, bo była nietłusta.
Tym razem odbijanie po czekoladzie było minimalne.
Zwowu nie ogarnęłam posiłków i jadłam późno – stąd trochę mniej węgli, żeby nie przesadzać.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2744 Napisanych postów 27024 Wiek 39 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 598070
nawet nie pytaj tylko wysyłaj na pw link do filmu - jak już zaczęliśmy z treningiem to trzeba ogarnąć i technikę należycie.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 46 Napisanych postów 842 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 70996
night: A mogłabym podesłać film na maila? (jestem 'trochę' nieogar w tych sprawach i nawet nie wiem, jak wrzucić do sieci, żeby to nie było ogólnodostępne)



WTOREK
leki/suple: Novothyral ½; Gold - Vit. D max; Chela - Cynk
płyny: woda (ok. 2l), wywar z serc, trochę wody z gotowania brokułu mrożonego, trochę bulionu z miruny
Nadal późno ostatni posiłek, ale też później wstaję, no i już niedługo tego.

Pull
1. MC klasyczny 9/7/5/5/5/5/8/10
55/60/65/70/75x4/75x4/65/60 [ostatnie serie rzeczywiście ciężko; paski chyba od 2. serii]
45x9/55x7/65x5/70x5/75x5/65x8/60x10/55x12 [źle spisany zakres powt.; pierwsze 2 serie lekko i ostatnia; paski chyba od 3. serii]
2. Wiosłowanie sztangielką w podporze 10/10/8/6/6
10/12/14/14/14 [te 8 powt. z 14kg gorszą techniką, mniej stabilnie; nie wiem, czy nie lepiej by było niżej zacząć, ale i tak obciążenie mam leszczarskie…]
10/12/14x6/14/14 [z dziennika paula.cw: robione do biodra (i do kieszeni ) = lepiej, bo dotychczas miałam kłopoty z tym ćwiczeniem; niemniej jednak nie wiem, czy nie zbyt szarpane – pooglądam jeszcze filmiki z techniką]
3. Uginanie ramion ze sztangielkami chwyt młotkowy - 12/8/8/16
5/6/8x6.5/6x11
5/6/8x6.5/5
4. Brzuch (mała objętość do 4 serii łącznie wszystkiego)
Jeżyki 25x20/27.5x20/30x20/32.5x20 [4. seria mniejsze skupienie = chyba ciągnięcie plecami]
Jeżyki 25x20/30x15/27.5x20/30x20 [pomyliłam się poprzednim razem i wpisałam wtedy 37.5 zamiast 27.5]
_______________________________________________________________________________________
3.: do ostatniej serii brać 6-ki czy wrócić do 5-ek?
4.: czy jeżeli czuję brzuch tylko podczas ruchu w dół, a jak wracam, to już tak nim nie pracuję, to robię coś źle czy tak jest ok.?


Trening wciąż dobrze, nawet, jak się nie chce iść, to nie tak bardzo jak to bywało ;p I już w trakcie jest pozytywnie

Spacerem (dodatkowo) ok. 25min.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2744 Napisanych postów 27024 Wiek 39 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 598070
A mogłabym podesłać film na maila? (jestem 'trochę' nieogar w tych sprawach i nawet nie wiem, jak wrzucić do sieci, żeby to nie było ogólnodostępne)

mail wysłałem na pw.



3.: do ostatniej serii brać 6-ki czy wrócić do 5-ek?
Wrócić do 5 kg.
4.: czy jeżeli czuję brzuch tylko podczas ruchu w dół, a jak wracam, to już tak nim nie pracuję, to robię coś źle czy tak jest ok.?
Być może za szybko się prostujesz. Staraj się oporować właśnie mięśniami brzucha w tej fazie.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jaki spalacz teraz?

Następny temat

Mój pierwszy raz z siłownią