SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

DT/shrimp2 / redukcja/ podsumowanie 6m s.81, rok s.189

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 175116

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Temat przeniesiony przez obliques z działu Ladies droga do formy i edukacja. Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 6363 Wiek 42 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 139532




Witajcie

Odchudzam się całe życie, niestety za każdym razem na chwile i z efektem jojo. Tym razem chcę schudnąć skutecznie i z głową. Będę potrzebowała pomocy, bo to będzie wiele, wiele miesięcy
Jakiś czas temu ktoś ze znajomych polecił mi dietetyków NaturHouse i przez 2 miesiące chodziłam i chudłam. Po jakimś miesiącu dołączyłam aeroby i lekkie ćwiczenia siłowe, a ruszać i pocić to ja się całe życie niestety nie lubiłam (więc determinacji mi aktualnie nie brakuje ). Początkowy impet tracenia na wadze zaczął wyhamowywać, na co dietetyczka, mimo mojego zwiększonego zapotrzebowania energetycznego (dołączona do diety siłownia) obcięła mi z diety kalorie. Przeanalizowałam cały ten pomysł z NaturHouse i stwierdziłam, że kolejny raz na własne życzenie i za sporą kasę w dodatku daję sobie zrobić kuku (diety mające średnio 1100-1200kcal, z czego panna zaczęła mi już po 2 miesiącach zdejmować kalorii ).
Po przerzuceniu netu i poczytaniu sfd, wychodzi mi, że powinnam dodać kalorii i jakoś to przetrzymać, by rozhulać metabolizm, który obecnie jest kompletnie zdechły. Trochę się boję, że znów mi waga skoczy, ale zacisnę zęby, byle potem zaskoczyć i już rozsądnie schodzić z obwodów/wagi i mieć z czego zdejmować jak organizm przywyknie do tego sposobu żywienia.

Przyszłam więc po pomoc
Lekko nie będzie. Startuję z wagą 113 kg przy 165 cm wzrostu (w listopadzie było 124 kg, a moje maksimum to 128 kg). Do tego dietetyczne eksperymenty w przeszłości, co też mój organizm nieźle wycwaniło i wie jak się bronić No i ta cholerna niskokaloryczna przez ostatnie tygodnie, z której muszę wyjść.

Pewnie kilka razy zaliczę załamkę, bo wygląda mi to na jakieś dwa - trzy lata stałej walki, ale liczę na wsparcie i Wasze doświadczenie z trudnymi „przypadkami"
Na razie jestem zmotywowana na sukces, a z doświadczenia ostatnich tygodni, poza opisanymi minusami, wyniosłam i pozytywy: pozbyłam się z menu śmieci, nauczyłam jeść mniejsze i częstsze posiłki (5, a przez ostatnie kilka dni, jak czytam sfd to i 6, zamiast 3 wielkich, z rzucaniem się przegłodzona na lodówkę). Ustabilizował mi się chyba cukier, bo daję radę bez słodkiego i nie jest to wielkie wyrzeczenie.
Wzięłam się powoli za ćwiczenia (na razie były jakieś lighty, żebym się nie zraziła i nie odpadła po dwóch wizytach ). Właśnie zmieniam klub, żeby mieć większy wybór sprzętów i bliżej, aby móc chodzić częściej i w dogodnych godzinach. Mam nadzieję, że mi gość ułoży jakiś program z głową (ewentualnie czy mogę tu prosić potem o jego sprawdzenie?)

Czytam sfd (na razie jeszcze się mocno gubię ale kilka artykułów otworzyło mi oczy i głowę, a kilka zdjęć wlało mi w serducho sporo nadziei, że i ze mną da się coś zrobić ). Zaczęłam włączać w menu orzechy, migdały (mniam!), oliwę i ryby (niestety nie przepadam ale dam radę, BO TAK POSTANOWIŁAM! ).

A teraz jakieś konkrety.
Na podstawie wzorów z sfd wychodzi mi:

TDEE = BMR + TEA + TEF + NEAT

BMR = (9,99 x 113) + (6,25 x 165) - (4,92 x 34) - 161 = 1832

TEA = [(3 x 60 x 7) + (3 x 0,04 x 1832)] / 7 = 211 (na razie nie uwzględniam ewentualnych aerobów w dni bez ćwiczeń siłowych, bo nie wiem czy dam radę codziennie chodzić do klubu, jak dam, to przeliczę)

NEAT = 200 (przyjęłam najniższą)

1832 + 211 + 200 = 2243

TEF = 0,06 (przyjęłam najmniejszą wartość) x 2243 = 135

TDEE = 2243 +135 = 2378

Płeć: Kobieta
Wiek: 34
Waga: 113
Wzrost: 165
Obwód w biuście: 125
Obwód pod biustem: 103
Obwód talii w najwęższym miejscu: 117
Obwód na wysokości pępka: 117
Obwód ramienia: 40
Obwód bioder: 138
Obwód uda: 74
Obwód łydki: 50
Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej:

dane z 22.11.2011 r. - na podstawie wagi z pomiarem tłuszczu:
masa tkanki tłuszczowej: 63,83 kg
poziom tkanki tłuszczowej: 50,3%
optymalna masa tkanki tłuszczowej: 34,26 kg
nadmiar masy tkanki tłuszczowej: 29,57 kg
woda: 46,17 kg
zatrzymanie płynów: 31,33 kg

dane z 22.01.2011 r. (te, które mam)
nadmiar masy tkanki tłuszczowej: 25,2 kg
zatrzymanie płynów: 25,1 kg

