Mam na imię Bartek i mam 26 lat. Swoją przygodę z siłownią zacząłem dawno dawno temu. Zawsze było to coś w rodzaju hobby, później stało się narzędziem do bilansu wagi i wyglądu własnego ciała.
Po dość długiej przerwie znów zacząłem ćwiczyć i nazbierało mi się trochę zbędnego balastu.
Mam myślę całkiem przeciętną sylwetkę z większą ilością tłuszczu na brzuchu.
Mam 180 cm wzrostu i 83 kg wagi. Zależy mi na utracie tkanki tłuszczowej.
Ćwiczę aktualnie od 2 miesięcy to co udało mi się osiągnąć to zbudowanie kondycji, lekki powrót siłowy i na pewno poprawa stosunku mięśni / tłuszcz. Ważę cały czas tyle samo. Niestety nie mam zdjęć, ani pomiarów żeby można było to porównać.
Krótko o treningu:
- Cały czas ćwiczyłem coś koło tego:
A:
6-8 serii MC
6-8 serii wyciskania leżąc
coś na barki / coś na ręce / coś na brzuch
+ ~ 30-40 min aerobów
B:
6-8 serii przysiad
5 serii coś na mięśnie klatki piersiowej
3-5 coś na ręce
coś na brzuch
+ ~ 30-40 min aerobów
Zdaję sobie sprawę, że trening nie jest super itd. Jednak wydaje mi się, że w porównaniu do tego, że przez duży okres czasu nie ćwiczyłem nic to i tak już jest progres + poprawa diety (stosuje metodę małych kroków).
Nie jem jakoś specjalnie, staram się dobrze wybierać produkty i gdzieś oscylować wokół jakiejś liczby kalorii. Sprawdziłem sobie w myfitnesspal kilka dni jak to mniej więcej wychodzi. Zdjęcia poniżej.
Moje pytania:
1) Czy dieta ok. 2000 kcal będzie dla mnie wystarczająca? Wydaje mi się to w porządku skoro mój organizm utrzymuje wagę ciała (być może lekka redukcja ~ 1-2 kg / 2 msc).
2) Kończę siłownię ok godziny 23 - wystarczy serek piątnica / 3 jajka po?
3) Boję się za bardzo wykluczyć z mojej diety węglowodany (codziennie: ~ ryż 100g, 4-5 kromek chleba, szklanka mleka, jogurt, płatki owsiane) ze względu, że tak mniej więcej wygląda moje codzienne odżywianie czy to z dietą czy nie. Boję się, że gdy odetnę węgle i po czasie wrócę do nich z powrotem to stracę osiągnięty efekt.