SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Budowa masy mięśniowej po czterdziestce

temat działu:

Po 35 roku życia

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 113447

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 70 Napisanych postów 129 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 1757
ten30
witam Was;)

Mam pytanie czy w moim wieku warto brać odżywki na przyrost mięśni /44 lat/. Chodzę od pięciu miesięcy na siłownie mam swój plan ćwiczeń ale macham i nic nie widać.

Pozdrawiam



Zmieniony przez - ten30 w dniu 2016-03-18 23:27:47

Kolego, ten wiek to jeszcze nie tragedia :) Da się rosnąć, ale trzeba jasno powiedzieć, że bez soków jest o wiele trudniej dlatego takie elementy jak:

- dieta,
- trening,
- odpoczynek,
- suplementy (OLIMP MULTIPLE SPORT polecam)

muszą być zgrane.

Ja na ten przykład używam (przed, w trakcie i po treningu oraz z rana) BCAA, a także odżywki białkowej jako uzupełnienie posiłków (czasem dodaję do płatków owsianych na śniadanie, zawsze po treningu), do tego zażywam te witaminy, od czasu do czasu z uwagi na wiek biorę też DAA z Megabola w połączeniu z Biosterolem, do tego Kreatyna (okołotreningowo), Beta Alanina, czasem przed treningiem kawka. To DAA okresowo przeplatam z prekursorem testosteronu i prohormonem - DHEA, które w moim przypadku działa. Tyłka nie urywa ale coś tam po 40-stce daje. W zawodach nie startuję, ćwiczę dla siebie więc DHEA (substancja zakazana w sporcie) czasem biorę wraz z żeń szeniem i 3mg Melatoniny na noc. Działa. DHEA można kupić w aptece bez recepty. Dostępne jest w Biosterolu, czy choćby preparacie DHEA-Eljot. Proponuję poczytac książkę "Legalne Anaboliki" Sławomira Ambroziaka.

Rada kolegi o konsultacje z trenerem personalnym od kulturystyki to dobra rada.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 199 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 13716
Podstawowe pytanie ten30 - ile ważysz i ile % tkanki tłuszczowej?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Wiek 47 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 75
waga to 100,7 wzrost 188
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 199 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 13716
Ale ile % tłuszczu? Jeśli Twoja budowa jest "typowa" (brak znacznego umięśnienia) to oznacza ok. 15kg nadwagi względem górnej granicy statystycznie przyjętej wagi idealnej i tym bym się zajął w pierwszej kolejności (tzn. można pakować, ale nie skupiałbym się na wzroście masy ciała, co raczej na wyszczupleniu sylwetki). Wbrew pozorom przy Twoich parametrach brak wzrostu masy ciała przy jednoczesnym treningu siłowym to dobry znak - dokładasz mięśnie, redukujesz tłuszcz.
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Wiek 47 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 75
tłuszczu to ja nie mam /brzuch mam tłusty/ zacząłem biegać i może się go pozbędę.
ktoś mi kiedyś powiedział żeby brać białko ,kreatyna monohydrat i testo+ ale nie wiem czy to dobry wybór.
Na siłowni jestem 3-4 razy w tygodniu

dziękuje za rady


Zmieniony przez - ten30 w dniu 2016-03-21 09:18:07
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 70 Napisanych postów 129 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 1757
ten30
tłuszczu to ja nie mam /brzuch mam tłusty/ zacząłem biegać i może się go pozbędę.
ktoś mi kiedyś powiedział żeby brać białko ,kreatyna monohydrat i testo+ ale nie wiem czy to dobry wybór.
Na siłowni jestem 3-4 razy w tygodniu

