SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Czy jestem chory lub zerowej sprawności?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 211

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 50 Wiek 1 rok Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1512
Proszę pomóżcie. Nie uprawiam sportów, ale ostatnimi czasy zależy mi na robieniu jakiejś aktywności fizycznej, przed chwilą zrobiłem trening domowy na własnej masie ciała i jest bardzo ciężko. Wziąłem plan od Kury Workout (14 ćwiczeń, m.in. przysiady, pompki, podciąganie australijskie, półbrzuszki, szwedki), trwało to 30 minut.

O mnie: mam 20 lat, 71kg, 177 cm, skinny-fat. Spociłem się na tym treningu jak świnia i ciężko mi złapać oddech (przy rozgrzewce po 40 sekundach musiałem przerwać pajacyki albo przy hollow body wersja łatwa wytrzymałem 7 sekund przez brak oddechu). Zmęczyłem się na tyle, że nie dałem rady zrobić drugiego obwodu (czyli od nowa 14 ćwiczeń), bo nogi jak z waty.

Co mam teraz zrobić jak ja nawet 10 pompek nie umiem zrobić? Wiem, że regularność to podstawa, ale jak mam zacząć i czy to możliwe że mam tak masakrycznie słabe wyniki czy może jestem chory na coś?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 115 Napisanych postów 278 Wiek 40 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 6430
M.in. układ krążenia musi się zaadoptować do wysiłku, pewnie testno skacze w kosmos. Zacznij robić kardio i zwiększać czas, organizm musi się zaadoptować do wysiłku.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 50 Wiek 1 rok Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1512
marku25
M.in. układ krążenia musi się zaadoptować do wysiłku, pewnie testno skacze w kosmos. Zacznij robić kardio i zwiększać czas, organizm musi się zaadoptować do wysiłku.

Może tak być, ja się nie znam. Ale jeżdżę na rowerze przez 1-2h co kilka dni, chociaż może za wolnym tempem a może za mała częstotliwość - możesz jeszcze napisać jak powinno wyglądać to kardio?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
georgu Ivan Groźny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 11185 Napisanych postów 48471 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 376706
Pewnie tak jak zostało to napisany po prostu nie jesteś przygotowany do takiego wysiłku. 14 ćwiczeń to sporo
1

MODERATOR DZIAŁU "INNE DYSCYPLINY"
http://www.sfd.pl/[blog]_Brudna_miska_by_georgu-t1156013.html 

Prowadzenie, plany treningowe, plany żywieniowe: kubaskop@interia.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 45 Napisanych postów 169 Wiek 39 lat Na forum 24 dni Przeczytanych tematów 1220
Jeżeli nigdy nie miałeś do czynienia z cięższym wysiłkiem fizycznym to nie ma dziwoty że tak reagujesz i jesteś sfrustrowany, nie masz kondycji zacznij regularnie trenować, zdrowo się odżywiać i kondycja będzie coraz lepsza, możesz robić te ćwiczenia o których pisałeś tylko dostosuj intensywność ilość powtórzeń i czas pod aktualne możliwości Twojego organizmu z czasem będzie coraz więcej i coraz dłużej


Zmieniony przez - Gucio547 w dniu 2021-07-21 21:44:03
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 50 Wiek 1 rok Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 1512
georgu
Pewnie tak jak zostało to napisany po prostu nie jesteś przygotowany do takiego wysiłku. 14 ćwiczeń to sporo

Właśnie sam się dziwiłem, że tak dużo, na siłowni w planach widzę po 5-7 na początek, ale podobno w domu trzeba robić więcej, żeby działały na sylwetkę i poprawę siły
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 115 Napisanych postów 278 Wiek 40 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 6430
trensf123
marku25
M.in. układ krążenia musi się zaadoptować do wysiłku, pewnie testno skacze w kosmos. Zacznij robić kardio i zwiększać czas, organizm musi się zaadoptować do wysiłku.

Może tak być, ja się nie znam. Ale jeżdżę na rowerze przez 1-2h co kilka dni, chociaż może za wolnym tempem a może za mała częstotliwość - możesz jeszcze napisać jak powinno wyglądać to kardio?


Na sfd znajdziesz sporo artykułów, poczytaj trochę.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1183 Napisanych postów 5042 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 132453
W dziale TRENING W DOMU masz przykładowe plany na trening obwodowy z nieco mniejszą objętością, spróbuj.

Generalnie może spróbuj ten plan od Kury robić w o połowę mniejszej objętości niż w rozpisce, czyli robisz połowę powt w danej serii niż jest zalecane.

Zamiast 20 pompek robisz 10 itd.

Jak całe życie nie ćwiczyłeś z ciężarami/nie pracowałeś fizycznie to trening oporowy daje w kość, niestety.

Jazda na rowerze nie przełoży się na trening siłowy czy wnoszenie mebli na piętro.
1

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 21515 Napisanych postów 15210 Wiek 40 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 255413
Wszystko wymaga czasu i systematyki , ćwicz całe ciało i zwiekszaj stopniowo objętość oraz progresuj a z czasem zrobisz poprawnie odpowiendią ilośc danych ćwiczeń , na początku nie ma co przesadzać z ilościa i nie ma co się spieszyć .
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan treningowy + zapotrzebowanie kaloryczne

cutz