SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Czego jeszcze unikać i na co zwrócić uwagę ?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 4055

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 19 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 102
Witam :)

Stwierdziłem że czas się ruszyć i zrzucić troszkę brzuszka. :) Należę raczej do osób aktywnych fizycznie :) Ćwiczę w domu, trochę basen, czasem ścianka wspinaczkowa. Uważany racze jestem za osobę "w sam raz" ale to pewnie dla tego że jestem wysoki :)
Przeszkadza mi jednak moja słodka oponka a raczej boczki :) Bo po za tym wyglądam nieźle w sumie gdyby rozeszło się to po całym ciele nie było by tematu:)
Mam:
21lat
187cm wzrostu
82kg wagi (tyle pokazuje waga w domu) :)
93cm w pasie
Zależy mi na zgubieniu 5 kg i dosłownie 4-5cm w pasie :)
Przeglądam to forum hohoho i jeszcze trochę :) ale jeszcze mam pytanka (lub sam nie znalazłem odpowiedzi)
Na dietę raczej nie mogę sobie pozwolić po prostu nie mam na to czasu i głowy :/ analizować co i jak i ile.
Wybrałem strategie "ruszanie i unikanie" hehehe :)
Czyli ruszać się ćwiczyć czy to na basenie czy w domku zestaw ćwiczeń itd itp i unikać niektórych produktów żywieniowych.

Po przeczytaniu kilku tematów sam doszedłem do takich wniosków:
-do picia tylko woda mineralna żadnych słodkich napojów itd itp
-herbata/kawa udało mi się zredukować słodzenie do jednej łyżeczki spróbuje zupełnie przestać słodzić :)
-fast foody out :) no niestety nie zupełnie czasem w biegu między szpitalami i zajęciami jakiś hamburger w ręce wpadnie :)
-starać się jeść regularnie co 2-3h
-nie jeść zbyt późno (ewentualnie 4h przed spaniem)
-rezygnacja z margaryny typu smakowita i inne takie - po prostu niczym chlebka smarować nie będę
-pieczywo tylko ciemne (na szczęście w domu tylko takie jest:D)
-słodyczy nie kupuję w domu w sumie też nie ma :D Jednak mam czasem ochotę na jakiś słodki grzeszek hehe :) czy suszone rodzinki to bardzo duży grzeszek? co mogę zjeść ewentualnie innego?
-zastanawiam się na L-Karnityną (ale jakoś z rezerwą podchodzę do "cudów w tabletkach")

A tak po za tym to jem wszystko :) Tzn nie obżeram się ale nie analizuję czy obiad jest "zły czy dobry" Jem co jest w domu :)

Proszę o podpowiedzi czego unikać lub na co zwrócić uwagę.
Z jakich produktów zdecydowanie zrezygnować :)

Z góry dziękuje za podpowiedzi
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10971 Napisanych postów 50339 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Możesz jeść bezpośrednio przed snem, to nie jest błędem. Posiłek ma być lekki i składać się głównie z białka. Suszone owoce, urozmaicenia diety i inne zdrowe dobre produkty odciągają od słodyczy. Karnityna raczej w niczym nie pomoże, Twój organizm sam ją produkuje w odpowiednio dużych ilościach.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 19 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 102
Wiem że ryż/makaron/ziemniaki to źródło węglowodanów ale to jem raczej na obiad główny posiłek dnia.
A jak jest z pierogami i tego typu ciastowym jedzeniem (kluski śląskie, kopytka itd itp) to tak z ciekawości pytam bo tego na forum nie znalazłem :)

Miód jeszcze na ten temat nic nie znalazłem - lubię jeść biały twaróg z miodem i popijać mlekiem. Wydaję mi się że to niezłe źródło białka ale nie jestem pewny.

Po ćwiczeniach staram się jeść tuńczyka w puszcze - ale który lepszy: w oleju czy w sosie własnym? :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 75 Napisanych postów 4186 Wiek 42 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 51607
W sosie własnym.