dziękuje za rady



Zmieniony przez - ten30 w dniu 2016-03-21 09:18:07

Masz masz tłuszcz :) Na brzuchu :) Czasem się wydaje że z nami ok, a tak naprawdę jesteśmy przytłuszczeni. Najlepiej jak ocenia to osoba z zewnątrz.
Co do tego, co piszesz kolego o białku, kreatynie i bosterach teścia to ja ci napisze tak: - Kreatynę brać warto, a nawet trzeba jak się chce coś zbudować bo daje większą silę więc dźwigać można trochę więcej. Kreatyna jest jednym z najlepiej zbadanych supli i działa co najważniejsze (z Beta Alaniną stanowi dobry tandem). W naszym wieku bardzo ważna jest regeneracja. Ja u siebie zauważam lepsze efekty gdy pomiędzy poszczególnymi treningami robię 2 dni przerwy - trening Split, nie FBW. FBW u mnie nie działa, wolę Split wg układu Doriana Yatesa, tyle, że robię większe przerwy bo nie "pije soków". U ciebie może być inaczej ale chcę napisać, że więcej nie zawsze znaczy lepiej - że regeneracja w połączeniu z "dobrym" treningiem i michą to klucz. W misce pamiętaj głównie o źródłach białka - do 2g na kg winno być OK. Po treningu pij 5g kreatyny + 10g BCAA + banan lub jabłko. Potem odżywka białkowa 33-35g czy inne źródło białka (ja lubię tatara z Lidla). Nie jedz węgli na noc i wogóle węgli nie za dużo. U mnie idzie to w brzuch i tyłek. Sen co najmniej 7 h na dobę. Ja lubię w dni treningowe też się zdrzemnąć przed treningiem bo wtedy lepiej się skupiam i czuje się bardziej wypoczęty. Unikaj komputera w dni treningowe - promieniowanie monitora męczy jak cholera - przynajmniej ja tak mam. Kardio też warto robić, ale najlepiej w dni nietreningowe.

Co do bosterów teścia to tak naprawdę jest tego multum ale niewiele działa, tribu;lusy brałem ale tyłka nie urywa. Nic nie czułem.. Dlatego ja skupiam się na najlepszych bosterach testosteronu dostępnych w sklepach oficjalnie i bez recepty (nie pisze o sokach) - witaminie D, DAA oraz dostępnym w aptekach DHEA (od czasu do czasu z żeń szeniem i melatoniną 3mg przed snem). To na mnie w miarę działa. ZMA to lipa. ZMA nie kupuję bo kupuje witaminy z Olimpa i tam to wszystko (i więcej) już jest.
Witaminy (Multiple Sport chyba wychodzą najlepiej) warto brać, bo zawierają wszystko co potrzebne z grupy B, w tym D, Cynk i inne sprawy.

Dla mnie po 40-stce najlepszy obowiązkowy zestaw stanowią w kolejności ważności następujące "dodatki" do diety:

1) Odżywka białkowa (WPC);
2) Kreatyna (+ ewentualnie Beta-Alanina do tego)
3) BCAA (mogą być z glutaminą);
4) Preparat Multiwitaminowy (OLIMP MULTIPLE SPORT)

ewentualnie jeszcze:
5) Boster (DAA) + Biosterol

Mozna tez spróbowac DHEA (dostępne w aptekach jako DHEA Eljot - tabletki 25mg lub preparat Biosteron - tabletki 10mg).

Good Luck.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Wiek 47 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 75
jafrap
ten30
tłuszczu to ja nie mam /brzuch mam tłusty/ zacząłem biegać i może się go pozbędę.
ktoś mi kiedyś powiedział żeby brać białko ,kreatyna monohydrat i testo+ ale nie wiem czy to dobry wybór.
Na siłowni jestem 3-4 razy w tygodniu

