SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Co lepsze na masę: niepełne ruchy i duży ciężar czy technicznie z małym ciężarem?

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

Ilość wyświetleń tematu: 5445

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 103 Wiek 49 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 1013
Witam!

No właśnie mam pytanie do praktyków. Priorytet - masa.
Czy szybciej nabiorę masy ćwicząc dużymi ciężarami - ale niepełne ruchy dodatkowo dokładajac ćwiczenia mniejszymi ciężarami ale technicznie np:

przerwy 1 minuta
klata na płaskiej 1 seria rozgrzewkowa 90kg x 20
klata na płaskiej 4 serie 160kg x 6
i tu z minimalną przerwą
klata na płaskiej 1 seria 80kg x 12-15 - na maxa

czy trening taki:

przerwy 1 minuta
klata na płaskiej 1 seria rozgrzewkowa 90kg x 20
klata na płaskiej 4 serie 100 - 110kg x 10 technicznie powoli z napinaniem mięśnia pod koniec bez prostowania łokci do końca i do samej klatki

To przykład na samej klacie ale pytanie dotyczy całego treningu wszystkich grup mięśniowych. Powiem tak że ćwiczę już naście lat i mam już dobre efekty - cały czas ćwiczę wg 1 opcji - efekty są nawet dobre, ale zastanawiam się czy jakbym ćwiczył wg opcji 2 efekty nie byłyby lepsze?

Czekam na wasze opinie. Liczę szczególnie na opinie bardzo doświadczonych i tych którzy na sobie sprawdzili takie treningi a nie tylko mają teoretyczna wiedzę

Pozdrowionka

Bart

Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce ..... w bicepsie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 382 Napisanych postów 37469 Wiek 2 lata Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 126393
B-a-r-t

wlaściwie wykazujesz zbyt wiele skrajności w podejściu bo nie jest to na zasadzie takich jednoznaczności jak przedstawiasz bo;
nie tylko niepełne ruchy,
nie tylko maksymalnie wyolbrzymiony ciązar,
nie tylko pedantycznie wykaonane ćwiczenie itd

ale wypadkowa powyzszych czynników

a i nie wszystko w jednakowych proporcjavch u poszczegolnego człowieka, malo tego u siebie możesz z łatwością zauważyć, ze poszczególna grupa, poszczegolne grupy mięśniowe różnie mogą reagowac na poszczególne techniki.

w praktyce objawia sie to tak;
pierwsze ćwiczenie na daną grupę[przy bardziej klasycznych planach];
-stosunkowo niewielka ilość powt., stosunkowo duże obciążenia, stosunkowo dobra technika, i wg. mnie raczej ruchy pelne[może z kilkoma wyjątkami], ćwiczenia oczywiście jak najbardziej zlożone

drugie ćwiczenie
-tu juz barzdzej odchodzimy od wielkości obciążeń, ćwiczenia nie są juz tez z grupy najbardziej wielostawowych, technika oczywiście dobra[nawet lepsza bym powiedzial niz w pierwszym przpadku]

trzecie ćwiczenie, ew. czwarte
-tu juz ruchy izolowane, technika oczywiście w takich ćw. powinna byc najbardziej perfekcyjna, obciążenia silą rzeczy najmniejsze.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 28 Napisanych postów 3967 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 24190
mięsień rośnie gdy jest poddawany brutalnym ciężarom:) 6-8 ruchów(wielostawowe)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 848 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 5527
oskar usmialem sie... a robisz barki po 6 powtorzen ? bo ja ponizej 8 w ogole serii nie czuje.. robie po 15 do palenia miesni

to jest kwestia indywidualna, ja np klatke robie tak

15,12,10,8 i mi to wchodzi

Jeśli podoba Ci się moja wypowiedź, kliknij w prawy dolny róg.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 103 Wiek 49 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 1013
ja barki robie serie łączone np 6x sztangielki bokiem 25kg potem bez przerwy 10x sztangielki bokiem 12,5kg
lub
np wyciskanie sztangielek 35kg x 20 lub do zmęczenia

z klatką to był przyklad zeby pokazać różnice w treningu.

Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce ..... w bicepsie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 25 Napisanych postów 1836 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 16130
Lepiej duże ciężary i dokładnie. ..
Kady mięsien potrzebuje coś wybitnie siłowego, jak i coś z innymi przedziałami powtórzeń. Atakój pod różnymi kątami. Trening na klate to eni tylko wyciskanie leżąc, wl to wręcz tricepsów trening...;p
Najlepiej tak
1. Głowne wielostawowe siłowo 6p
2. Inne wielostawowe 8p
3. wielostawowe/cieżkie izolowane 10p
izolacja totalna 12-15p

Zmieniony przez - Jodełko w dniu 2009-07-24 10:59:33
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 848 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 5527
podpisuje sie pod tym

Jeśli podoba Ci się moja wypowiedź, kliknij w prawy dolny róg.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 275 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 679
to co wymyśliłeś bart nie jest wcale złe, tylko że już ktoś cię uprzedził, poczytaj o dropsetach
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 89 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 2581
Jak chcesz mase to kup se dobre koksy i rób na pierwszą serie maksymalnie od 8 do 10 powtórzeń
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 382 Napisanych postów 37469 Wiek 2 lata Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 126393
nie ma całkowitej i definitywnej odpowiedzi na to pytanie; ogolnie mozn apowiedzieć, ze motorem rozwoju jest brak zastoju w dostarczaniu nowych bodźcow- oczywiście dwie kwestie sa zasadnicze; technika i obciązenie[tylko wlaściwa korelacja obydwu jest gwarantem wzrostu poożadanej cechy; masy, siły]

Zmieniony przez - apokalipsa w dniu 2009-07-24 17:17:29
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 47 Napisanych postów 10951 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 73516
sprawa wygląda następująco-nie bedziesz wiedział dopoki nie spróbujesz

tak naprawdę skoro ćwiczysz kilkanaście lat to ja nie wiem nad czym sie zastanawiasz, każda zmiana treningu przynosi raczej pozytywne skutki, oczywiście jeśli mieści sie w zdrowym rozsądku, pozytywnym skutkiem nie musi być szybszy wzrost masy ale np. samopoczucia czy komfortu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 103 Wiek 49 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 1013
biliwiget - to oczywiste że każda zmiana to pozytywne efekty. Moje pytanie dotyczy raczej czy przy zmianie treningu z obecnego (duże ciężary) na nowy (technicznie mały ciężar) straty nie będą większe niż zysk.
strata: siła na pewno poleci, ruchy będą bardzo wyizolowane - polecą stawy, dłuższy trening (obecnie w max 1,5h zrobię trening na granicy wytrzymałości, a trening nowy trwał ostatnio 2 godziny i nie zdołałem zakatować wszystkiego bo już czasu nie miałem więcej - komfort - był nie powiem nawet po 2 godzinnym treningu miałem więcej energii niż po swoim 1,5h.
zyski: hmmmm tu właśnie pytanie czy będą?

Prawdziwe życie zaczyna się po 50-tce ..... w bicepsie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

doradzcie-jak zmienic swoj trening?

Wheya