SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Budowanie masy a bieganie

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 380

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 117 Wiek 26 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1641
Czy podczas budowania masy można biegać? Aktualnie trenuje 3x e tygodni na siłowni i 2x biegam w dni nie treningowe ale trochę za dużo czasu ki to zajmuje i chciałbym te 2x biegi robić po treningach w poniedziałek i piątek. Nie zaburzy to jaka budowania masy mięśniowej? Nie chciał bym jakoś bardzo rezygnować z cardio bo sprawia mi to przyjemność ale nie dla rady też trenować 5 dni w tygodniu. Wolę żeby te dwa były dłuższe
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5882 Napisanych postów 61201 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 760147

To, że w większości biegacze (poza sprinterami) to z reguły osoby dość szczupłe z małą masą mięśniową nie znaczy, że wszyscy tak wyglądają. Jak podejdzie się do tematu biegania odpowiednio to można mieć umięśnioną sylwetkę i regularnie biegać.

Przy czym zacznijmy od tego co jest celem tego biegania. Nie ukrywajmy, że długodystansowy biegacz nie potrzebuje dużej masy mięśniowej i jeśli biegasz po kilkadziesiąt kilometrów tygodniowo to raczej to masie mięśniowej nie sprzyja. Ale jeśli Twoim celem jest dobra zabawa, poprawa samopoczucia i pozytywny wpływ na nasze ciało to nie ma żadnego problemu.

Zwłaszcza, że z tego co piszesz to chcesz dołożyć dwa treningi biegowe w tygodniu i też nie jakiś długi dystans czy czas. Musisz natomiast pilnować diety bo bez tego nie będzie masy mięśniowej. Standardowe podejście się sprawdza najlepiej czyli uwzględniasz sobie to bieganie w diecie na masę i obserwujesz co się dzieje.
Robisz regularne pomiary i jak idzie do przodu to zostawiasz, a jak stoisz w miejscu to dokładasz. I przy dwóch dniach z bieganiem nie powinno być problemu z budowaniem masy mięśniowej.

Polecamy również: Bieganie i kulturystyka. Dlaczego kulturysta powinien biegać?



Zmieniony przez - rion10 w dniu 2022-11-23 11:12:45

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11696 Napisanych postów 19045 Wiek 39 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 590282
Wiele osób robi cardio nawet na masie, po prostu trzeba pilnować odpowiedniej kaloryczności diety. Jeśli bieganie jest tylko dodatkiem to nie ma problemu, nie powinno też zaburzać regeneracji jeśli nie trwa zbyt długo i nie jest intensywne. Problem może być wtedy, jeśli komuś zależy na wynikach biegowych bo wtedy trzeba z głową połączyć siłownię i trening biegowy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 117 Wiek 26 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1641
Bieganie zajmuje mi gdzie koło 30-40 minut więc to akurat spoko dla mnie. Co do diety to jestem na nadwyżce ale będę chyba zwiększać co masz na myśli a mówiąc że trzeba pilnować diety?
Takim moim pośrednim celem na przyszły rok jest stary w biegu na 11 i Spartan race albo jakiś inny ale głównie zależy mi na masie puki co
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11696 Napisanych postów 19045 Wiek 39 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 590282
Chodzi o to żeby uwzględnić tą dodatkową aktywność jaką jest cardio i żeby kalorie były na plusie, bo każda aktywność będzie zwiększać wydatek energetyczny, więc trzeba te dodatkowe kalorie uwzględnić.