dziękuje za rady




Zmieniony przez - ten30 w dniu 2016-03-21 09:18:07

Masz masz tłuszcz :) Na brzuchu :) Czasem się wydaje że z nami ok, a tak naprawdę jesteśmy przytłuszczeni. Najlepiej jak ocenia to osoba z zewnątrz.
Co do tego, co piszesz kolego o białku, kreatynie i bosterach teścia to ja ci napisze tak: - Kreatynę brać warto, a nawet trzeba jak się chce coś zbudować bo daje większą silę więc dźwigać można trochę więcej. Kreatyna jest jednym z najlepiej zbadanych supli i działa co najważniejsze (z Beta Alaniną stanowi dobry tandem). W naszym wieku bardzo ważna jest regeneracja. Ja u siebie zauważam lepsze efekty gdy pomiędzy poszczególnymi treningami robię 2 dni przerwy - trening Split, nie FBW. FBW u mnie nie działa, wolę Split wg układu Doriana Yatesa, tyle, że robię większe przerwy bo nie "pije soków". U ciebie może być inaczej ale chcę napisać, że więcej nie zawsze znaczy lepiej - że regeneracja w połączeniu z "dobrym" treningiem i michą to klucz. W misce pamiętaj głównie o źródłach białka - do 2g na kg winno być OK. Po treningu pij 5g kreatyny + 10g BCAA + banan lub jabłko. Potem odżywka białkowa 33-35g czy inne źródło białka (ja lubię tatara z Lidla). Nie jedz węgli na noc i wogóle węgli nie za dużo. U mnie idzie to w brzuch i tyłek. Sen co najmniej 7 h na dobę. Ja lubię w dni treningowe też się zdrzemnąć przed treningiem bo wtedy lepiej się skupiam i czuje się bardziej wypoczęty. Unikaj komputera w dni treningowe - promieniowanie monitora męczy jak cholera - przynajmniej ja tak mam. Kardio też warto robić, ale najlepiej w dni nietreningowe.

Co do bosterów teścia to tak naprawdę jest tego multum ale niewiele działa, tribu;lusy brałem ale tyłka nie urywa. Nic nie czułem.. Dlatego ja skupiam się na najlepszych bosterach testosteronu dostępnych w sklepach oficjalnie i bez recepty (nie pisze o sokach) - witaminie D, DAA oraz dostępnym w aptekach DHEA (od czasu do czasu z żeń szeniem i melatoniną 3mg przed snem). To na mnie w miarę działa. ZMA to lipa. ZMA nie kupuję bo kupuje witaminy z Olimpa i tam to wszystko (i więcej) już jest.
Witaminy (Multiple Sport chyba wychodzą najlepiej) warto brać, bo zawierają wszystko co potrzebne z grupy B, w tym D, Cynk i inne sprawy.

Dla mnie po 40-stce najlepszy obowiązkowy zestaw stanowią w kolejności ważności następujące "dodatki" do diety:

1) Odżywka białkowa (WPC);
2) Kreatyna (+ ewentualnie Beta-Alanina do tego)
3) BCAA (mogą być z glutaminą);
4) Preparat Multiwitaminowy (OLIMP MULTIPLE SPORT)

ewentualnie jeszcze:
5) Boster (DAA) + Biosterol

Mozna tez spróbowac DHEA (dostępne w aptekach jako DHEA Eljot - tabletki 25mg lub preparat Biosteron - tabletki 10mg).

Good Luck.



to jest konkret co napisałeś, nie wszystko z tego kumam ale są google od tego.
Jeden ze specyfików który wymieniłeś jest niepożądany po 40 ale już nie pamiętam jaki.
jeszcze raz dziękuje

białko jakiś konkretne, czy idę do sklepu z odżywkami i mi doradzą?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 17 Napisanych postów 199 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 13716
Jeśli już musisz jeść te odżywki białkowe to postaraj się o te, które zostały przetestowane laboratoryjnie na skład i zgodność z deklaracjami producenta (przez zewnętrzne laby).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 70 Napisanych postów 129 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 1757
ten30

to jest konkret co napisałeś, nie wszystko z tego kumam ale są google od tego.
Jeden ze specyfików który wymieniłeś jest niepożądany po 40 ale już nie pamiętam jaki.



A to mnie zaciekawiłeś. Koniecznie napisz jaki. I skąd te informacje?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 11 Wiek 47 lat Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 75
Źle doczytałem nie stosować poniżej 40-stki;)
Chodziło o dhea
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Treninng z ekspanderem - film i opis ćwiczeń

Następny temat

Facet po 40 i jego hormony

Wheyvita