Życie jest za krótkie aby brać ciągle te same suplementy :)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 19 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 102
a czego jeszcze unikać ?

słodycze zło
słodkie napoje zło
alkohol w dużych ilościach zło (człowiek nie wielbłąd pić musi tym bardziej student :D)
przejadanie się zło

na jakie zło jeszcze należy uważać? :D hehe :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 75 Napisanych postów 4186 Wiek 42 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 51607
Nie złym jeżeli nie będziesz przesadzał z ilościami. Nic się nie stanie jak od czasu do czasu zjesz batona czy pizze inaczej zwariujesz.

Życie jest za krótkie aby brać ciągle te same suplementy :)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 404 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1292
moim zdaniem produkty "gotowe" co mozna kupic w sklepie
smazone produkty co do pierogów kluseczke itd raczej zrezygnuj xD bo to ww i to do tego z mąki pszennej, szukaj produktów pełnoziarnostych, misa typu indyk kurczak , ryby, wywal ziemniaki zastap kasza, nie musisz liczyc itd zeby diete trzymac poprostu jedz 4-5 posilkow na noc bialko do poludnia przewaga ww potem bialko tluszcz(oliwa z oliwek orzechy ryby tluste) i jakos powinno CI te 5 kg poleciec ;] i nie podjadaj;d
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 19 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 102
A w jaki sposób wyliczyć dzienne zapotrzebowanie na kalorie? Szukałem tego na forum ale nie znalazłem :/

Jaki polecicie mi "zapychacz" :D coś co nie pójdzie w przysłowiowe bioderka haha a sprawi że nie będę czuł głodu :D

PS Mama już na mnie krzywo patrzy...od wczoraj zanim coś zjem patrze na opakowanie ile ma białka ile węglowodanów i tłuszczy hehe
Jakąś propagandę prozdrowotną na rodziców znacie? haha :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 27 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 336
http://www.sfd.pl/temat276436

Tutaj masz jak policzyć dzienne zapotrzebowanie.
Na forum doczytałem, że warto korzystać z tego bardziej rozbudowanego wzoru, bo jest ponoć dokładniejszy.

Moja wiedza opiera się na informacjach, które znajdują się na forum.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 404 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1292
co do zapychacza to ja jem brokul cały xD i poprawiam otrębami pszennymi(zainwestu a znikna problemy z zatwardzeniem)xD nie musisz patrzec na btw na poczatku Twojej drogi do odchudzania poprostu jedz te 5 posiłków nie jedz do syta i nie podjadaj. Plus unikaj produktów gotowych j/w pisałam oprzyj diete na indyku kurczaku tunczyku kaszach chlebie razywoym płatkach owsinych twarogach serkach wiejskich. A na rodziców no cóz moim tez krzywo patrzyli ale jak zobaczyli ze jem duzo i chudne nie mieli nic przeciwko xD;D zaczeli sie pluc jak bylam za chuda ( w ich odczuciu) i że jem i dalej jestem szczupla a wtedy akurat bylam na low carb wiec fakt wygladałam dosc hmm wysuszona ale fat sie trzymał xD

Także 5 posiłków w kazdym białeczko nie najadamy sie nie podjadamy i bedzie git XD
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 19 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 102
dałem sobie trochę czasu bo wiadomo od hop siup wyników nie ma :)

I co? I dupa hehe :D
Poprawiła mi się przemiana materii - odwiedzam tron przynajmniej raz dziennie czasem dwa :)
Dzięki ćwiczeniom które wykonuje wzrosła mi siła i mięśnie urosły - nawet fajnie zaczynają być widoczne :)
No ale waga dupa jak było 81kg tak jest :)
Może to ma być moja waga - mam 187cm i w sumie wg indeksu masa do wzrostu jestem w normie ale te dwa słodkie boczki troszkę mnie drażnią :D
I sam nie wiem jak to ma być :)
Nie prowadzę jakiejś super diety nie obżeram się słodycze od święta i takie tam a waga się nie rusza. Ćwiczenia areobowe (basen) zacznę mocniej w tym tygodniu - trochę luzu na uczelni jest więc można odwiedzić go częściej :)

Może jeszcze jakieś złote rady macie? :D
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jajka

Następny temat

Jakie produkty roślinne połączyc, aby otrzymac pełnowartosciowe białko?

nutloveb