SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Czy rozgrzewka przed treningiem w domu jest potrzebna?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 408

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Mężczyzna

Wiek

19

Waga

66

Wzrost

177

Cel treningowy

Poprawa sylwetki

Staż treningowy na siłowni

Dwa miesiące przed zamknięciem rok temu

Uprawiane inne sporty

Zacząłem jeździć na rowerze

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Brak sprzętu

Dieta

Zdrowa, 4-5 posiłków, nie liczę kalorii

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Brak

Zażywane suplementy

Brak suplementów

Ostatnio przerabiany plan

Dopiero zaczynam ćwiczyć

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Na siłowni też wyciskałem na ławce tylko 30kg
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 50 Wiek 1 rok Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1513
Z racji braku uprawianego sportu i sylwetki skinny-fat postanowiłem zacząć trenować w domu bez sprzętu. W poprzednim roku próbowałem ćwiczyć na siłowni, ale przez zamknięcie nic z tego nie wyszło.
Wykonuję następujące 14 ćwiczeń, II obwody, nie daję rady III (dopiero tydzień za mną, mam nadzieję, że będę regularny, bo słabo z tym u mnie):
1. przysiady
2. przysiad 90 stopni
3. podciągnięcia australijskie
4. pompki regularne
5. uginanie nóg leżąc
6. półbrzuszki
7. "przelewanie wody" (brzuch)
8. szwedki
9. pozycja pike
10. supermany
11. podpory tyłem
12. podciągnięcia australijskie
13. pompki wąskie
14. hollow body (ułatwiona wersja)

Wyniki są okropne, bo jestem strasznie słaby fizycznie i kondycyjnie (zacząłem jeździć na rowerze), robię tylko 7 pompek regularnych i 3 podciągnięcia australisjkie.

1. Czy powinienem wykonywać jakąś rozgrzewkę przed tymi ćwiczeniami?
2. Jak często ćwiczyć? Wiem, że FBW powinno się 3 razy na początku, ale w tym przypadku chodzi o mało intensywny trening w domu. Podobno optymalnie ćwiczyć takim planem 4-5 razy w tygodniu, tak?

Dodam, że wiem jak dużą rolę ma dieta i odżywiam się zdrowo.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5529 Napisanych postów 60320 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 743141

A czym tak na prawdę różni się trening przeprowadzony w domowej siłownie od takiego wykonywanego na siłowni publicznej?

Jak dla mnie bez względu na to czy się trenuje w domu czy też na siłownie nie ma większej różnicy. Przed jednym czy drugim treningiem należy przeprowadzić solidną rozgrzewkę po pierwsze żeby przygotować ciało do wysiłku, a tym samym nie doprowadzić pochopnie do kontuzji, która może się przytrafić podczas treningu bez rozgrzewki, a po drugie po dobrze przeprowadzonej rozgrzewce jesteśmy na tym treningu wydajniejsi, dźwigamy większe ciężary, jesteśmy sprawniejsi.

Dlatego ja nie mam wątpliwości i sam tak robię, że jeśli mam możliwość to przed każdym treningiem się rozgrzewam bez względu na to czy trenuje aktualnie planem domowym czy też mam możliwość wykonania treningu na siłowni.

Można też wziąć pod uwagę specyfikę treningu bo jeśli Twój trening ma polegać na zrobieniu 5 serii przysiadów bez obciążenia to ta rozgrzewka może być bardzo delikatna, ale jeśli masz dźwigać ciężary to przeprowadź normalną rozgrzewkę przed treningiem.

Poniżej masz przykład rozgrzewki.

Polecamy również: Szybka i efektywna rozgrzewka przed treningiem siłowym bez cardio




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2021-03-18 16:19:11

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Szacuny 7832 Napisanych postów 80303 Wiek 45 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 678994
Oczywiście że trzeba się rozgrzewać. Rozgrzewka jest bardzo ważnym elementem każdego treningu. Wiele osób pomija ten etap, nie zdając sobie sprawy z ogromu korzyści, jakie za sobą niesie. Dobrze wykonana rozgrzewka będzie pełniła nie tylko funkcję zabezpieczającą, ale także może znacząco wpłynąć na możliwości wysiłkowe, a co za tym idzie – na efektywność treningu. O dobrą rozgrzewkę powinny zadbać w szczególności osoby początkujące, u których technika wykonywania ćwiczeń nie zawsze jest poprawna.Trening 3 razy w tygodniu w zupełności wystarczy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 50 Wiek 1 rok Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1513
flex1976
Oczywiście że trzeba się rozgrzewać. Rozgrzewka jest bardzo ważnym elementem każdego treningu. Wiele osób pomija ten etap, nie zdając sobie sprawy z ogromu korzyści, jakie za sobą niesie. Dobrze wykonana rozgrzewka będzie pełniła nie tylko funkcję zabezpieczającą, ale także może znacząco wpłynąć na możliwości wysiłkowe, a co za tym idzie – na efektywność treningu. O dobrą rozgrzewkę powinny zadbać w szczególności osoby początkujące, u których technika wykonywania ćwiczeń nie zawsze jest poprawna.Trening 3 razy w tygodniu w zupełności wystarczy.

Czyli jednak trzeba, dobrze. A czy rozgrzewka gumą oporową jest prawidłowa i wystarczająca? Wziąłem ją z Youtube, mam na myśli gumę oporową zaczepioną o klamkę i rozciąganie: 1. klatki piersiowej, 2. rotatorów, 3. facepull, 4. "no money", 5. obręcz barkowa (przy ścianie), 6. najszerszy grzbietu, 7. brzuch - plank, 8. pośladki - mosty i 9. odwodziciele (nie mam mniejszej gumy, więc dłuższą zginam podwójnie).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 23194 Napisanych postów 16195 Wiek 40 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 258365
Rozgrzewka jest obowiązkowa przed każdym treningiem a jeśli w grę wchodzi trening siłowy ( oporowy) to tym bardziej . Poczytaj o rozgrzewce z zastosowaniem PROTOKOŁU RAMP bo jest bdb
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 11709 Napisanych postów 49151 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 380488
Rozgrzewka, a w jej ramach aktywacja mięśni jest niezbędna. Nie da się dobrze trenować jak połowa mięśni będzie nie aktywna.
1

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: kubaskop@interia.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16390 Napisanych postów 127911 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1438924
Wykonujesz ćwiczenia, które w treningu siłowym na siłowni sa rozgrzewkowymi. Jakieś elementy rozgrzewki i tak mozesz dać by trochę usprawnić aparat ruchu
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2435 Napisanych postów 6457 Wiek 47 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 131469
są różne opinie na temat, tego ten teges
jak robisz siady to siad na sucho czy z sama sztanga, to tez rozgrzewka
ale jeżeli mobilka i rozruch ,zajmują więcej czasu niz trening...
różne cuda się widuje
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening nóg, a dzień wolny

nutloveb