SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

DIETA MASA KULTURYSTA 15 LAT.

temat działu:

Junior SFD - pierwsze kroki na siłowni i w sporcie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1422

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

15

Waga

69

Wzrost

179

Staż treningowy

2 tygodnie

Uprawiany sport lub inne formy aktywności (jak często)

3x siłownia 2x kickboxing (w tygodniu.)

Ograniczenia żywieniowe (uczulenia, choroby)

nie

Stan zdrowia

zdrowy

Preferowane formy aktywności fizycznej

KULTURYSTYKA,KICKBOXING,SIŁOWNIA

Wrażliwość na stymulanty

nie

Cel/problem/opis

ocena diety na masę, ewentualne poprawki
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 70 Wiek 22 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 608
Witam Serdecznie.
Mam 15 lat od 2 tygodni chodzę na siłownie (3 razy w tygodniu + kickboxing 2 razy w tygodniu.)
Mam dziś do was kilka pytań, więc żeby każdy załapał podzielę sobie to na kilka punktów.

1. Informacje o mnie.
Wiek: 15 lat.
Waga: 67 kilogramów.
Staż: 2 tygodnie na siłownie, mam na kilka treningów trenera personalnego więc co do ćwiczeń wszystko rozumiem (wcześniej od pół roku machanie hantlami w domu bez żadnego harmonogramu.)
Wzrost: Około 180 cm (dokładnie chyba 179 cm.)

Zapotrzebowanie kalorii:

Współczynnik BMR 1782.1
Aby utrzymać wagę
Kalorie 3074.12
Węglowodany 55% 1690.77kcal = 422.69gram
Białko 15%% 461.12kcal = 115.28gram
Tluszcz 30% 922.24kcal = 102.47gram


2. Co chcę ?
Chcę być kulturystom i od początków siłowni robić dobrze ćwiczenia i trzymać się diety żeby były efekty. Mam wielką, ogromną :) motywację, której nikt nie może zburzyć.
Nawet mam swoje własne motto "Każda seria, każde powtórzenie, jest twoim ostatnim"
Chodzi tutaj oto by przy każdym powtórzeniu uważać, że jest ono nasze ostatnie w życiu czyli, że musi zostać wykonane perfekcyjnie pod każdym względem. Przez te dwa tygodnie wakacji chciałbym dobić do około 73-75 kilogramów.
I co najważniejsze chcę robić masę.

3. Dieta.
Ułożyłem sobie dietę sam na stronie www.potreningu.pl.
Jak już wspomniałem chcę robić masę.
Z tego co czytałem żeby robić masę to do zapotrzebowania kalorii trzeba dołożyć około 500 kalorii.
Ja dodałem około 600 kalorii.

Oto i dieta:


Co do diety muszę powiedzieć że nieznam się na porcjowaniu ile dać gdzie gramów, nie wiedziałem np ile tam coś ile zjem ma gramów więc dawałem tak na oko.

Proszę podejść poważnie do tematu ponieważ chcę usiagnąć w tym sporcie sukcesy.

I to chyba na tyle.
Mam taki plan, że po 3-4 miesiącach diety dorzucę dopiero wtedy odżywki i suplementy diety.

Z góry dzięki za odpowiedzi pozdrawiam.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 466 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 28547
Po pierwsze, żeby nabierać masy musisz mieć nadwyżkę kalorii, a ćwicząc kickboxing i na siłowni, to zapotrzebowanie jeszcze wzrasta, poza tym regeneracja też jest ważna, a będzie z nią cienko bez dobrej diety.
Najlepiej wklej tu też swój plan to zobaczymy/zobaczą co z nim i te 8kg do końca wakacji, to każdy by tak chciał , oczywiście jeżeli chodzi ci o masę mięśniową, na początek masa będzie wzrastać ale 2 tygodnie wakacji, jak napisałeś i kg masy to marzenie każdego.

Zmieniony przez - Kertab w dniu 2012-07-19 13:00:04
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 93 Napisanych postów 13346 Wiek 25 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 52467
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 231 Wiek 24 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4831
Znajdź kilka gotowców u wujka google i na sfd.pl i zobacz co, kiedy się jada na masie, a jeszcze lepiej jakbyś poszukał i poczytał kilka artykułów na temat żywienia i układania diety na masę. Jak będę na komputerze to wrzucę Ci kilka fajnych "lekturek". P. S Na komórce bym tego tak nie ogarnął.

Zmieniony przez - łukaszz w dniu 2012-07-19 14:57:56

"Człowiek je żeby żyć, a nie żyje żeby jeść."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 93 Napisanych postów 13346 Wiek 25 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 52467
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 70 Wiek 22 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 608
Witam ułożyłem nową dietę.
Opisałem co przed i po treningiem.
Dodałem trochę tłuszczów i parę rzeczy oparłem się na tych materiałach co mi wysłaliście .
No i zwiększyłem ilość kalorii ze względu na zajęcia kickboxingu.
Oto dieta:
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 8980 Napisanych postów 152473 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1200127
za duzo bialka 150g starczy
poza tym, az potrzebujesz tylu kalorii?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 815 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 55239
W około treningowych posiłkach raczej powinno się unikać tłuszczy. Po treningu/na noc brak białka. I sporo innego do wymiany. Przeczytaj wszystkie tematy podwieszone i wstaw nową diete

Zmieniony przez - rolkoks w dniu 2012-07-19 16:40:00
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 231 Wiek 24 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 4831
Śniadanie też liche. Brak dobrych złożonych węglowodanów.

"Człowiek je żeby żyć, a nie żyje żeby jeść."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10872 Napisanych postów 49710 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
1) Wyrwał smalec przed treningiem. 2) Pieczywo zamien na ciemne lub pelnoziarniste. 3) Jak chcesz być kulturystą to pamiętaj-nie załamuj się jak ktoś powie że tego nie osiagniesz, staraj się przestrzegać diety i chodzić regularnie na treningi. To tyle z mojej strony
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

2 miesiące treningu

Następny temat

Szybkość/ interwały biegowe.

Nutlove-choco