SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Co o tym sądzicie? To prawda, czy nie?

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 226

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 0 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 0
Witam, chciałem zapytać o coś dla mnie szczególnie ważnego. Bo tak naprawdę to już sam nie wiem, gdzie leży prawda.
Otóż, po pierwsze mit na temat 5 posiłków dziennie. Podobno, trzeba jeść 5 posiłków dziennie, i najlepiej co 3 godziny. Bo inaczej metabolizm nam zwalnia i trudniej jest nam chudnąć. Co według mnie jest nieprawdą. Ponieważ czytałem gdzieś, już nie pamiętam, że metabolizm zaczyna stopniowo, nie od razu nam zwalniać. Dopiero po kilku, czy kilkunastu dniach nie jedzenia. I nie ważne czy będziemy jedli 3,5, czy nawet 8 posiłków. Ważne abyśmy zjedli nasze dzienne zapotrzebowanie kaloryczne. Kulturyści na masie podobno jedzą około 8 posiłków, ponieważ nie zamieścili by tylu kalorii w 2,3. A druga sprawa jest taka, że zaraz po treningu trzeba brać bcaa. I trzeba zjeść posiłek do 2-3 godzin po treningu bo dopadnie nas katabolizm. Także czytałem że bcaa, to jest tylko wymysł producentów suplementów, i naciąganie na kasę. Ponieważ ponoć katabolizm, następuje dopiero po 48h postu (nie jedzenia). Więc nie trzeba brać bcaa, i że można zjeść posiłek potreningowy spokojnie później niż te 2-3h. A nasze mięśnie nie spadną. Co o tym myślicie?
Napisałem się trochę, więc proszę o rozpatrzenie tego wszystkiego. Gdzie leży prawda? Proszę, niech ktoś się wypowie. Pozdrawiam. :)

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2970 Napisanych postów 57165 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 623084
Ilość posiłków nie ma wpływu na metabolizm. Jedz tyle, ile Ci pasuje. Bcaa stosuje się przed i w trakcie wysiłku. Po wysiłku warto dostarczyć wszystkie aminokwasy a nie tylko trzy. Pełnowartościowy posiłek jak najbardziej warto zjeść w miarę szybko, do godziny.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ocena diety - redukcja dla kobiety