SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Cytrulina - sporty walki

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 389

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 113 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 10638
Witam, cytruline w sportach wytrzymałościowych (zapasy, mma, k1) warto stosować czy nie?
Jeśli tak to 6g czystej cytruliny ( rozłozone
przez dzien) będzie dobre?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10920 Napisanych postów 71916 Wiek 35 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 949346
Witaj,
Oczywiście, że warto stosować cytrulinę w sportach wytrzymałości, jest to jedna z najlepszych / najpopularniejszych substancji właśnie pod tego typu sporty.

Odnośnie dawkowania, uważałbym z większymi dawkami jednorazowo - jeżeli nie zależy Ci na efekcie mocnego 'spompowania' mięśni, co może być problematyczne przy wielu sztukach walk (chociaż znam gości, którym to bardzo pasuje). Lepiej będzie zapewne rozbić dawkę dzienną na 2-3 mniejsze porcje np. 1,5-2,5g na porcję np. rano , przed treningiem, po treningu.



Polecam Ci lekturę kilku fajnych artykułów odnośnie cytruliny:

1. Cytrulina - działanie, dawkowanie, podstawowe informacje
https://www.sfd.pl/art/Suplementy/Leksykon_suplementacji:_l_cytrulina-a635.html

2. Cytrulina - jedna z najpopularniejszych substancji, najważniejsze funkcje potwierdzone badaniami
https://www.sfd.pl/art/Suplementy/Jak_działa_cytrulina_Czy_warto_brać_cytrulinę_-a4101.html

3. Ranking Cytruliny
Polecamy również: Najlepsza cytrulina - jaką cytrulinę wybrać?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6372 Napisanych postów 11048 Wiek 30 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 2156281
Siemka, Ja bym takie suplementy pompujące jak cytrulina i aakg w sportach walki nie stosował. Zwyczajnie na treningu może Cię złapać szybciej pompa co zmniejszy raczej efektywność takiego treningu ;) Ja bym bardziej tutaj stawiał na kreatynę, beta-alaninę i kofeinę ;) One moim zdaniem bardziej pomogą przy tych sportach, wpłyną mocno na wytrzymałość itp
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rutkow Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6813 Napisanych postów 48454 Wiek 41 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 379857
Siema , ogolnie wszystkie suplementy pompujące miedzy innymi cytrulina moga przeszkadzac w sportach walki dlatego lepiej skorzystac z takich supli jak kolega wyzej napisal beta alanina wraz z kreatyna , gdzie ta wytrzymalosc bedzie wzrastać a na tym chyba zalezy Ci najbardziej podczas treningow czy sparingów .
Zawsze mozesz sprawdzic tez na sobie jak bedzie dzialac na Ciebie cytrulina jak taka dawke 6g rozłożysz na caly dzien a nie przed samym treningiem , bo sa osoby ktore wlasnie używają cytruliny w sportach wytrzymałościowych i sobie chwala .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 25274 Napisanych postów 23157 Wiek 30 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 367972
Generalnie cytrulinę stosuje się głównie jako wsparcie okołotreningowe, dla wsparcia tzw. pompy mięśniowej, jednak moze też być wykorzystywana w sportach wymagających wytryzmałości, było przeprowadzane badanie, w którym stosowano suplementację cytruliną w ilości 6g przez 3 dni i wyniki wskazywały, że ta suplementacja jest w stanie podnieść ilość ATP i zwiększyć efektywność jego wykorzystania, co oznacza, że suplementacja jabłczanem cytruliny wspomaga wytrzymałość mięśniową. Możesz spróbować sam dorbać dla siebie dawkę taką, żeby Cię nie pompowała zbyt mocno, metodą prób i błędów np. zaczynająć od 4g i zwiększająć co trening o 1g. Podpisuję się też pod słowami kolegów, że niezastąpiona będzie na pewno suplementacja BA, kreatyną i kofeiną w Twiom przypadku
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16649 Napisanych postów 128562 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1442563
1-2 g przed treningiem można spróbować, większe dawki mogą wywołać uczucie spomowania i ociężałości, co nie będzie mile widziane.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5127 Napisanych postów 69807 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 715261
Jak najbardziej można stosować jabłczan cytruliny w celu wspomagania wyników wytrzymałościowych, między innymi w sportach walki. W dłuższej perspektywie wykazuje ona właściwości wspomagające zmniejszenie bolesności mięśni, jak i poprawe wykorzystania tlenu przez mięśnie. Oczywiście warto zwrócić uwagę na dawkę, aby nie doprowadzić do tzw. efektu pompy mięśniowej, co by utrudniło w wielu przypadkach wykonanie treningu.

https://potreningu.pl/artykuly/poprawa-kondycji/jablczan-cytruliny-poprawia-zdolnosci-wysilkowe-i-zmniejsza-zakwasy-2257

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10007 Napisanych postów 155496 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1213219
Ogólnie jeżeli rozpatrujemy samą cytrulinę Solo jeżeli chodzi o wsparcie w sportach walki osobiście umieściłbym ją gdzieś na trzeciej pozycji. W pierwszej kolejności Byłaby to kreatyna, w drugiej kolejności umieściłbym beta alaninę natomiast cytrulina by była na podium oczywiście ale jako suplement trzeci który będzie wspomagał dwa powyższe. Oczywiście tutaj można pomyśleć jeszcze od ewentualnym dodatkiem w takich suplementów jak l-karnityna która również gdzieś tam przełoży swoją cegiełkę na poprawę pracy mięśni

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: tomq-mag@o2.pl

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 12864 Napisanych postów 18682 Wiek 30 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 337972
DJ_DoDo
Generalnie cytrulinę stosuje się głównie jako wsparcie okołotreningowe, dla wsparcia tzw. pompy mięśniowej, jednak moze też być wykorzystywana w sportach wymagających wytryzmałości, było przeprowadzane badanie, w którym stosowano suplementację cytruliną w ilości 6g przez 3 dni i wyniki wskazywały, że ta suplementacja jest w stanie podnieść ilość ATP i zwiększyć efektywność jego wykorzystania, co oznacza, że suplementacja jabłczanem cytruliny wspomaga wytrzymałość mięśniową. Możesz spróbować sam dorbać dla siebie dawkę taką, żeby Cię nie pompowała zbyt mocno, metodą prób i błędów np. zaczynająć od 4g i zwiększająć co trening o 1g. Podpisuję się też pod słowami kolegów, że niezastąpiona będzie na pewno suplementacja BA, kreatyną i kofeiną w Twiom przypadku


Dokładnie wpływ na atp jest znaczący a poza tym poprawia tez inne sprawy wiec warto stosować tylko kwestia dobrania dawki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1234 Napisanych postów 1301 Wiek 26 lat Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 9426
Ja przed treningiem boksu jak i siłowym zarzucam citruline + kreatyne 6 gr citruline + 10 gram kreatyny. Sprawdza się to na wytrzymałość jak i pompe.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Olimp Creatine Xplode - dawkowanie

Water