SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Czy mogę robić cardio codziennie ?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 720

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Wiek

Waga

Wzrost

Cel treningowy

Staż treningowy na siłowni

Uprawiane inne sporty

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Dieta

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Zażywane suplementy

Ostatnio przerabiany plan

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 32 Wiek 19 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 464
Czy mogę robić cardio codziennie będąc na masie ? Czy nie zastopuje to moich efektów głównie chce robić codziennie ponieważ robienie cardio w postaci biegania sprawia mi przyjemność.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5580 Napisanych postów 60477 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 747119

Jeśli bieganie codziennie sprawia Ci taką przyjemność to może źle wybrałeś dyscyplinę sportu, którą uprawiasz. A tak poważnie to codziennie raczej bym nie biegał choć to też w dużej mierze zależy ile biegasz, jakie dystanse i z jaką intensywnością.

Samo bieganie zbyt często i zbyt intensywnie może wpłynąć na budowanie masy mięśniowej bo jednak wydatkujesz energię, którą możesz co prawda uzupełnić, ale także regeneracja powysiłkowa, która zamiast "skupić" się na regeneracji mięśni po treningu siłowym też musi być przeznaczona na regenerację po bieganiu.

Oczywiście, że można biegać budując masę mięśniową, ale nie w tak dużej ilości czyli codziennie, ale 2-3 razy w tygodniu i uwzględnić to musisz w swoim bilansie kalorycznym. Jeśli to bieganie ma jakąś sensowną intensywność to też bym unikał tego biegania w bezpośrednim sąsiedztwie treningu nóg.
Poza tym wszystko jest do pogodzenia tylko trzeba zachować zdrowy rozsądek w tym wszystkim bo wiadomo, że jak się chce kilka rzeczy zrobić bardzo dobrze na raz to najczęściej z nich żadna nie wychodzi.

Polecamy również: Bieganie a mięśnie: pomoc czy przeszkoda?




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2021-12-08 15:14:04

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 151 Wiek 25 lat Na forum 145 dni Przeczytanych tematów 1342
Jak dasz nadwyżkę kcal w ch** dużą to okej, ale nie ujesz tego..

Możesz kręcić cardio, ale po 15 minut i tętno do 130 i max 2 razy w tygodniu


Zmieniony przez - Smoła.23 w dniu 2021-12-08 14:00:55
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 27 Napisanych postów 59 Wiek 72 dni Na forum 76 dni Przeczytanych tematów 1374
J.w. Będąc na masie musisz zadbać o uzupełnienie wypracowanego deficytu kalorycznego. Zawsze możesz wdrożyć trening biegowy na wysokiej intensywności w postaci interwałów, krótkich sprintów i to bardzo dobrze przełoży się na wyniki siłowe.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10008 Napisanych postów 155496 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1213219
Witaj. Najważniejsze pytanie jakie trzeba sobie tutaj postawić to w jakim celu chcesz robić te cardio codziennie, jeżeli robimy cardio aby podtrzymać sprawność układu sercowo-naczyniowego to wystarczy w mojej opinii 3-4 razy w tygodniu zrobić sobie taką pół godzinną sesję, ale wtedy podkręcić nieco intensywność żeby te serducho faktycznie pracowało jak należy. Bo takie nabijanie kroków czy spacerek w terenie niekoniecznie będzie odpowiednikiem faktycznie treningu cardio, jak sama nazwa wskazuje tego który nasila prace serducha i pompowanie krwi po obiegu

