SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Czy warto zmienić trening?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 329

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Wiek

Waga

Wzrost

Cel treningowy

Staż treningowy na siłowni

Uprawiane inne sporty

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Dieta

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Zażywane suplementy

Ostatnio przerabiany plan

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 25 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 251
Cel :redukcja
Płeć : mężczyzna
Wiek : 25
Waga : 70
Wzrost : 167
Obwód klatki :
Obwód ramienia :
Obwód talii :
Obwód uda :
Obwód łydki :
Szacunkowy poziom tkanki tłuszczowej :
Aktywność w ciągu dnia : praca
Uprawiany sport lub inne formy aktywności : 3x w tygodniu siłownia
Odżywianie : mam słabość do słodyczy, ale staram się ograniczać
Cel : redukcja rozłożona w czasie
Ograniczenia żywieniowe : brak
Stan zdrowia :
Preferowane formy aktywności fizycznej : siłownia
Stosowane aktualnie i wcześniej preparaty :
Czy możliwe jest wprowadzenie suplementów : Tak
Stosowane wcześniej diety : zbilansowana


Witam mam pytanie czy zmiana treningu z Split(2,3x w tyg) na fbw ma sens? Ćwiczę około 9 miesięcy ,ale z przerwami przez duża ilość godzin pracy lub ciągle wyjazdy na kilka dni i jest to główny powód mojego pytania, ponieważ ćwicząc split zazwyczaj jest tak ze zazwyczaj jeden trening mi wypada.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5526 Napisanych postów 60315 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 743057

Planowanie treningu nie jest sprawą łatwą i trzeba uwzględnić w nim sporo parametrów w taki sposób aby był to układ korzystny dla nas.

W Twoim przypadku nieco zagalopowałeś się z treningiem dzielonym bo on średnio nadaje na trening gdy ta ilość dni treningowych jest mała. Jak masz do dyspozycji 2-3 dni treningowe to wówczas plan całościowy jest najlepszą opcją.

Biorąc pod uwagę, że masz 2-3 dni przeznaczone na trening w skali tygodnia to w przypadku treningu dzielonego w takiej klasycznej wersji z partią trenowaną raz w tygodniu na przykład:

Pn klatka piersiowa + biceps
Śr Grzbiet+ biceps
Pt barki + nogi

To jak wypadnie Ci jeden dzień treningowy to dana partia/partie tak na prawdę nie są trenowane przez 2 tygodnie, a to częstotliwość treningów zdecydowanie za mało żebyś mógł odnieść jakiekolwiek korzyści z takiego treningu.

Dlatego przy takiej ilości dni treningowych koncepcja treningu całego ciała jest zdecydowanie korzystniejsza i nawet jak Ci wypadnie co jakiś czas dzień treningowy na pozostałych treningach każdą partię przetrenujesz.

Dodatkowo jeśli masz jakieś wyjazdy służbowe to zaplanuj sobie jakiś trening wyjazdowy tylko z masą ciała bądź też z gumami oporowymi tak by Ci te treningi zbyt często nie wypadały.

Polecamy również: Trening FBW - 10 zalet stosowania Full Body Workout




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2021-03-01 15:31:48

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1217 Napisanych postów 1582 Wiek 32 lat Na forum 333 dni Przeczytanych tematów 7060
jak najbardziej ma sens
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 23147 Napisanych postów 16162 Wiek 40 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 258275
Z twoim poziomem zaawansowania to powinieneś zaczynać właśnie od fbw a nie split więc zmiana na fbw będzie jak najbardziej zalecana gdyż nadal jesteś pocztakujacy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4978 Napisanych postów 69092 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 710667
W zasadzie sam odpowiedziałeś sobie na to pytanie. Skoro tak Tobie pasuje, to tak też zrób i zmień na full body workout (FBW). Poza tym, innymi powodami ku temu aby zmienić plan treningowy jest to, że będzie on nowym bodzicem dla Twoich mięśni. Drugi z powodów jest taki, że będzie to dla Ciebie nowe doświadczenie, a ono w kształtowaniu sylwetki ma spore znaczenie. Polecam poczytać więcej informacji na ten temat w artykule przedstawionym poniżej:

https://potreningu.pl/artykuly/trening/korzysci-plynace-z-treningu-calego-ciala---full-body-workout-5681

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16384 Napisanych postów 127899 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1438854
Każda zmiana ma sens czy ze splita przechodzisz na fbw czy na odwrót

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Szacuny 9596 Napisanych postów 154470 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1209045
W przypadku redukcji tkanki tłuszczowej, nawet wskazxane jest, aby wykonywac bardziej złożony schemat
o to właśnie chodzi, aby trening był zwięzły, dawał dobrego bodźca dla mięśni, dawał im sygnał, że są potrzebne duże i silne,
męczenie się na splitach może być nawet niekorzystne z punktu widzenia zachowania masy mięśniowej, gdy deficyt kaloryczny będzie już znaczny.
Dlatego fajnie jest wybrac plan typu PUSH PULL lub FBW, wykonac go ciezko, a dalsze deficyty prowadzic za pomoca cardio lub interwalow

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Modyfikacja treningu - wytrzymalosc

Wheya