W którym miejscu najszybciej tyjesz: biodra/uda/pośladki
W którym miejscu najszybciej chudniesz: klatka/ramiona
Aktywność w ciągu dnia : praca siedząca
Uprawiany sport lub inne formy aktywności (jak często): do tej pory zero, od miesiąca siłownia + aeroby (raz lub dwa razy w tygodniu). Zamierzam 3 dni w tygodniu siłownia i jak się uda to dodatkowo w dwa aeroby.
Odżywianie: wykluczyłam śmieci (słodycze, konserwy, gotowe przekąski, cukier, słodkie napoje…), do zeszłego tygodnia z węglowodanów jadłam warzywa, owoce i chleb żytni (kilka dni temu włączyłam orzechy, migdały i soczewicę, planuję dodać ryż), białko (kurczak, indyk, cielęcina, ryby, których się uczę, bo nie lubię ;) i od kilku dni dobre tłuszcze (orzechy, oliwa z oliwek - na razie light, bo inna mi śmierdzi - nie wiem czy może tak zostać, czy muszę się przełamać?, planuję siemię lniane i olej lniany) )
Cel: redukcja
Co lubisz jeść na śniadanie: pieczywo z wędliną i warzywami
Co lubisz jeść na obiad: różne mięsa z warzywami
Co jako przekąskę: owoc/jogurt z owocem
Co jako deser: owoc/jogurt z owocem/kawa z mlekiem
Ograniczenia żywieniowe: nie mam
Stan zdrowia: jak na otyłość kliniczną całkiem znośny (zaczęłam odczuwać bóle stawów, ale po zrzuceniu tych 11 kg na niskokalorycznej, odpukać jest ok)
Preferowane formy aktywności fizycznej: siłownia + aeroby
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty: dawno temu diety proszkowe, krótką chwilę Meridia ale przestraszyłam się skutków ubocznych ;) , chrom, obecnie magnez z B6 i potas
Stosowane wcześniej diety: 1000kcal, Montignac, Dukan (góra 10-14 dni, szybko otrzeźwiałam ;) ), NaturHouse (1100-1200 kcal - ostatnie 2 miesiące)
Czy możliwe jest wprowadzenie suplementów: tak

Jakby były potrzebne zdjęcia to wolałabym posłać modom na maila


Czy mogę prosić o sprawdzenie moich obliczeń i podpowiedź jakie zapotrzebowanie kaloryczne przyjąć (uwzględniając te moje ostatnie dwa miesiące z niskokaloryczną). Ostatnie kilka dni staram się jeść w granicach 1900 kcal i na razie nic nie skoczyło na wadze, więc jest git! Nie wiem czy tak zostawić, czy powinnam jednak wejść wyżej i na ile oraz na jaki czas.
I jeszcze jak przyjąć BTW, to bym spróbowała rozpisać posiłki do korekty na najbliższe dni.


Zmieniony przez - obliques w dniu 2011-08-03 14:39:37

Zmieniony przez - obliques w dniu 2011-08-03 14:40:06

Zmieniony przez - obliques w dniu 2011-08-03 14:46:02
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 212 Napisanych postów 59591 Wiek 15 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 228104
Witamy w Ladies

Miło słyszeć, że zdałaś sobie sprawę z tego, do czego prowadzą takie pseudo-diety

Zanim cokolwiek postanowimy, powiedz mi proszę, czy Ty na tych 1200kcal wciąż chudłaś czy waga już się zatrzymała?

Matka Chrzestna

NIEDOCZAS mam

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 6363 Wiek 42 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 139532
Martucca :)
Cały czas chudłam (i na wadze i na obwodach, choć tu akurat ciężko mi dokładnie zmierzyć efekty, bo mam bardzo duże otłuszczenie i "lelawą" skórę, więc w zależności od tego czy np. wciągnę brzuch czy nie jest różnie ale widzę różnicę po ubraniach ).


Zapomniałam przy suplementach dopisać - przez te dwa miesiące dostawałam rożne ichnie soczki/tabletki (coś na bazie papai, chitosan na święta, błonnik i inne jakieś roślinne).

Zmieniony przez - shrimp2 w dniu 2011-02-06 21:49:41
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
obliques Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 178 Napisanych postów 65575 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 188925
do obliczen nie mozesz przyjmowac swojej wagi terazniejszej. Po prostu na twoja wage sklada sie w zbyt duzej ilosci tkanaka tluszczowa, a tej w koncu, nie karmimi

Dla swojego wzrostu możesz przyjąć do obliczne wage 55-60kg i będzie to realniejsze.

