SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ciągniecie w klatce piersiowej i rosnacy brzuch

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 144

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 13 dni Na forum 12 dni Przeczytanych tematów 30
Cześć!
Słuchajcie, może to głupie, może dla Was nawet zabawne, ale mam pewne pytanie. Mianowicie od niedługiego czasu zacząłem się brać za siebie. Jestem szczupłym chłopakiem i właściwie zawsze marzyła mi się dość fajna klata. Ze względu na brak doświadczenia zacząłem od tzw. ogólnorozwojówki, zwiększając swoją aktywność. Zacząłem również wyciskać sztangę na ławce prostej i łamanej dodatnie. Nie są oczywiście to jakieś super ciężary na miarę chwalenia. Zauważyłem, że po kolejnych dniach wyciskania ( robię to co dwa dni głównie), w trakcie rozgrzewki- a właściwie rozciągając klatkę piersiową czuję dość intensywne ciągnienie od mostka w stronę ramion. Nie odczuwam bólu, nie jest to nieprzyjemne i umożliwia mi normalne, dalsze ćwiczenie. Przy tym ciągnieniu słyszę dość specyficzne i charakterystyczne odgłosy rozciągania.Strzelanie? Sam nie wiem jak to określić. Co nigdy wcześniej ( przed rozpoczęciem ćwiczeń oczywiście) nie miało miejsca. Chciałem zauważyć też, że mam dość płaską klatkę piersiową, a co więcej- ciężko byłoby nazwać to ciągnieniem mięśni, jako, że właściwie w miejscu mostka ich nie mam. Po prostu, jest mostek, płaski. Powiedzcie mi, czy to normalne, czy powinienem zmienić ćwiczenia, bo być może robię to błędnie i jest to pierwszy krok to kontuzji? W pracy, z rana, również jeżeli się rozciągam, ot po prostu ściągam ręce w tył, za plecy, czuję to charakterystyczne ciągnięcie, które po kilkukrotnym powtórzeniu po prostu znika.
Żeby nie być niedorzecznym, ze względu na moją mało rozwiniętą formę, wstawiam zdjęcie klaty z neta z zaznaczonym miejscem opisanego "ciągnienia"
Druga sprawa- ostatnio również dość mocno zmieniła się moja aktywność-rowery, bieganie, rolki, wiosłowanie, a nawet brzuszki na ławce skośnej, ale zauważyłem, że zamiast bardziej płaskiego brzucha, robi się on większy. Dieta zamówiona o dietetyka, w opraciu o masę ciała i aktywność. Nie mam zbyt wielkiej nadwyżki energetycznej, cobym mógł przez dietę po prostu tyć. Jakieś pomysły?


Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4060 Napisanych postów 54963 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 705325
Co do klatki piersiowej częsty trening danej partii może dawać takie objawy jakby ciągnięcia bo mięsień jest napięty, można to nieco złagodzić właśnie rozciąganiem bądź rolowaniem trenowanej grupy. Warto też trenować antagonistyczne grupy mięśniowe czyli grzbiet żeby była równowaga.
Co do diety musisz zaobserwować co dokładnie się dzieje z brzuchem bo może być bardziej wydęty przez większe ilości jedzenia bądź jakieś produkty powodują wzdęcia brzucha czy faktycznie rośnie poziom tkanki tłuszczowej.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 8 Wiek 12 dni Na forum 12 dni Przeczytanych tematów 38
Co do diety może po prostu masz uczulenie na jakiś składnik który znajduje sie w pożywieniu, albo nagle z małych ilości kalorii przeskoczyłeś na dodatni bilans.




Zmieniony przez - SzySio w dniu 2019-09-03 09:11:07
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4060 Napisanych postów 54963 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 705325
No niestety z dietą tak jest, że jak się zacznie sensownie odżywiać to trzeba ją też regularnie kalibrować i kontrolować, a co najważniejsze wyciągać sensowne wnioski po obserwacjach co się dzieje z ciałem po niektórych produktach bo właśnie może być jakaś nietolerancja pokarmowa co przełoży się na dyskomfort. A czasem po prostu za dużo jakiegoś składnika pokarmowego powoduje dyskomfort np płatki owsiane tak mogą działać wiele osób małe ilości toleruje dobrze ale jak się pojawi ich więcej w diecie to dyskomfort może się pojawić.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Cardio z rana

aerofull