SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Czytelniczka - dieta, trening oraz pytania - prośba o pomoc :)

temat działu:

Ladies SFD

słowa kluczowe: , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1010

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 2016
Witam,

na to forum zaglądam już od kilku lat i w końcu postanowiłam pokazać siebie i swoje rozpiski :) Prawda jest taka, że dopiero od 20 kwietnia wzięłam się porządnie za siebie (główna motywacja to ślub w przyszłym roku)i skontaktowałam się z profesjonalnym trenerem który ułożył mi dietę i zaproponował trening. Jego dietę zaczęłam stosować od 13 czerwca a treningi od 15 czerwca, wcześniej przez 8 tygodni wychodziłam z tzw. "złych nawyków" czyli odstawiałam, słodzone napoje, słodycze, alkohol, podjadanie itp. oraz na siłowni robiłam treningi można powiedzieć ogólne dla rozruszania mięśni 3 razy w tygodniu i 2 razy w tygodniu cardio - 30-40 min.
Obecnie sprawa wygląda tak:

Wiek : 27 lat
Waga : 72 kg ( na początku 20.04 było 75 kg)
Wzrost : 163cm
Obwód w biuście(1) : jest 102 cm było 107 cm
Obwód pod biustem : jest 80 cm było 85 cm
Obwód talii w najwęższym miejscu (2): 80 cm
Obwód na wysokości pępka : jest 90 cm było 96 cm
Obwód bioder (3): 100 cm było i jest
Obwód uda w najszerszym miejscu: jest 59 cm było 60 cm
Obwód łydki : ??
W którym miejscu najszybciej tyjesz : brzuch
W którym miejscu najszybciej chudniesz : biust
Uprawiany sport lub inne formy aktywności: siłownia 3 razy w tygodniu + 2 razy cardio i ostatnio 1 raz w tygodniu crossfit
Co lubisz jeść na śniadanie: owsianka
Co lubisz jeść na obiad : kurczak, indyk, wołowina, ryby, ryż, makaron pełne ziarno
Co jako przekąskę : kiedyś wszystko co wpadło w ręce - teraz już nic
Co jako deser : lodyyyy - w chwilach słabości sięgam po sorbet ;)
Ograniczenia żywieniowe : bark
Stan zdrowia: dobry
czy regularnie miesiączkujesz: tak
czy bierzesz tabletki hormonalne: nie
czy przyjmujesz leki z przepisu lekarza: nie
czy rodziłaś: nie
Preferowane formy aktywności fizycznej: siłownia, cardio
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty : zestaw witamin firmy Olimp Vital-max, oraz odżywka białkowa whey 100 % protein complex
Stosowane wcześniej diety : żadnych konkretnych - bardziej próby eliminacji złych nawyków.

Mój cel to poprawa kondycji, redukcja, wzmocnienie kręgosłupa z racji pracy siedzącej-biurowej.

Trener rozpisał mi taki rozkład:

100g białka / 35 gram tłuszczu / 160 gram węglowodanów. Na pierwsze 4 posiłki mam rozkład: 20g białka/40g węgli + warzywa/ 5g tłuszczu i na ostatni 20g białka/ 0 węgli + warzywa/ 15g tłuszczu.

Po wrzuceniu w tabelkę dokładnie tego co jem wyszło mi tak jak w załączonym jadłospisie: ( warzyw nie liczę - zazwyczaj są to pomidory, ogórki, rzodkiewka, papryka, sałata lodowa, kalafior, brokuły)


Mój aktualny trening rozpisany przez trenera wygląda tak (przed każdym treningiem 10 minut rozgrzewki):

DZIEŃ 1- nogi
• wyprosty siedząc 4serie – 20-12 powt
• przysiady na hak maszynie 4 serie- 20-12 powt
• wykroki chodzone z hantlami 4 serie po 30 kroków
• uginanie podudzi leżąc 3 serie 20 powt
• prostowanie grzbietu z dopinaniem pośladków na ławce rzymskiej 3 x20

brzuch – wedle uznania około 200 powt w seriach po 20 powt

DZIEŃ 2- klatka , barki, triceps
klatka
• wyciskanie hantlami na ławce skośnej 3 serie 20-12 powt
• rozpiętki z hantlami na ławce skośnej 3 serie 20-12 powt
• wyciskanie hantlami na ławce płaskiej 3 serie 20-12 powt
barki
• -przyciąganie hantlami do brody oburącz wzdłuż tułowia 3 serie 20-12 powt
• -wyciskanie hantlami nad głowę siedząc 3 serie 20-12 powt
• -unoszenie ramion bokiem z hantlami stojąc 3 serie 20-12 powt
triceps
• prostowanie ramion z drążkiem wyciągu górnego 3 serie 20-12 powt
• prostowanie ramion z linka wyciągu górnego stojąc 3x 15powt

DZIEŃ 3- plecy, biceps
plecy
• ściąganie drążka wyciągu z góry do klatki piersiowej szeroko 4 serie 20 -12 powt
• przyciąganie uchwytu dolnego wyciągu do brzucha siedząc 4 serie 20-12 powt
• wiosłowanie hantlem w oparciu o ławkę ( jednorącz do biodra ) 4 serie 20-12 powt
• wyprosty tułowia 4 serie po 20 powt
biceps
• uginanie ramion z gryfem stojąc 3 serie 20-12 powt
• uginanie ramion z gryfem łamanym na modlitewniku 3x15

brzuch kilka ćwiczeń około 200 powt w seriach po 20 powt

Cardio po każdym z wyżej wymienionych dni oraz w dni wolne od treningów siłowych ( 2 razy na tydzień) robię tak:

minimum 40 MIN na bieżni, 6,3 km/godz i 6,5% pod górkę, generalnie tak aby tętno było powyżej 135.

