SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Co O tym myślicie???

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 678

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 67 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 890
A miedzy innym chodzi mi o taki trening:
Ten trening wykonuje się trzy razy w tygodniu. Na zasadzie
I Dzień: A
III dzień: B
V dzień: A
W następnym tygodniu:
I dzień: B
III dzień: A
V dzień: B

Co tydzień zwiększa sie na wszystko obciążenia o 2% i ćwiczy z maksymalnym ciężarem. Przed każdym ćwiczeniem 2 serie na rozgrzewkę.
Trening wygląda tak:

Trening A:

1. przysiady 3serie x5 powt
2. wyciskanie na poziomej ławce 3x5
3. martwy ciag 1x5

Trening B:

1. przysiady 3x5
2. wyciskanie sztangi z klatki stojąc 3x5
3. wiosłowanie sztangą w opadzie 3x5
Jak waszym zdaniem ma to jakis sens???
Poprostu chodzi tu a inny bodziec na miesien ale wypowiedzicie sie pozdrawiam
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 887 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 37426
tak to dobry trening ale pozwolisz ze troche skoryguje ;)

1. przysiady 3serie x5 powt
2. wyciskanie na poziomej ławce 3x5
3. martwy ciag 3x5 dalbym 3 serie

Trening B:

1. przysiady 3x5
2. wyciskanie sztangi z klatki stojąc 3x5
3. wiosłowanie sztangą w opadzie 3x5

i teraz jesli twoj staz wynosi wiecej niz rok to daj 5 serii po 5 powtorzen i dodaj sobie do treningu A podciaganie podchwytem a do B pompki na poreczach

i kolejna sprawa to progresja jaka wpisales, nie sadzisz ze 2% z tygodnia na tydzien to zamalo ?

pozdrawiam

"Training is like life, you get your ups and downs(...)"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 67 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 890
Moj starz ogólnie wynosi troche wiecej niz rok ale mozna powiedziec ze od nie całych dwoch lat mozna nazwac to cwiczeniem(układanie treningów,progresja cieżaru,wiedza na temat cwiczenia)
Czyli twoim zdaniem ten trening ma sens? a ile byś proponował procent progresji z tygodnia na tydzien??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 887 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 37426
tak jak najbardziej ma sens ;) daj 5 serii po 5 powtorzen

widzisz sa dwie szkoly z ta progresja poczatkujacym zaleca sie dodawanie ciazaru co tydzien a inni dorzucaja co trening sam muszisz sie okreslic
zamiast procentow proponuje dodawac 2,5kg
i oczywiscie wiesz jak sie rozklada progresja miedzy seriami ?
1seria to okolo 60% ciezaru maksymalnego dla 5 powtorzen
2 seria to70%
3 seria to 80%
4 seria to 90%
5 seria to 100%
oczywiscie procenty to tylko umowna sprawa chodzi o to a bys doszedl do tego maksa a w nasepnej sesji go pobil
potem na nastpenym treningu gdy bvedziesz musial dodac te 2,5 kg to dodajesz go do ostatniej serii i oczywiscie procentowo kazda poprzednia seria rowniez wzrasta

jak czegos nie wiesz pytaj

pozdrawiam

"Training is like life, you get your ups and downs(...)"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 67 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 890
Ogólnie wiem co to jest progresja ale powiedz mi jeszcze czy chodzi Ci o to zeby robic cos takiego np. zakłądasz 100 kg na 5 powturzeń w drugiej serii 110 na 5 powturzeń w trzeciej serii 120 na 5 powturzeńi tak do pięciu serri??? wytłumacz mi to jesli mozesz
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 887 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 37426
w ostatniej serii dochodzisz do swojego maksimum czyli jesli w 5 ruchach wyciskasz 100 to jest to ciezar ostatniej piatej serii i dochodzisz do niego w ten sposob jak tam procenty pokazuja oczywiscie zrob jeszcze rozgrzewke oprocz tego, a na nastepny trening czy tydzien w zaleznosci jak wybierzesz dokladasz 2,5kg

pozdrawiam

"Training is like life, you get your ups and downs(...)"

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

MASS - 16krzychu

Następny temat

FBW do spr.

Fruzelina