A co do biegania i masy - to duża masa nie sprzyja bieganiu, bo to dodatkowe kilogramy które trzeba dźwigać i dodatkowa tkanka mięśniowa którą trzeba zaopatrzyć w tlen i paliwo (im dłuższy dystans tym większe ma to znaczenie). No i na przeszkodach które pokonuje się w zwisie też bywa trudniej ale to się liczy jak już ktoś chce walczyć o dobry wynik i rywalizować z innymi. Inna sprawa, że też zależy jak dużą mase mięśniową chcesz zbudować i z jakiego poziomu startujesz. O ile dla zabawy startują różne osoby, to już czołówka raczej prezentuje podobne, dość szczupłe sylwetki, choc wcale nie pozbawione mięśni.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 117 Wiek 26 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1641
Puki co właśnie muszę zwiększyć pewnie gdzieś 300 kcal bo już akuraknie jestem prawie na zerze ale spoko przynajmniej jakiś punkt odniesienia :⁠-⁠) no myślę że znacznie chce zwiększyć bi zawze byłem szczupły więc chce trochę sporą metamorfozę ale ogólnie to celuje w 75kg przy atletycznym wyglądzie sylwetki. Co do Biegania to raczej po za 11km nie celuje w nic innego a biegi to bardziej 4fun będą ale fakt dodatkowa masa to dodatkowe problemy trochę xd
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10955 Napisanych postów 157667 Wiek 33 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1223304
witaj.
Ogolnie dwie glowne zasady.
1. uwzgledniasz aktywnosc w kaloryce dzienniej i po prostu starasz sie nadrobic ponieisone straty energetyczne dodatkowymi weglowodanami.
2. biegamy do pewnego momentu. Jezeli juz bedziesz za ciezki, to moze sie okazac, ze nawet dobra tehcnika biegu bedzie juz zbyt mocno wymagajaca dla Twoich stawow. Ja powyzej 100 kg masy ciala musial pozegnac sie juz z biegami, bo stawy skokowe odmawiaja posłuszeństwa.

jezeli uwzglednisz biegi w diecie, to nie bedzie klopotu z budowaniem, chyba, ze jestes mega skrajnym ektomorfikiem i musisz ograniczac aktywnosc

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: [email protected]

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 7416 Napisanych postów 13228 Wiek 31 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 2225632
Ja przykładowo cardio mam 5x w tygodniu i nie przeszkadza to ani trochę w budowaniu masy mięśniowej wiadomo nie są to biegi w moim przypadku że względów jakie napisał Tomek, 122-123kg nie sprzyja ku temu xD hehe
Ale tutaj właśnie jedna zależność musi być spełniona, nadwyżka kcal bo inaczej wiadomo że nic z tego nie będzie ale tutaj łatwo to wylapiesz bo jeżeli waga się zatrzyma na 7-10dni w miejscu albo zacznie spadać to znaczy że trzeba lekko podbić kaloryczność;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11696 Napisanych postów 19045 Wiek 39 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 590282
Dlatego właśnie pytałam jaki jest cel i jak dużą masę autor planuje zrobić. Przy dużej wadze stawy, szczególnie kolana mogą być nadmiernie obciążone w trakcie biegu. Dodatkowo jeśli w planach są biegi z przeszkodami to na przeszkodach w zwisie idzie też ogromne obciążenie na barki, przez co łatwo o kontuzje. Taki przeszkody zwykle pokonuje się dynamicznie więc obciążenie jest naprawdę spore. Nawet przy zeskoku ze ścianek trzeba uważać.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 20 Wiek 34 lat Na forum 66 dni Przeczytanych tematów 76
Biegając raczej nie zbuduje się masy. Jest dobry jako cardio do spalania tkanki tłuszczowej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 117 Wiek 26 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1641
Aktualnie ważę koło 80 i waga właśnie trochę stanęła nawet spadła. A ile kalorii wtedy dołożyć muszę mniej więcej ? Jak to uwzględnić? Aktualnie jem 3400 planuje dołożyć 300 kcal jescze bknolanuje powoli budować masę gdzieś do czerwca/lipca może dłużej nawet z przerwami na mini cuta chyba że bieganie pomoże że y nie ciąć

Dzięki za odpowiedzi wszystkim :⁠-⁠)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10955 Napisanych postów 157667 Wiek 33 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1223304
Biegając raczej nie zbuduje się masy. Jest dobry jako cardio do spalania tkanki tłuszczowej

Tylko tutaj kolega nie pyta o to żeby budować masę mięśniową za pomocą biegania a bieganie będzie dodatkiem na masie podczas budowania mięśni. To są zupełnie inne kwestie i faktycznie jeżeli byśmy rozpatrywali bieganie jako czynnik budujący mięśnie to jest to kiepskie rozwiązanie. Oczywiście trening Sprintera a trening biegacza długodystansowego Również tutaj się znacząco różni i w przypadku sprintów jeszcze Można pokusić się o stwierdzenie że masę mięśniową nieco zbudujemy
1

Prowadzenie on-line, trening, dieta, suplementacja
Kontakt: FB https://www.facebook.com/TrenerMaciolek/
IG https://www.instagram.com/tomq.bb
e-mail: [email protected]

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan treningowy

Nutlove cynammon