Jak na moje oko wygląda mi to na typowy SPLIT (chociaż ekspertem nie jestem), a wszędzie czytam, że należy zaczynać od FBW. Daję rade robić to co dostałam w rozpisce trenera, pytanie tylko czy to rzeczywiście jest dla mnie dobre ?

Tak to wygląda obecnie - proszę o oceny, wskazania błędów, poprawki i wszelkie uwagi za które będę wdzięczna :)
Generalnie martwi mnie jedna rzecz która trochę też wpływa na mnie demotywująco - ponieważ waga praktycznie stoi, generalnie wiem, że nie jest ona wyznacznikiem efektów a z centymetrów które tracę jestem w miarę zadowolona, ale czemu ta waga się nie zmniejsza to nie wiem ?
Tłumacze to sobie tak, że organizm zamienia tłuszcz od razu w mięśnie, ale nie wiem czy to dobry trop ? ;)

Załączam też zdjęcia z 12.06.13 (to najtrudniejsza zasada z regulaminu :) )















Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 73 Napisanych postów 26831 Wiek 15 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 283190
Jeżeli masz trenera/dietetyka, to co tu po nas?

Masz wadę postawy.
Zmieniłabym i rozkład, i trening.

A ja nie jestem za ciężka jak na swoją wagę?
http://www.sfd.pl/Ruda_DT_/_Debiuty_2015-t1044538.html

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 2016
Przyrównam to do wizyty u lekarza - jeśli mam wątpliwości co do opinii lekarza numer 1, udaję się na wizytę do lekarza numer 2 aby zapoznać się z jego opinią - to samo robię teraz w odniesieniu do diety i treningu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 73 Napisanych postów 26831 Wiek 15 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 283190
No to napisałam, co myślę

A ja nie jestem za ciężka jak na swoją wagę?
http://www.sfd.pl/Ruda_DT_/_Debiuty_2015-t1044538.html

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 2016
Oki - wypowiedź krótka i jasna.
Czy mogłabyś zatem udzielić mi proszę wskazówek/ podpowiedzi jak powinnam zmienić trening i rozkład ? Byłabym też wdzięczna za ewentualne rozwinięcie Twojego przemyślenia z którego będę mogła wyciągnąć konkretniejsze wnioski niż te które nasuwają mi się teraz :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 638 Wiek 9 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 8377
split jest dobry dla osob doswiadczonych, ktore maja tzw. czucie miesniowe, u poczatkujacych najlepiej sprawdza sie FBW, zwlaszcza przy znacznej redukcji, moim zdaniem kiepsko swiadczy o trenerze, ze ulozyl Ci taki plan:/

ale to jest czesty blad, nie wiem, z czego on wynika... oczywiscie stara szkola kulturystyki tak uczy, ze najpierw obwodowka, potem dzielimy na pol cialo, w koncu dochodzimy do splita na 4 czy 5, ale to dotyczny osob szczuplych i nastawionych stricte na "kulturystyczny" trening. Natomiast wiekszosc nowych szkol, gdzie systemy treningowe powstaja w oparciu o badania [fizjologia, medycyna, badania nad cukrzyca itp.], preferuje FBW dla poczatkujacych, poniewaz taki trening wywoluje pozadana odpowiedz hormonalna [insulina, HGH, testosteron] i daje wieksyz wydatek kaloryczny. To tak dla rozeznania, zebys wiedziala, ze nie ma sciemy z tym FBW;)

Zmieniony przez - bubumysz w dniu 2013-06-27 12:59:00
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 17 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 2016
bubumysz - serdeczne dzięki za wyjaśnienie. Skonfrontuje dziś sie z trenerem przedstawiając mu właśnie tego typu argumenty - ja przecież nie szykuję się do startu w zawodach ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 73 Napisanych postów 26831 Wiek 15 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 283190
Możesz go również zapytać z czego wynika taki rozkłąd BTW.

A ja nie jestem za ciężka jak na swoją wagę?
http://www.sfd.pl/Ruda_DT_/_Debiuty_2015-t1044538.html

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 3448 Wiek 38 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 31332
a ode mnie jeszcze wskazówka - koniecznie idź do brafitterki i dopasuj sobie odpowiedni biustonosz, bo szkoda Twojego biustu, zwłaszcza przy odchudzaniu. Jak o to nie zadbasz, to będziesz mieć po redukcji uszy spaniela zamiast fajnego biustu
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

trzeba pakować!

Następny temat

[Ladies Sport]Klinika Posladków , częśc robocza

Shaker