SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

DLA TYCH KTÓRYM BRAK SIŁY!!!

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2143

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 238 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1619
Witam. Coraz częściej ludzie pytają o trening dobry na siłę, bo nic już nie idzie do przodu, a i masa stoi w miejscu. Chciałbym wam przedstawić najlepszą i chyba najprostszą moim zdaniem metodę zwiększania siły. Trening oparty jest na zasadzie serii przerywanych. Oczywiście nie wiem czy już gdzieś był na SFD ale jeśli nawet to naprawdę zasługuje on moim zdaniem na odświeżenie.
Program polega na robieniu 10-15 sekundowych przerw między każdym powtórzeniem w danym ćwiczeniu, przykład dla zobrazowania tej metody: jeśli jesteśmy w stanie wykonać w serii 5 powtórzeń z ciężarem 100kg, zakładamy obciążenie 115kg i wykonujemy 5 serii przerywanych po 1 powtórzeniu z 10-15 sekundowymi przerwami pomiędzy każdym powtórzeniem. Gdy jesteśmy w stanie je wykonać, dodajemy jeszcze jedną serię przerywaną z tym samym ciężarem (ilość tą zwiększamy aż do momentu w którym jesteśmy w stanie wykonać 10 serii przerywanych po 1 powtórzeniu z 10-15 sek. przerwami. Po osiągnięciu tego etapu rozpoczynamy cały cykl od nowa z obciążeniem większym o 5 kg.
Osobiście robię 10 pełnych wdechów a nie liczę do 10 sek. Nie pytajcie ile można zwiększyć ciężaru w wyciskaniu, martwym czy przysiadzie bo sami się o tym przekonacie, jak spróbujecie oczywiście.
Dla tych którzy chcą poprawić wynik np. w przysiadzie, polecam robić taki trening 2x w tyg. w jak największym odstępie czasowym wplatając go w zwykły split i oczywiście już nie trenujecie nóg tak jak zawsze tzn. wyrzućcie przysiady i ciężkie wyciskania na suwnicy.. Pamiętajcie to jest tylko trening na siłę która bardzo wam się przyda w przyszłym budowaniu zastałej masy. Nie będziecie mięć też po takim treningu pompy czy mega zakwasów tak jak przy ostrym splitowym treningu. Gwarantuję wam że po upływie miesiąca przy 2 treningach tygodniowo zrobicie zaskakujące postępy w sile która potem przyda wam się w budowaniu masy. I pamiętajcie że ten trening jest tylko dla zaawansowanych którzy mają już opanowaną technikę MC, przysiadu, wycisku, zarzutów itp. Nie polecałbym trenowania bicepsów tą metodą, choć wiem że armwlestlerzy stosują tą metodę by zwiększyć siłę w uginaniu przedramienia, wybór należy do was.

Bardzo ważna jest mocna rozgrzewka.
Ruch podnoszenia jak najbardziej dynamiczny.
Ruch opuszczania powolny, kontrolowany, z poprawną techniką.
W przerwie miedzy powtórzeniami 10 głębokich wdechów.
Jeżeli stosujecie tą metodę na mniejsze grupy to uwaga! Ustalcie ciężar z którym wykonacie max. 5 powt. z poprawną techniką i dodajcie do niego 5-8 kg , a nie 15kdg. Np. jeżeli wasz max na 5 powt. W wycisku żołnierskim to 80kg, to dodajcie 5-8 kg i zastosujcie tą metodę.
Żryjcie jak dzikie warany.

Zawsze wolałem wiedzieć niż wierzyć i czuć zamiast myśleć.

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 1085 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 12950
Ciekawa opcja. Postram sie wypróbowac, jak dokupie przynajmniej te 40 kg do mej domowej silki.

Zmieniony przez - drcwycior w dniu 2010-04-29 11:36:38

be patient...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3729 Napisanych postów 44903 Wiek 192 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 336459
dobra metoda,ale dla bardziej zaawansowanych zawodnikow.

Ale 1p to nie regula oczywiscie-mozna kombinowac z innymi zakresami i przerwami(np od 1s do 8s).

Nie probowalem jeszcze twj metody-ale niedlugo moze...

Zmieniony przez - ronie220 w dniu 2010-04-29 16:19:37
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 238 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1619
Dzięki panowie. Co jakiś czas będę publikował nowe ciekawe metody treningowe które sam przetestowałem na sobie.

Zawsze wolałem wiedzieć niż wierzyć i czuć zamiast myśleć.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 748 Wiek 33 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 12915
Wypróbuję od następnego tygodnia, ciekawa opcja. Czy warto dodać do tego planu powtórzenia wykonane z pomocą partnera? np. 5 samemu+2 z pomocą?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3729 Napisanych postów 44903 Wiek 192 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 336459
Nie.Sila wtedy sie zatrzyma.

Lekka rezerwa powinna byc zachowana-wtedy progres silowy bedzie na duzy +
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 238 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1619
Ja myślę że tak. To może być nawet ciekawa próba. Ale pamiętaj by się mocno rozgrzać i by ruch opuszczania był tak wolny jak to tylko możliwe Sam się przekonasz. Dla mnie ta metoda to full wypas. Większość ludzi nie kmini o co chodzi w treningach siłowych bo są przepełnione procentami ułamkami a nawet pierwiastkami:) Zajefajnie mi pomogła przy zwiększeniu siły w przysiadzie i wycisku na barki. Polecam

Zawsze wolałem wiedzieć niż wierzyć i czuć zamiast myśleć.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3729 Napisanych postów 44903 Wiek 192 dni Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 336459
kachas-ale vspojrz jakie to bedzie obciazenie dla ukladu nerwowego.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 238 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1619
Masz rację ronie ale co tam niech próbuje i niech mu wyjdzie na zdrowie. Oby nie za często.

Zawsze wolałem wiedzieć niż wierzyć i czuć zamiast myśleć.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

barki/klatka - jak ładnie rozdzielić/odciąć...

Następny temat

LAPY NIE ROSNA !!! POMOCY

Fruzelina