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 94 Napisanych postów 350 Wiek 237 dni Na forum 237 dni Przeczytanych tematów 3794
Powodzenia z regeneracją jak biegasz codziennie do tego robisz ciężkie siady i martwe ciągi.
Oczywiście zależy czy ćwiczysz dla zdrowia czy pod wyniki
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 27 Napisanych postów 59 Wiek 72 dni Na forum 76 dni Przeczytanych tematów 1374
Cardio w standardowym rozumieniu tj. wysiłek aerobowy, świetnie przekłada się na aktywną regenerację,przyspiesza ją.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 24492 Napisanych postów 17240 Wiek 41 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 261798
Thor23
Czy mogę robić cardio codziennie będąc na masie ? Czy nie zastopuje to moich efektów głównie chce robić codziennie ponieważ robienie cardio w postaci biegania sprawia mi przyjemność.
Dokładnie nie sprecyzowałeś jaki cel ma tak czeste cardio , nie napisałeś też nic konkretnego o sobie i o swoich celach . Oczywiście że można biegac codziennie jednak wiele zalezy jak wyglądają te treningi bo bieganie bieganiu nie jest rowne , kwestia też regeneracji .Jeśłi łączysz bieganie z treningami na kształtowanie sylwetki to tez są plusy i minusy , na masie tak duża ilość sesji aerobowych może utrudniać proces budowania dość mocno natomiast na redukcji dużo pomaga .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 6376 Napisanych postów 11054 Wiek 30 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2156307
Ja tam np nie widze zastrzeżeń żeby na masie robić cardio. Ile też kcal przepalisz na tym cardio... chodzi mi tutaj o takie 20-30min biegu ed. A na bank na masie wyjdzie to na dobre dla serducha, ogólnej wydolności organizmu, jeżeli będziesz miał problemy z apetytem to na bank też go porawi, glikemia też pewnie podziękuje ;) ja tam cardio na masie uważam za bardzo przydatne ;) ale też nie w przesadnych ilościach, większe ilości zostaw sobie na redukcje a tak to 20-30min dziennie to looz ;) takie jest moje zdanie ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10008 Napisanych postów 155496 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1213219
dokładnie, tutaj musimy rozdzielic przede wszystkim intensywność i czas takiego cardio na masie, a na redukcji.
Czasem na masie wystarczy, ze po prostu ruszysz tyłek i te 30 minut pospacerujesz nieco szybszym tempem po dworze i na pewno przełozy się to na wiele profitów dla naszej sylwetki. Oczywiscie pod warunkiem, ze nie bedziesz lazil przy ruchliwej trasie, gdzie nawciagasz sie wiecej oparow spalin niz tlenu%)

na redukcji z kolei wiaodmo, ze inwtensywnosc mozna znaczaco podniesc, bo jest w tym nieco inny cel

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 6376 Napisanych postów 11054 Wiek 30 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2156307
Nie no wiadomo o to mi chodzi że sylwetkowo to nic nie zmieni. Tylko prozdrowotnie takie cardio i to lajtowe, tak się przebiec i tyle.
Bo też nie przesadzajmy, wiadomo nie znam stylu życia autora pytania. No ale na moim przykładzie gdzie siedzę na dupie przez 8h w pracy dojazd do pracy i do domu łącznie też 1h, no to takie cardio lekkie na masie dla mnie to zbawienie i dla mojego serca, wydolności itp ;)
Co innego jak ktoś robi w kamieniołomach, fizyczna praca 8h, później trening ciężki, to też bym raczej takiej osobie codziennie nie zalecał biegania i wątpię że ktokolwiek po takiej pracy by zapytał "mogę biegać codziennie bo lubię i mnie to odprężą" raczej po takich pracach to człowiek jest tak wywalony z butów że jedynie o czym marzy to o odpoczynku ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 70 Napisanych postów 107 Wiek 30 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 564
Smoła.23
Jak dasz nadwyżkę kcal w ch** dużą to okej, ale nie ujesz tego..

Możesz kręcić cardio, ale po 15 minut i tętno do 130 i max 2 razy w tygodniu



Zmieniony przez - Smoła.23 w dniu 2021-12-08 14:00:55


Nie wiem czemu akurat 2x w tygodniu i akurat 15 min, trochę teoria z kosmosu. Osobiście wręcz nie zalecałbym robić cardio tylko 2x15min. Mówię o osobie mającej dość normalna pracę, bo co innego, gdy ktoś układa kostkę brukową 10h, czy chodzi po magazynie caly dzień.
Inna opcja, to gdyby ktoś był skrajnym hardgainerem i jednocześnie niejadkiem. W innych wypadkach kręcenie na masie od 4-6x20-25 w zależności od kilku czynników jest normalne i wskazane.
Cardio to nie jest tylko kreowanie deficytu, na zasadzie na redukcji kręcę bo trzeba deficyt, na masie nie. Cardio to zdrowie układu naczyniowo krwionośnego, trzymanie wrażliwości insulinowej w ryzach, poprawia też apetyt. Wielu osobom mającym problem z apetytem na lepsze wychodzi dodanie cardio i jedzenie więcej niż nie kręcenie go i jedzenie mniej.

Sumarycznie - cardio na masie ok, tylko znajdź pewna równowagę. Zrezygnuj z codziennego biegania na rzecz robienia tego 5 max 6 razy w tygodniu. Nie biegaj 45 min, 30 też bym zrezygnowal, a 20 np. Zresztą spójrz jak wyglądają maratończycy, biegacze długodystansowi. Charakterystyka ich sylwetki nie ma nic wspólnego z kulturystyka, czy po prostu siłownia w rozumieniu takim stereotypowym (bo trenują na siłowni). Po prostu cardio jest potrzebne, ale jako dodatek spełniający swoje okreslone zadania, nie coś, co będzie utrudniało budowanie. Chyba, że masz kosmiczny apetyt, wtedy można trochę nagiąć te wartości, ale nie jest to jakoś wskazane, bardziej takie Twoje osobiste pragnienie
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Szybki trening -

nutloveb