Dobrze ze jesteś nastawiona na dlugi czas, bo mysle ze dwa lata będziesz ciągnęła i musiała sie oprzec dobrym radom otoczenia

Te 1900kcla osobiście uwazam za dobry start Teraz tylko zwiekszac ruch i czekac na pierwsze efekty. Na tym najlepiej poprzestać w tym cyklu, na zwiększaniu ruchu przy tej samej diecie.
Gdzie sie da chodz piechota (banal ale praktyczny) i staraj sie powoli wrazac marszobiegi oraz chodzenie po schodach )treningowo )
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 6363 Wiek 42 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 139532
do obliczen nie mozesz przyjmowac swojej wagi terazniejszej. Po prostu na twoja wage sklada sie w zbyt duzej ilosci tkanka tluszczowa, a tej w koncu, nie karmimi

obliques, dzięki
kompletnie podstawowe błędy
Dobrze, że tu trafiłam

Dobrze ze jesteś nastawiona na dlugi czas, bo mysle ze dwa lata będziesz ciągnęła i musiała sie oprzec dobrym radom otoczenia

Trudno, trzeba to piwo wypić

Te 1900kcla osobiście uwazam za dobry start Teraz tylko zwiekszac ruch i czekac na pierwsze efekty. Na tym najlepiej poprzestać w tym cyklu, na zwiększaniu ruchu przy tej samej diecie.
Gdzie sie da chodz piechota (banal ale praktyczny) i staraj sie powoli wdrazac marszobiegi oraz chodzenie po schodach )treningowo )


Się robi <salutuje>
Ustawić jakoś BTW, czy na razie trzymać kalorie i zasady ogólne (w każdym posiłku białko, w dwóch-trzech węgle, zawsze warzywa itp.)?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
obliques Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 178 Napisanych postów 65575 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 188925
Oj by ci wtedy nie wyszlo za malo kalorii, przy dobrych chceciach przy tym podziale bedziesz miala 1600kcla.

Nie musisz BTW ustawiac specjalnie ale dobrze skontrolowac te na poczatek, bialka w sumie ok 130g teraz pozniej podwyzszymy, wegli ok 150-170g a reszta tluszczu. Tgo sie nei boj lepiej wiecej tluszczu a mniej weglowodanow.

Nie musisz dzielic posilkow daj tak by w dni treningowe jakies weglowodany starczylu do posilku po trengu, reszta w/g uznania
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 6363 Wiek 42 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 139532
obliques, nie boję się. Koleżanka, która mnie do Was skierowała, kazała Cię słuchać i nie kwękać, to nie ma bata żeby nie było dobrze

Plan na jutro:





Na 8:00 wybiorę się na siłownię - pogadać i zrobić test pod plan treningu.
Do każdego posiłku poza tym po siłowni dorzucę warzywa.
Nie wiem czy to jabłko mi jest potrzebne, czy nie. W sumie powinnam skądś brać błonnik, bo mam kłopoty przy dietach. No i zagrało mi fajnie z kalorycznością i węglami. Zostawić, czy przesunąć gdzieś lub wyrzucić?
Jakie jest stanowisko ekspertek do błonników w proszku?
I do kolacji mam pytanie. Czy do tego twarogu idą warzywa, czy tylko tłuszcz?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
obliques Zasłużona dla SFD
Ekspert
Szacuny 178 Napisanych postów 65575 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 188925
Oj to slawa zobowiazuje

Nie przejmuj sie warzywa dawaj wszędzie gdzie chcesz, a co do kłopotów to nie uprzedzajmy faktów masz teraz dosc duzo węglowodanów i w tym błonnika powinno byc dobrze
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 24786 Wiek 38 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 89700
kazała Cię słuchać i nie kwękać, to nie ma bata żeby nie było dobrze



Powodzenia!

The woman is wild, a she-cat tamed by the purr of a Jaguar

Oficjalnie certyfikowana przez Vitalie jako 'odrazajaca anorektyczka'

HCFC: But skim milk is low in saturated fat
Charles Poliquin: So is Napalm

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 6363 Wiek 42 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 139532
Nie przejmuj sie warzywa dawaj wszędzie gdzie chcesz, a co do kłopotów to nie uprzedzajmy faktów

To mnie kupiłaś

wrong, dzięki
Oczywiście poszłam obejrzeć Twoją D*PĘ
Szacun, cztery litery jak marzenie.

Byłam w klubie, zapłaciłam za trzy miechy.
Spec ma się z mła zdzwonić i znaleźć godzinkę pasującą do mojej to się porozpisujemy z tymi grami i zabawami
Póki co jutro sobie machnę jakieś aeroby na zapoznanie z nowym miejscem i sprzętem.


Zmieniony przez - shrimp2 w dniu 2011-02-07 16:27:21
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10765 Napisanych postów 46866 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Shrimp2 trzymam kciuki. Ja dobilam prawie do 90kg. Glupie odchudzanie , czyli niskokaloryczne diety nie pomogly a zaszkodzily. Teraz trzeba sie naprawde wziasc w garsc i sluchac dziewczyn. A one naprawde sie znaja!!!
Bede do Ciebie zagladac :)
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Ile średnio stracę na wadze, jeśli ograniczę do zera spożywanie słodyczy?

Następny temat

belle24// ćwiczenia+dieta

Zestaw 1