SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Codzienne ćwiczenia- czy prawidłowo?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1150

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 36
Witam. Mam pewien problem:)

Chodzi o codzienny trening. Podobno powinno się ćwiczyć góra pięć dni w tygodniu, a dwa dni poświęcić na przerwę. I tu właśnie mam problem, ponieważ od 11 dni robię A6W, co jak większość pewnie wie powinno wykonywać się codziennie. Poza tym mój trening w ciągu tygodnia wygląda tak:

Pon- ćwiczenia siłowe
Wt- przerwa
Śr- aeroby
Czw- aeroby
Pt- ćw. siłowe
Sob- przerwa
Ndz- aeroby

No i właśnie co z tego, że jest ta przerwa jak i tak muszę wykonywać A6W codziennie? Podobno w dniu, w którym jest przerwa, wcale nie powinno się ćwiczyć. Czy to prawda? Co w takim razie mam zrobić żeby było ok? Szkoda mi rezygnować z tej A6W, bo za mną już 11 dzień, a to jest cholernie ciężkie, nie chciałabym by ten wysiłek poszedł na marne. Uparłam się, że wytrwam do końca:)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 193 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 5661
moim zdaniem wszystko zależy od organizmu. Jeśli dajesz radę opanować treningi bez ogólno pojętego "przemęczenia" organizmu to nie widzę problemu.Myślę tu też o tym czy np. po tym a6w nie miewasz takich zakwasów na brzuchu, że przeszkadzają Ci w innym treningu. Kolejno można wymienić czy ciężko pracujesz, wysypiasz się itp itd.
Ja np. ćwiczę codziennie- w tygodniu łączę sztuki walki, siłkę, basen do tego praca i jest ok. Zwróć uwagę na reakcję swojego organizmu, trzymaj odpowiednią dietę i dobrze się wysypiaj , a myślę że nie będzie problemu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Seewy Piękny Zbyszek
Ekspert
Szacuny 114 Napisanych postów 21032 Wiek 36 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 208598
Regeneracja to taka 'rzecz' na ktora nie ma jasnego, jednego przepisu - wsluchiwanie sie we wlasny organizm, nie lekcewazenie objawow jest koniecznoscia

Jezeli na razie nie zaczynasz odczuwac znuzenia, zmeczenia, problemow ze snem, przedluzajacej sie bolesnosci miesniowej, to powinno byc wszystko ok

pytaniem bedzie to czy sensowne jest wykonywanie A6W...

Zmieniony przez - Seewy w dniu 2013-01-25 10:23:13

FITNESS ACADEMY King Square Kraków


"Oddycham głęboko, stawiam piedestały. Jutro będe duży, dzisiaj jestem mały..."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 36
Dzięki za odpowiedzi:) U mnie to jest tak, że własnie po tej A6W następnego dnia nie mam zakwasów. To mnie dziwi, bo bardzo męczą się przy tym mięśnie brzucha. Zakwasy mam często, ale na nogach. Po treningu siłowym. Następnego dnia. Dlatego przerwy w ćwiczeniach postanowiłam robić po treningu siłowym:)
Jeśli chodzi o aeroby to ćwiczę godzinę (skakanka, bieg).

Diety nie potrafię sobie ułożyć przy tych ćwiczeniach, nie wiem czy powinnam jeść więcej czy mniej:) Mam 158cm wzrostu, ważę 53kg. Chciałabym ważyć jakieś 50 plus do teko właśnie mieć ładną sylwetkę:) Nie wiem czy powinnam się odchudzać teraz, czy po prostu skupić się tylko na ćwiczeniach. Bo chodzi mi głównie o ładniejszą sylwetkę:)

Seewy, a czemu wykonywanie A6W miałoby być bez sensu? :)
Nie jestem zmęczona, normalnie sypiam, ogólnie nie zauważyłam jakiegoś pogorszenia stanu moich mięśni. Bolą tylko na nogach po wykrokach i podnoszeniu ciężarków z ziemi przy wyprostowanych nogach:)

