SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Co ważniejsze po treningu białko czy węglowodany???

temat działu:

Dietetyka sportowa

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 36360

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 12
Mam pytanie czy lepiej podać węglowodany a potem białko po treningu, czy można to spożyć razem zaraz po skończeniu treningu?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 4363 Napisanych postów 65934 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 693019
Każdy, kto trenuje siłowo w celu kształtowania sylwetki, zdaje sobie sprawę z tego, że aby budować mięśnie, czy redukować tkankę tłuszczową należy dostarczać po treningu nie tylko samo białko lub same węglowodany a pełnowartościowy posiłek. To właśnie tego typu posiłek będzie istotny. Bez względu na to, jaki jest nasz cel treningowy.

Jak więc powinien wyglądać pełnowartościowy posiłek?

Powinien on zawierać białko pochodzenia zwierzęcego i węglowodany złożone. Może być w nim również obecny tłuszcz. Dla przykładu będzie to np.:

1. Pieczona szynka wieprzowa z ziemniakami i kalafiorem.
2. Gotowana pierś z kurczaka z ryżem basmati i surówka z oliwą.
3. Dorsz smażony na oleju kokosowym z kaszą jaglaną i kapustą kiszoną.

Aby wiedzieć, w jaki sposób komponować posiłki, należy poznać zalecane źródła składników odżywczych, które je tworzą:

- białka: http://www.sfd.pl/BIAŁKO,_jakie_wybrać_Z_czego_czerpać_-t1135440.html
- tłuszcze: http://www.sfd.pl/TŁUSZCZE,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135648.html
- węglowodany: http://www.sfd.pl/WĘGLOWODANY,_jakie_wybierać_Z_czego_czerpać_-t1135388.html

Jeżeli jednak nie mamy możliwości zjedzenia po treningu w miarę szybko posiłku, istotne będzie dostarczenie do w formie odżywki. Możemy wybrać tego typu produkt: https://www.sfd.pl/sklep/Berserk_Labs_Devil_Mass-opis34159.html



Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 34 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 262
Na ten temat propagowane są oczywiście różne teorie. Zwolennicy rozdzielania tych odżywek sugerują między innymi, że węglowodany podane bezpośrednio po wysiłku pobudzają sekrecję insuliny, której szczyt wydzielania przypada ok. 20-30min po podaniu preparatu. Jak
wiadomo insulina przyspiesza wykorzystanie aminokwasów przez komórki mięśniowe, zatem podanie odżywki białkowej w szczycie wydzielania insuliny (ok. 30 min po węglowodanach) powinno maksymalnie usprawnić procesy anaboliczne. Drugim aspektem który często się uwypukla to założenie, ze białko trawi się w innym środowisku pH niż węglowodany, zatem korzystnie je rozdzielić. Do tej pory żadna z tych teorii nie znalazła głębszego uzasadnienia i obecnie uważa się, ze najlepiej podać węglowodany z białkiem w jednej porcji, co pozwala najefektywniej wpłynąć na przebieg procesu odnowy powysiłkowej. Na rynku jest wiele gotowych preparatów odpowiednio zestawionych w procentowy udział węglowodanów i białek, a do tego bardzo dobrze smakują.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 12
Kurcze Rzeczywiście chyba wiecie co piszecie Gdzie indziej dostałbym odpowiedź z cyklu tyle tego czy tego (i nie wiadomo czy dobrze) bez żadnych argumentów a tu prosze Dzięki na pewno jak będę coś potrzebował jeszcze się zgłosze Pozdro
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 554 Wiek 34 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 4660
Witam !

