SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Chudnij bez diety

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 40770

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 51 Napisanych postów 5468 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 30197
Chcesz wyszczupleć, a nie masz siły na drakońskie diety i bieganie co dzień na siłownie? Oto kilka rad jak spalić trochę zbędnego tłuszczu przy bardzo małym nakładzie sił.

Obudź się
Śniadanie jest twoim największym posiłkiem. Nawet jeśli się bardzo spieszysz i na nic rano nie masz czasu, spróbuj wstawać trochę wcześniej. Kawa wypita w pośpiechu nie sprzyja twojej figurze. Zauważyłeś, że jeśli zjesz rano śniadanie, szybciej robisz się głodny? To nie dlatego, że za wcześnie obudziłeś apetyt, ale pobudziłeś czynności trawienne i tym samym przyspieszyłeś metabolizm. Dzięki temu wszystko co zjesz w ciągu dnia, zostanie szybciej zamienione w energię i nie zostanie odłożone w formie tłuszczu. Poza tym przez zjedzenie śniadania zwiększasz od rana poziom cukru w organiźmie, co powoduje wzrost witalności i dobrego samopoczucia na najbliższe godziny.
Jedz 5 razy dziennie
Jeśli całodniową dawkę kalorii rozłożysz na kilka lżejszych posiłków w ciągu dnia - schudniesz. Najlepiej jeść co 4 godziny, nasycasz wtedy głód, ale nie jest on na tyle duży, abyś musiał pochłaniać ogromne ilości jedzenia. Najgorszą metodą jest przetrzymywanie całego dnia na kawie i jeden solidny posiłek wieczorem. Twój organizm ma też pamięć. Jeśli nauczysz go, że na kolejny posiłek musi czekać 20 godzin, to wszystko, co zjesz, zmagazynuje, by czerpać z tych zapasów energię w ciągu dnia. Zmagazynuje, czyli zamieni w tłuszcz. Jeśli natomiast tę samą ilość pożywienia będziesz dostarczał mu w kilku porcjach, strawi je natychmiast. Każdy posiłek powinien trwać co najmniej 20 minut. Dopiero po tym czasie zaspokajasz ośrodek głodu w mózgu. Bez względu na to, jak dużo jesz, po tym czasie mózg powie twojemu żołądkowi - dość!
Spalaj się
Podstawą każdego posiłku powinno być białko w postaci mięsa lub nabiału. Musisz zjeść dziennie gram białka na każdy kilogram masy ciała (wagi do której dążysz a nie którą masz obecnie). Do trawienia i przyswajania białka potrzebne są węglowodany, które znajdują się w warzywach. Jeżeli do tej kompozycji nie dodasz tłuszczu, przemiana materii przyspieszy się o 40%, a organizm zużyje do niej tłuszcz z "sadełka".
Zwiększ obroty
Im szybszy będziesz miał metabolizm, tym szybciej spalisz tłuszcz. Na metabolizm najlepszy wpływ ma ruch. Ale nie tylko. Kwas gamm-linolenowy z oleju kukurydzianego, lnianego i wiesiołka zwiększy produkcję hormonów tyroksyny i somatropiny, przyspieszających odchudzanie. Kwas omega-3 z ryb morskich wymuszają na organiźmie czerpanie z własnych zapasów tłuszczy ("sadełka"). Cynk z owoców morza, ryb, pestek dyni i jaj kontroluje ilość produkowanej przez organizm insuliny, która reguluje poziom cukru we krwi. Odpowiednio durzy poziom insuliny to uczucie sytości. Magnez jest niezbędny przy spalaniu węglowodanów i tłuszczy. Jego niedobór powoduje odkładanie tkanki tłuszczowej. Magnez znajdziesz w czekoladzie, rybach, brokułach i razowym chlebie.
Kup teflonową patelnię
Powierzchnia patelni teflonowej jest tak gładka że możesz na niej smażyć przy minimalnym użyciu tłuszczu. Do smażenia używaj oliwy z oliwek. Zawiera ona nieporównywalnie więcej niż tradycyjne oleje nienasyconych kwasów tłuszczowych, które obniżają poziom cholesterolu we krwi. Przy wyborze oliwy z oliwek zwróć uwagę na informację, czy jest to oliwa z pierwszego czy z drugiego tłoczenia. Ta z pierwszego zawiera dużo błonnika i nadaje się do sałatek. Do smażenia używa się oliwy z drugiego tłoczenia.
Pij herbatę
Pozytywnie na twój metabolizm wpłynie częste popijanie zielonej herbaty. Zachowane w niej zostają pewne enzymy, dzięki którym jest ona bardziej aktywna. Woda, którą zalewasz herbatę, nie powinna mieć wyższej temperatury niż 80 stopni (po zagotowaniu odczekaj około 4 minut). Napar powinien stać 5 minut pod przykryciem. Nie wyrzucaj fusów! Najlepiej stymuluje procesy trawienne napar z drugiego parzenia.
Zrób bilans
Prędzej czy później ruchu nie unikniesz. Bez ćwiczeń możesz schudnąć, ale szybko powrócisz do starej wagi. Rachunek jest prosty: aby schudnąć, musisz stale dostarczać organizmowi mniej kalorii niż wynosi jego zapotrzebowanie. Albo spalać więcej. Na początek wystarczy niewielki krok. Po zakupy nie jeździj samochodem ale przejdź się na piechotę. Korzystaj ze schodów a nie z windy, zacznij od schodzenia. Ogólnie zwiększ codzienny wydatek energetyczny przy pomocy ruchu fizycznego, nawet pozornie najmniej znaczącego.
Pij wódę
Durze ilości wypitej wody zmniejszą twój głód i napewno nie zaszkodzą. Słyszałeś o super specyfikach odchudzających? Trzeba je połknąć i zapić kilkoma szklankami wody. Woda napełnia twój żołądek i czujesz się pełen. Proste prawda?