Zmieniony przez - miki91 w dniu 2013-01-25 10:54:59
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 193 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 5661
no tak, lepiej odpocząć po dniu ostrym co zostają efekty w postaci zakwasów
fajne wymiary, musisz miec całkiem ładną figurkę więc dieta zależy co chcesz osiągać, i to raczej tylko Ty lub ewentualnie ktoś z Twoich bliskich może Ci poradzić. ustal sobie wg tego zapotrzebowanie kaloryczne (redukcja ujemny bilans, przyrost to logicznie na odwrót) , ustaw jakieś posiłki i będzie ok. Lub twżmoże oscyluj wg tego poziomu "zero" dla samej siebie i zdrowego porządnego odżywiania i lepszego samopoczucie

co do tego a6w koledze może chodziło o to czy aby na pewno a6w jest takim super sposobem na mięśnie brzucha i czy w ogóle musisz to robić. jest wiele teorii, sama zobaczysz jakie daje Ci efekty ten trening, i właśnie druga sprawa czy w ogóle jest sens robić to jeszcze dodatkowo, czy nie lepiej dajmy na to po każdym treningu jakieś parę serii dorzucić brzuszków

Zmieniony przez - jackson20 w dniu 2013-01-25 13:11:00
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 36
Figura może i będzie fajna jak zgubię troszkę tłuszczu:) Bo na razie to co z tego, że nie ważę dużo jak moje ciało nie wygląda tak jakbym chciała.
No więc w internecie znalazłam jakiś kalkulator kalorii i wyszło mi, że potrzebuję dziennie 2348kcal. Ile z tego powinnam ująć by spalać tkankę tłuszczową?
A i jeszcze co do ćwiczeń.. Poradźcie proszę coś by zapobiec sporemu rozrastaniu się mięśni. Nie chcę by rosły mi mięśnie, tylko żeby spalał się ten nadmiar tłuszczu:) Przede wszystkim nie chcę mieć umięśnionych nóg, o nigdy w życiu... Brzuch lekko rzeźbię tą 6W:)

Kolego wyżej:) A6W naprawdę przynosi mi efekty i nie chcę z tego rezygnować:)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 193 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 5661
Rozumiem, na dietce redukcyjnej z 200-300kcal mniej przypasuje uważam.
Co do ćwiczeń na spalanie tkanki tłuszczowej polecam Ci różnorodne aeroby- bieżnia, rowerek. Poczytaj trochę o tym, bo są różne sposoby efektywnego biegu , zależnie od poziomu pulsu, prędkości z jaką biegasz.
Ja osobiście praktykuję zmienność, dajmy na to dwa razy w tygodniu trening interwałowy czyli bieg wolny 1 min i bieg szybki ok. 40sek i tak na zmianę 8-10 takich interwałów, po tym z 20-30min biegu spokojnego. Do tego raz w tygodniu spokojny jednostajny bieg ok. 10km. Bieg spokojny uznaje tempem ok. 9-11km/h a szybki 16-19km/h.
Oczywiście to jest tryb w jakim ja trenuję i ćwiczę już tak długi okres czasu dlatego Tobie radzę nie przesadzać i zacząć z dużo mniejszymi prędkościami i natężeniem tych treningów. Pamiętaj o dobrej rozgrzewce, dużo dynamicznych wymachów plus na bieżni tempem spacerowym i bardzo wolnego biegu ok. 10min. Zacznij delikatnie i stopniowo zwiększaj obciążenia treningowe, sama zobaczysz efekty i wzrost wydolności oraz poprawę sylwetki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 864 Wiek 18 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 19113
A6W to najgorszy trening na brzuch o jakim słyszałem. Prędzej dorobisz się bólu pleców, niż kratki na brzuchu. Choć pewnie nie każdy się ze mną zgodzi:)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 36
Pozostaję jednak przy samej skakance i biegu.. :) Rezygnuję z A6W, bo nie chcę doprowadzić do zaniku talii:D Nie będę wydziwiała z tymi ćwiczeniami:) jackson- dzięki za pomoc:)

Z tym bólem pleców przy A6W to się zgadzam. Bolą okropnie:) Ale i efekty jest widać, przynajmniej u mnie:) Po 13 dniach brzuch wygląda naprawdę fajnie:)

Zmieniony przez - miki91 w dniu 2013-01-27 20:37:17
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 193 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 5661
nie ma sprawy, najlepiej wybrać złoty środek a bólu pleców lepiej nie lekceważyć . Zobacz sobie jeszcze fajny trening gość pokazuje możesz to robić zamiast a6w, wskazuje kilka szczegółów na które warto zwrócić uwagę przy robieniu brzuchów właśnie , aby odciążyć plecy:



miłego ćwiczenia, pozdrawiam
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Pomoc dotycząca doboru diety.

Dzem