SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

DT DoGtor

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 7828

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 36 Napisanych postów 209 Wiek 28 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1306
nightingal
Ostatecznie to się operuje z dobrym skutkiem. No ale to ostateczność.



Zmieniony przez - nightingal w dniu 2019-07-29 08:24:28


Wolałabym uniknąć zabiegu, a jeśli już to zacząć od artoskopii. Ale prawda jest taka, że po masażach ból znika na jakiś czas, więc wydaje mi się że jest szansa, żeby sobie z tym poradzić bez ortopedy.
Jeśli problem będzie się powtarzał to będziemy się diagnozowac dokładniej - USG, MRI - bo to ze ją sobie zrobiła USG barku z dostępu górnego i przedniego to można sobie w tyłek wsadzić, szczególnie, że problem leży w podgrzebieniowym (czyli dostęp tylny mógłby mi coś powiedzieć).
Póki co wywalilam wszystkie ćwiczenia z unoszeniem rąk nad głowę - wyciskanie hantli, ściąganie drążka szeroko i wąsko z wyciągu górnego; wszystkie wznosy do boku. Na barki zostawiłam w zasadzie tylko face pulle. Tym samym treningi góry nieco się skróciły, ale to nic bo dodaje 1/2 treningi rehabu góry w tygodniu - w środę i w sobotę/niedzielę. Muszę to robić jako osobne treningi na siłowni, bo mówiąc szczerze to w domu mi się nie chce ćwiczyć i rollowac. A muszę porozbijać obłe i piersiowe.
Podobno w ogóle jak się na mnie patrzy od przodu to ten lewy bark jest zdecydowanie bardziej wysunięty do przodu.

Jeśli będzie dramatycznie z barkiem to będziemy szukać ortopedy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5076 Napisanych postów 33107 Wiek 41 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 660369
Wiem co to znaczy nie móc trenować barków. Ostatecznie rozwiązaniem bywają częściowe ruchy. Z boku wygląda nieciekawie - ale są sytuacje że n ei ma innej opcji. Albo tak albo wcale - bo inaczej będzie bolało.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 36 Napisanych postów 209 Wiek 28 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1306
nightingal
Wiem co to znaczy nie móc trenować barków. Ostatecznie rozwiązaniem bywają częściowe ruchy. Z boku wygląda nieciekawie - ale są sytuacje że n ei ma innej opcji. Albo tak albo wcale - bo inaczej będzie bolało.

Póki co się boję, że znowu zacznie boleć, więc nie będę kombinować. Wcześniej kombinowaliśmy z unoszeniem do boku - robiłam w oparciu o lawke. Niby spoko, bo nie bolało. Minęło pare tygodni i zaczął boleć mnie bark po nocy, potem wieczorem, potem wieczorem i po nocy i w zeszłym tygodniu ciągle. Mimo że nic nie bolało mnie podczas ćwiczeń - ba, w wyciskaniu nad głowę skróciłam zakres ruchu i przestało mi klikać w stawie. Mimo takich ostrożności z mojej strony i tak coś tam się popsuło bardziej.
W przyszłym miesiącu też pewnie pójdę na masaż, nawet jeśli nie będzie bolało.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5076 Napisanych postów 33107 Wiek 41 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 660369
Też muszę się wybrać. Ja mam nadmiernie spięty dźwigacz łopatki i boli mnie już chyba z miesiąc. No ale nie jakoś mocno więc jest to do zignorowania. Ale w sierpniu już ruszę temat bo to upierdliwe.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 36 Napisanych postów 209 Wiek 28 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1306
Hej, dawno mnie tu nie było, ale to nie znaczy, że się obijam.
Postanowiłam na 4 tygodnie wyłączyć moje ćwiczenia upper1/upper2 i zastąpić je "rehabami".
Plan wygląda więc następująco:

upper 1 poniedziałek
1) plank
2) side bridge
3) dead bug
4) serratus wall slide
5) band pull apart
6) single arm landmine press
7) single db row
8) kb bottom up flor press
9) trx inverted row

lower 1 wtorek
1) box sq
2) suwnica
3) glutebridge
4) kick backs
5) uginanie leżąc
6) odwodziciele

upper 2 środa
1) plank
2) side bridge
3) dead bug
4) serratus push up on forearms
5) kb bottom up chest press
6) band resisted single arm row
7) kb bottom up single arm shoulder press
8) band pullapart

upper 4 czwartek
1) serratus wall slide
2) plank
3) bottom up kb shoulder press
4) db shoulder press
5) single arm trap 3 raise
6) chest supported t raise
7) scapula wall slide
8) serratus push ups

lower 2 piątek
1) ht
2) rdl
3) suwnica
4) zakroki
5) prostowanie siedząc
6) przywodziciele.

zobaczymy jak to się będzie sprawdzać.
grunt, żeby bark przestał boleć, wtedy będę zadowolona.

3x w tygodniu 30 minut kardio.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6131 Napisanych postów 14193 Wiek 50 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 574557
lower2 mi sie podoba:) taki dla mnie...
Serratusa musiałam sprawdzic...
Wrzuc kiedyś jakiś filmik z tych mniej popularnych cwiczeń.
powodzenia z naprawa barków!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5076 Napisanych postów 33107 Wiek 41 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 660369
Ja jutro do fizjo gonię, bo nie do ogarnięcia jest kark i góra grzbietu. Piłka nie daje rady. Trzeba konkretniejszego uderzenia. Oby u Ciebie ćwiczenia się sprawdziły.
1

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 36 Napisanych postów 209 Wiek 28 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1306
Może się ćwiczenia sprawdzą, a może nie, wolałabym tak długo jak się da nie iść do ortopedy i tym samym uniknąć artoskopii/skalpela.

Z filmikami było smiesznie, na pewno można znaleźć lepsze wykonania tych ćwiczeń, bo u mnie zakres ruchu łopatki jest niewielki.
Pompki na serratusa można robić w zasadzie na dwa sposoby, na prostych rękach i w podparciu na przedramionach, chodzi w zasadzie o ruch wypychający łopatkę ku górze i powrót do depresji łopatki. Niby proste, ale dla mnie to jest dramat i wyglądam jakbym była na dyskotece.













Zmieniony przez - dogtor w dniu 2019-08-09 12:28:16
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 36 Napisanych postów 209 Wiek 28 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1306
Dla porównania... Tak to powinno wyglądać.






...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5076 Napisanych postów 33107 Wiek 41 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 660369
Nie od razu Kraków zbudowano. Ćwiczenia trzeba opanować, polubić się z nimi. I Ty będziesz je robiła za jakiś czas wzorowo. Tylko spokojnie popracuj nad tym.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Spokojna głowa

Wheya