SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Czy dobrze rozpisane posiłki?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 200

Formularz - Proszę o pomoc

Wiek

21

Płeć

kobieta

Cel

Pozbycie się nadmiaru tkanki tłuszczowej

Waga

53,5

Wzrost

166

Poziom bf (zdjęcie poglądowe)

Aktywność w ciągu dnia (cały tydzień): (praca/uczelnia/zajęcia domowe? O której trenuję, wstaję, kładę się spać? O której mam przerwy w pracy?)

Praca stojąca 8 godzin, 5 dni w tygodniu

Uprawiane sporty, częstość i intensywność treningów, staż treningowy, sprzęt którym dysponuję (wyposażenie siłowni)

Trening siłowy 3,4 razy w tygodniu, zajęcia fitness 1 w tygodniu

Stosowane wcześniej diety, ich wpływ na sylwetkę, obecne odżywianie

Wcześniej bez diety, zdrowsze odżywianie, bez dużej nadwyżki

Stan zdrowia (preferowane badania lekarskie)

Lekko podwyższony poziom TSH, reszta w normie

Stosowana lub planowana suplementacja

Kompleks witamin
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10785 Napisanych postów 47360 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Witam! Chciałabym prosić o poradę czy moja dieta jest dobrze rozpisana. Aktualnie jem 1500kcal. Ważę 53,5kg, przy wzroście 166. Nie mam na celu schudnięcia, ani przytycia. Zależy mi jedynie na pozbyciu się nadmiaru tkanki tłuszczowej.
Posiłek 1.
Płatki owsiane 50g
wiórki kokosowe 10g
Jabłko/banan
Cynamon
Posiłek 2.
Grahamka
Hummus 20g/jajko na twardo
Ogórek zielony
Posiłek 3.
Makaron razowy 70g
Warzywa 200g
Czerwona fasola 50g
Olej rzepakowy 10g
Jabłko
Posiłek 4.
Naleśnik z 50g mąki owsianej
Dżem 100% 20g
Masło orzechowe 10g
Olej rzepakowy 5g
Posiłek 5.
Pieczywo żytnie 28g
Hummus 20g/jajko na twardo


Jajko/ hummus u mnie na kolację wynika z tego, że muszę przyjmować do ostatniego posiłku tłuszcze ze względu na leki. Dodatkowo raz w tygodniu do 3 posiłku dodaje 100g fileta z kurczaka gotowanego na parze. Aby nie zwiększyć przez to bilansu energetycznego zmniejszam porcję innych posiłków.
Planuję też dodać Białko grochu ponieważ ograniczając mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego ciężko o białko w diecie.
Czy coś do zmiany?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6380 Napisanych postów 75325 Wiek 43 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 631581
Pozbycie się tkanki tłuszczowej = redukcja = spadek wagi
Zacznij od policzenia zapotrzebowania kalorycznego
http://www.sfd.pl/-t276436.html 

Jeżeli Twoim celem jest redukcja to odejmujesz ok 300kcal,
http://www.sfd.pl/-t1135440.html - Źródła białka w diecie.
http://www.sfd.pl/-t1135648.html - Źródła tłuszczu w diecie.
http://www.sfd.pl/-t1135388.html  - Źródła węglowodanów w diecie.

W rozkładzie makroskładników na początek przyjmujesz białko 2 g , tłuszcze 1-1,5 g na kg masy i reszta kalorii z węglowodanów

Dietę wrzuć wg wskazówek
https://www.sfd.pl/ZRZUT_DIETY_JAK_ZROBIĆ_ANKIETA_i_REGULAMIN_DZIAŁU.-t922822.html