Każdy rozstęp oznacza postęp.

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 4108 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 24162
sizeXL jak najbardziej wyrazy uznania i Sog!

BTW: kiedy bedzie sizeXXL?

sic itur ad astra
--==https://bundles.sfd.pl/../../buziaki/12.gif[/img] Mafia SFD Mafia SFD Mafia SFD [img]../../buziaki/12.gif" alt="" />==--


ubi lex, ibi poena!
zakochany w usmiechu Smoczka

Klub Kulturystyczny "Hermes"
ul. Skargi 8
05-822 Milanowek
>->Zapraszamy<-<

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 41 Napisanych postów 18994 Wiek 34 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 77015
Wlasnie drukuje to dla mamy
DZieki


-=()=-Red : "Nasze Zdjęcia"-=()=-
-=()=-Kultura i Etyka = Kulturystyka-=()=-

-= Powrót po 9 latach nieobecnosci :) =-

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 63 Napisanych postów 17868 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 102745
SizeXl art Twój czy przepisałeś z gazetki ?

KAIN
Minister spraw wewnętrznych w dziale Liga NHB ,główny garkotłuk działu Odżywianie ,wielki elektronik działu Muzyka, film i książka

"Basketball,golf,football they take one ball ...No Holds Barred takes two "
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 51 Napisanych postów 5468 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 30197
nie z gazetki,ale jest z gazetki

Każdy rozstęp oznacza postęp.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 195 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 2953
Sog za artykuł,przypadł do gustu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10688 Napisanych postów 45202 Wiek 25 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 57796
Bardzo wartościowy tekst

smoczek
mod(ka) działu odżywianie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 7 Napisanych postów 2779 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 55245
"Pij wódę"


"I'm Neutral, BUT - Not Afraid You"
1

"I'm Neutral, BUT - Not Afraid You"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 19 Napisanych postów 2925 Wiek 44 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 17201
SOG, bardzo fajny artykul, zbior podstawowych info o zdrowym odzywianiu.

no pain, no gain

były moderator działu ODŻYWIANIE

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 520 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 9935
Wszytskie wartosciowe informacje sog.


"Pij wódę" ;]wode heh

"Wszystko można osiągnąć ,gdy się tego bardzo chce"
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 1199 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 10867
Dobry art. choc dla mnie nie przydatny, sog!
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

CHROM

Następny temat

zerknijcie na to co znalazłem na necie!!!!!!!!!!!!!!