SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

CZY DA SIĘ BUDOWAĆ SAMĄ SIŁĘ?

temat działu:

Zdrowie i Uroda

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1027

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 58 Wiek 16 lat Na forum 123 dni Przeczytanych tematów 213
Witam, mam pytanie :Czy można budować samą siłę, bez budowy mięśni? Chodzi o to żeby mięśnie nie były widoczne aż tak bardzo. Niektórzy umieją się podciągać dużo razy, robić dużo pompek i brzuszków, ale nie widać po nich że ćwiczą
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10271 Napisanych postów 117078 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1381729
To ze ktoś robi dużo pompek czy brzuszków wcale nie oznacza że jest silny tylko mieśnia ma wytrzymałe.

Weź takiego strongmana, jest silny ale za dużo razy sie nie podciągnie.
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5962 Napisanych postów 74377 Wiek 43 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 624410
Tak jest to możliwe . Odpowiedni trening to podstawa . Druga sprawa to dieta, która w okresie rozwijania siły winna opierać się na podstawowych zasadach zdrowego żywienia osób aktywnych fizycznie. Ważne jest to by była ona pełnowartościowa i dostarczała wszystkich niezbędnych składników pokarmowych. Rozwojowi siły zazwyczaj nie służy deficyt kaloryczny, co nie oznacza jednak, że chcąc stać się silniejszym, trzeba jeść „do oporu”. Przydatna okazać się może także umiejętność wprowadzania kalorycznych i węglowodanowych rotacji, które ułatwiają poprawę wyników siłowych bez konieczności przybierania na wadze.


Zmieniony przez - flex1976 w dniu 2019-07-17 21:38:06
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Szacuny 10672 Napisanych postów 10325 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 312788
możesz rozwinąć do pewnego stopnia siłę odpowiednio ukierunkowanym treningiem, jednak przekraczając pewien próg trening będzie powodował mikrouszkodzenia mięśni, dlatego zwiększając obciążenie jak siła będzie rosła, organizm chcąc się przygotowywać na przeciwstawienie się tym obciążeniom, będzie nadbudowywał tkankę mięśniową
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 58 Wiek 16 lat Na forum 123 dni Przeczytanych tematów 213
A jeżeli buduje wytrzymałość, czyli że podciągam się, ale nie dodając obciążenia, to mięśnie rosną?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
DJ_DoDo Doradca
Ekspert
Szacuny 10672 Napisanych postów 10325 Wiek 28 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 312788
mówimy tutaj o dużej ilości powtórzeń, które również wpływają na powstawanie mikourazów włókien, dlatego mamy różne zakresy powtórzeń w typowym treningu siłowym, ale trenując z cięzarem własnego ciała nie przeskoczysz za daleko z muskulaturą, więc nie masz co się martwić
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 58 Wiek 16 lat Na forum 123 dni Przeczytanych tematów 213
Czy mogę trenować z krzywym kręgosłupem i biodrem które jest niżej od drugiego?
Nie zaszkodzi mi?,Chciałbym żeby np. Moje biceps były tak samo silne, a nie, że jedna ręka pracuje, a drugi na koniec dociąga
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 Trener Personalny Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5962 Napisanych postów 74377 Wiek 43 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 624410
O prawidłowej postawie mówimy wówczas, gdy poszczególne elementy szkieletu są do siebie idealnie dopasowane i dzięki mięśniom, ścięgnom, więzadłom i chrząstkom utrzymane są w prawidłowym położeniu.

Niezwykle istotne jest utrzymanie prawidłowych krzywizn kręgosłupa, gdyż pomagają one w zachowaniu równowagi i pełnią rolę amortyzatorów w czasie chodzenia, biegania, skakania czy podnoszenia ciężkich przedmiotów.

Masz zdiagnozowana jakaś wadę postawy ? Byłeś u fizjoterapeuty / ortopedy ?Masz jakies zalecenia ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 58 Wiek 16 lat Na forum 123 dni Przeczytanych tematów 213
Powiedział że mam lekkie skrzywienie kręgosłupa, i mam chodzić na basen. Tylko że to lekkie skrzywienie kręgosłupa powoduje dużą różnice wyglądu mojej klatki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 58 Wiek 16 lat Na forum 123 dni Przeczytanych tematów 213
I jeszcze mam jedno pytanie:Czy da się zastąpić podciąganie na drążku jakimiś innymi ćwiczeniami? Bo nie umiem się podciągać, a chce się nauczyć poprzez inne ćwiczenia. Czyli że robię np pompki i korzystam z hantli,a po jakimś czasie umiem zrobić 5 podciągnięć?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10271 Napisanych postów 117078 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1381729
mozesz wiosłownie robić, ale to i tak nie musisz potem umieć, są co wiosłują ponad 100 kg a podciągnąć się nie mogą, możesz robić wiosła, australijskie podciąagnie, podciąagnei z gumą, czy pomocą krzesła, negatywy.
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Cytruina na początek ćwiczeń 16lat

Zestaw 1