SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Dieta redukcyjna do oceny [62kg]

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 452

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 34 lat Na forum 48 dni Przeczytanych tematów 16
Cześć! To mój pierwszy post na forum i ogólnie pierwszy kontakt ze świadomym odchudzaniem ;) Dlatego mimo wstępnego researchu jestem w tym temacie jeszcze dość zielona.

Fakty:
- mam 34 lata
- ważę 62kg
- wzrost 159cm
- BMI mam w normie, ale moja wymarzona waga to 53kg
- mam siedzący tryb życia
- ze sportami nigdy nie było mi po drodze

Mój plan jest następujący:
- dziennie spożycie kalorii: 1600 (dieta pudełkowa)
- co drugi dzień 25-30min na orbitreku, a co drugi ćwiczenia na macie (joga/pilates z Olą Żelazo)
- średnio jeden dzień w tygodniu pewnie byłby bez żadnych ćwiczeń

Mogę ćwiczyć jedynie wieczorami i robię to "na głodniaka", przed kolacją. Kiedy zasuwam na orbitreku, to idę stałym tempem, ale oddycham przez otwarte usta.

Czy to dobry plan? Czy kaloryczność odpowiednia? Nie mam pojęcia, jak to wyliczyć oraz jak dużo się ruszać. Będę bardzo wdzięczna za pomoc!

PS.: Na orbitreku odrywać pięty, czy nie?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7909 Napisanych postów 80462 Wiek 45 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 680277
Kaloryczność wyliczysz wg wzoru
http://www.sfd.pl/-t276436.html 

Proponuje pomyśleć o treningu siłowym
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 23827 Napisanych postów 16730 Wiek 41 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 260144
Kalorycznośc musisz sama wyliczyc ze wzoru podanego wyżej bo podałaś zbyt mało danych aby ktoś mógł zrobić to za ciebie , jak chodzi o aktywność to orbitrek będzie ok jednak jak wyżej zostało wspomniane to powinnas postawić na trening siłowy jeśłi zalezy ci na ładnym kształtownaiu sylwetki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 24815 Napisanych postów 22781 Wiek 30 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 366088
kaloryczność to na pewno za mała, ale policz wg wzoru - nie zaniżaj - przyjmuj wartości średnie. Tak jak zostało już wspomniane warto wdrozyć trneing siłowy, no i nie sugerować się wagą tylko lustrem, bo przy utracie łuszczu, nabraniu masy mięśniowej ta sylwetka może być satysfakcjonująca, zdrowa a waga niekoniecznie będzie taka jak sobie "wymarzyłaś"
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5060 Napisanych postów 69446 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 713011
Niestety zarówno założenia treningowe, jak i żywieniowe nie wyglądają zbyt dobrze. Warto wiedzieć o tym, że podstawą kształtowania sylwetki jest solidny trening siłowy. Nie będzie to cardio, czy joga/pilates. Tego typu aktywność fizyczna może być dodatkiem, a nie podstawą aktywności fizycznej.

Sugeruję Tobie poczytać więcej informacji na ten temat i zmienić swój plan. Oczywiście jeżeli zależy Tobie na sylwetce:

https://potreningu.pl/artykuly/trening/plan-treningowy-dla-poczatkujacych-kobiet-5587

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 39 Napisanych postów 350 Wiek 32 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 5467
Wpisz w google "kalkulator bmr", tam wpisz swoje dane i ci wyjdzie wynik, jest lepszy niż ten powyżej, bo tam tylko wprowadzasz dane i samo ci pokazuje, niż jakiś skomplikowany wzór matematyczny :) 1600 wydaje się być okej, teoretycznie 1500 mogłoby być lepsze, ale możesz zaczynać od 1600.
Pytanie czy ta dieta pudełkowa rzeczywiście ma dokładnie 1600, bo sama nie liczysz, więc musisz wierzyć, a w niskich wagach 200 kcal robi różnicę. I co do diety, warto żeby tego białka było więcej, by zmniejszyć/zapobiec katabolizmowi, 1,6g/1kg masy ciała minimum.
Siedzący tryb zycia? Warto dodac codziennje aaktywnosci fizycznej do swojego życia, czesciej wyrzucac smieci, wybierac schody zmaiast windy, robić kroki. Jakiś spacer po galerii zakupowej - da ten sam efekt mniej wiecej co orbitrek, w sensie na orbitreku bedziesz intensywniej pracować i bez zatrzymywania sie, wiec w mniej czasu spalisz tyle kcal, co chodząc i spacerując - forma aktywnosci fizycznej ji jej wybor nalezy do Ciebie - wybierz taką, jaką lubisz po prostu, bo wtedy łatwiej ją utrzymać w dlugim czasie. Przykładowo biegnąć 1 km spalisz podobnie co idąc 1 km, ale na bieganie "stracisz" mniej czasu, niż na chodzenie tego 1 km. Dobrze byloby dodac trening silowy, by utrzymać miesnie, nie chcesz byc "chud-tlusta" z płaskodupiem, tluszcz schodzi z całego ciała, a nie tylko z brzucha. Te chociaż 2x w tygodniu byłoby wskazane, lepiej 3x.
Mozesz cwiczyc o tej porze o ktorej ci pasuje. Oddychanie i pięty bez znaczenia.
Zmierz obwody ciała, zrób zdjecia, waga może skakać, wiec sie tym nie przejmuj. Kontrola postępów to must-be.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ile kcal na masie?

nutloveb