Prosiłbym o pomoc w sprawie diety. Tutaj moje dane i planowana dieta:

Wiek: 24 lata
Waga: 80kg
Wzrost: 178
BF: 20%
Cel: redukcja do 10%

Dieta:

7:00

-ostrowia 24 g białka
-płatki owsiane 50g

10:00

-makaron 50g
-tuńczyk w wodzie 130g
-oliwa z oliwek 5g

12:00

-tatar 65g

14:00

-serek wiejski 150g

15:00

-pierś z kurczaka 200g
-olej lniany 5g

-17:00

-tatar 65g

19:00
-śledź 150g
-oliwa z oliwek 5g
-olej lniany 5g

21:00
-twaróg 100g
-olej lniany 5g

Suma:
Białko: 200g
Tłuszcze 75g
Węglowodany: 90g

Kcal: 1800kcal

Trening siłowy: 4x tydz
trening interwałowy: 3x
Trening cardio 2x

Co myślicie o tej diecie, co zmienić ? Dodam że niski poziom węgli to świadomy wybór.
4
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 20 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 307
Dobrym rozwiązaniem jest także połączenie węglowodanów z wolnopostaciowym aminokwasem np.glutaminą.W ciągu 15 minut taki aminokwas może dostać się do obiegu i uczestniczyć w przemianach w miejscu gdzie występuje na niego zapotrzebowanie,a najlepszym rozwiązaniem(jeśli zależy nam na b.szybkim uzupełnieniu niedoborów)jest połączenie węglowodanu typu długołańcuchowego vitargo o niskiej osmolarności(szybko opuszcza żołądek)przechodząc do dwunastnicy-gdzie błyskawicznie jest wchłaniany. Uzupełnia on poziom glikogenu o 70 % szybciej niż maltodekstryny. Wykorzystujemy wtedy maksymalnie możliwości organizmu w przyswajaniu składników budulcowych jak i energetycznych tzw"okno możliwości" pojawiające się natychmiast po treningu. Wtedy to właśnie mięśnie są b.podatne na przyjmowanie substancji odżywczych.

Centrum Edukacji i Żywienia Sportowego Profi MedSport
www.profimedpsort.pl

Poradnia Sportowa w Tychach: http://www.dobrydietetyk.pl/dietetyk/tychy/slaskie/55/ 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 554 Wiek 34 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 4660
proszę o usunięcie powyższego i tego postu. Pomyliłem okna wpisując wcześniejsze zapytanie.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 2885 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 32920
Z_Kasprzyk a co powiesz o samym bialku(WPC) po treningu?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 20 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 307
Białko musi zostać rozłożone do polipeptydów ,tripeptydów,dwupeptydów i jeszcze mniejszych cząsteczek -aminokwasów poprzez odpowiednie enzymy trawienne w żołądku i jelicie cienkim,wymaga to od organizmu czasu i energii.Jeżeli zależy nam na szybkim uzupełnieniu niedoborów składników budulcowych i energetycznych to zawsze będę polecał aminokwasy i długołańcuchowe węglowodany , a białko WPC jest dobre w późniejszej fazie regeneracji w celu utrzymania odpowiedniego poziomu azotu we krwi.
1

Centrum Edukacji i Żywienia Sportowego Profi MedSport
www.profimedpsort.pl

Poradnia Sportowa w Tychach: http://www.dobrydietetyk.pl/dietetyk/tychy/slaskie/55/ 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 14 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 167
Wiadomo - odżywka węglowodanowo-białkowa lepiej smakuje z mlekiem, ale jak najkorzystniej byłoby rozrabiać taki suplemencik po treningu? Z odtłuszczonym mlekiem czy z wodą?
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 554 Wiek 34 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 4660
Z wodą ponieważ nie zawiera tłuszczu który spowalnia wchłanianie. Ale IMHO nie zauważysz róznicy nawet przez 10 lat :). BTW woda tańsza ;P
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10867 Napisanych postów 49610 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Wybór płynu dla odżywki to kwestia gustu konsumenckiego. Jeżeli komuś bardziej smakuje na mleku, to nie ma żadnych przeszkód by taki rodzaj odżywki spożywać. Jeżeli ktoś jest utwierdzony w przekonaniu, że lepiej stosować odżywki na wodzie, nie ma konieczności tego zmieniać. Też będzie prawidłowo. Na marginesie chciałem zaznaczyć, że dla wielu osób wypicie szklanki mleka mogłoby się niekiedy okazać bardziej zdrowsze i korzystne niż zastosowanie co niektórych odżywek.
2
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Izotonik czy węglowodany

Następny temat

Dieta - Jaka i Jak jeść.

nutlove nowy