Zmieniony przez - flex1976 w dniu 2019-10-31 22:17:33
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Jest liderem w tym dziale Szacuny 57 Napisanych postów 389 Wiek 18 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 3342
Dokładnie, jak wyżej. Bez redukcji (chudnięcie) tłuszczu nie stracisz, zresztą wnioskując po twoim zdjęciu profilowym ( bo to ty?) Nie widzę żadnego tłuszczu. W dodatku myślę że odrobinkę mogłabyś podnieść te kalorie więc oblicz to wzorem podanym wyżej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7029 Napisanych postów 8424 Wiek 39 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 233078
Zastosuj się do wskazowek podanych przez Flexa - polecam ci tez poczytac inne wybrane tematy z linku aby chociać w minimalnym stopniu powiększyć swoją wiedzę na tematy o ktore pytasz .https://www.sfd.pl/######_Najważniejsze_tematy_dla_JUNIOR_a_!!!!!_######-t834427.html 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3823 Napisanych postów 63290 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 680129
Niestety wygląda to źle. 1500 kalorii to ilość bliska Twojemu BMR, czyli wartości niezbędnej do prawidłowej pracy organów wewnętrznych. Dostarczając tak mało kalorii organizm chroniąc ważne dla życia serce i mózg wyłącza powoli mniej ważne dla życia organy. Teraz odpowiedz sobie dlaczego TSH jest wysokie? Zdecydowanie należy wejść na dodatni bilans kaloryczny, jeżeli chcesz ratować swoje zdrowie. Poza tym sylwetka na zdjęciu wygląda już skrajnie chudo. Celem zdecydowanie powinna być budowa masy mięśniowej. W obecnej diecie niestety nie masz białka, a chęć ograniczenia produktów pochodzenia zwierzęcego nie napawa optymizmem.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10932 Napisanych postów 118759 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1389545
Dlaczego taki model żywieniowy ?

Jak mięso i tak jesz raz w tygodniu, codziennie nie mzoesz go dać, co tym kieruje, ryb jaj, produktów pochodzenia zwierzęcego mlecznych też nie spożywasz ?

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10785 Napisanych postów 47360 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Nie chcę po prostu jeść mięsa codziennie. Lepiej się czuję gdy jem to mięso bardzo sporadycznie. Ryby jem też sporadycznie. Nie spożywam produktów mlecznych ze względu na problemy z cerą. Po mojej obserwacji wszelkie produkty mleczne zaostrzają trądzik, tak samo kiedy jem więcej jajek


Zmieniony przez - szczepaniakxx w dniu 2019-11-01 15:44:35
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7029 Napisanych postów 8424 Wiek 39 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 233078
szczepaniakxx
Nie chcę po prostu jeść mięsa codziennie. Lepiej się czuję gdy jem to mięso bardzo sporadycznie. Ryby jem też sporadycznie. Nie spożywam produktów mlecznych ze względu na problemy z cerą. Po mojej obserwacji wszelkie produkty mleczne zaostrzają trądzik, tak samo kiedy jem więcej jajek



Zmieniony przez - szczepaniakxx w dniu 2019-11-01 15:44:35
ułóż normalna prawidłową dietę ( mięsa , ryby , nabiał itp) pilnuj się tego przez 2-3 miesiące i zobaczysz że to nie produkty u ciebie wywołują problemy ankiepski sposób odżywiania który dotychczas stosujesz
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10785 Napisanych postów 47360 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Jadłam tak dotychczas, nie służyło mi to. Moja dermatolog zalecila mi wyłączenie z jadłospisu właśnie nabiał. Nie są to moje widzimisie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6380 Napisanych postów 75325 Wiek 43 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 631581
No to nabiał możesz wyłączyć , ale dlaczego chcesz również mięso i ryby ? Wykluczenie mięsa z diety niekoniecznie jest dobrym rozwiązaniem. Z całą pewnością, zasadne jest wyeliminowanie mięsnych produktów przetworzonych oraz stosowanie właściwej obróbki termicznej,jego konsumpcja nie jest ani wbrew „naszej naturze” ani wbrew zdrowiu, o ile oczywiście zachowujemy umiar i na co dzień bazujemy na produktach wysokiej jakości. To samo tyczy się ryb . Najważniejszy jest rozsądek i zachowywanie równowagi .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 62 Napisanych postów 1344 Wiek 26 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 49741
szczepaniakxx
Jadłam tak dotychczas, nie służyło mi to. Moja dermatolog zalecila mi wyłączenie z jadłospisu właśnie nabiał. Nie są to moje widzimisie


a mnie lekarz niemal zabił dzięki swojej "wiedzy". Mnie moja własna z zakresu endokrynologii miedzy innymi pozwoliła prawidłowo zdiagnozować i rozpoczac leczenie.

Według badań naukowych JEDYNIE CHUDY (odtłuszczony) nabiał zaostrza zmiany trądzikowe poprzez siłną aktywacje IGF-1. Nabiał pełnotłusty już nie działa w ten sposób dzięki pewnym dawkom estrogenów (nie są to duże dawki rzecz jasna!)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

ŻYWIENIE W STRATEGII BUDOWANIA SIŁY I MASY MIĘŚNIOWEJ

WPC