SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Budowa masy mięśniowej i poprawa wytrzymałości

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 527

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 14
Cześć, mam pytanie odnośnie jak trenować na początku kariery z siłownią. Przeglądałem wiele razy rożne fora, słyszałem różne doradzania zdania ćwiczących.. jak trenować po katem masy mięśniowej a wytrzymałości mięśni chodzi o liczbę serii, powtórzeń o dobranie ciężaru.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5358 Napisanych postów 59759 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 733445

Początki na siłowni nie są łatwe, zwłaszcza jeśli nie mieliśmy doświadczenia z treningiem siłowym czy też inną formą aktywności fizycznej.

Jednak mimo ogromu informacji i rzeczy, które trzeba zaplanować postaramy się nieco w tym pomóc.

Jak w każdej aktywności fizycznej tak i w treningu siłowym potrzebny jest nam jakiś plan działania, a musimy ogarnąć 3 podstawowe rzeczy.
Po pierwsze dieta. Jeśli do tej pory odżywialiśmy się źle to podejść do tego trzeba stopniowo. Czyli nie wskakujemy z dnia na dzień na bardzo rygorystyczną dietę tylko stopniowo zmieniamy nasze nawyki żywieniowe pozbywając się szkodliwego pożywienia.

Jednocześnie wyliczamy nasze zapotrzebowanie kaloryczne i układamy jadłospis pod obrany przez nas cel treningowy.

Po drugie trening i tutaj z pomocą przychodzi SFD. Poniżej link do tematu z treningiem dla początkujących.

Po trzecie zwracamy uwagę na naszą regenerację. Staramy się odpowiednią ilość czasu poświecić na sen i aktywny wypoczynek.

Sami zobaczymy, że po początkowym zamieszaniu i pewnym zagubieniu w gąszczu informacji z każdym kolejnym dniem, tygodniem, miesiącem będzie nam co raz łatwiej przychodzić ogarnięcie wszystkich informacji i realizacja celów będzie co raz łatwiejsza.

Polecamy również: Pierwszy rok treningu na siłowni: szanse i zagrożenia




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2021-04-08 10:22:06

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5358 Napisanych postów 59759 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 733445
To zależy co chcesz kształtować. Jeśli jesteś początkujący to trening fbw na podstawowych ćwiczeniach będzie dla Ciebie dobra opcja. Nauczysz się techniki podstawowych ćwiczeń i ruszysz z treningami.
Oczywiście musisz to poprzeć odpowiednio ułożoną dietą.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 14
Full body workout tak właśnie zacząłem ćwiczyć.A jaki zakres na wytrzymałość mięśniową a jak na masę?


Zmieniony przez - mariuszek10 w dniu 2019-04-12 11:42:24
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 15842 Napisanych postów 126618 Wiek 36 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1431440
Na tym etapie nie ma co się rozgraniczać na akie podziały bo jesteś poczakujacy i nawet jak będą treningi na masę to wytrzymałość się poprawi.


Nie tylko liczba pwtórzen nam mowi o treningu wytrzymałośiowym czy masowym, a również wybór metody treningowej, doboru ćwiczeń, przerw między seriami

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 14
A ciężar dopasować tak aby ostatnie lub 2 ostatnie powtórzenia w serii było ciężko wykonać przy dobrej technice?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 15842 Napisanych postów 126618 Wiek 36 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1431440
Zostaw sobie zapas ok 1-2 powtórzen, by nei było tak że ostatnie powtórzenia będziesz robił i technikę skaleczysz aby tylko dany ciężar zaliczyć

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 4007 Napisanych postów 45227 Wiek 336 dni Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 340037
mariuszek10
Full body workout tak właśnie zacząłem ćwiczyć.A jaki zakres na wytrzymałość mięśniową a jak na masę?



Zmieniony przez - mariuszek10 w dniu 2019-04-12 11:42:24


Masa na dobra sprawę od 5 do 10 powtórzeń. I to jest optymalny zakres.

Wytrzymałość powyzej 12.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 14
A zwiększanie ciężaru co jaki czas, i jak na to patrzeć?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 15842 Napisanych postów 126618 Wiek 36 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1431440
Jak wykonasz zaplanowaną ilosć serii i powtózeń to na następnym treningu zwiększ, nie wykonasz to odejmij troche, np do kaltki dołożyłeś na wyciskanie 5 kg, spaliłeś bo nie wykonałeś 8 powtózeń to na następnym treningu daj 2.5

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 11 Na forum 67 dni Przeczytanych tematów 60
FBW delikatnie, zwiekszaj ciezar powoli, skup sie na poczatku na dobrej formie, jako ze jak sie przyzwyczaisz do zlej, to bedzie to ciezko wyleczyc :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4648 Napisanych postów 67537 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 701649
Przede wszystkim sugeruję zastanowić się coneidf Twoim celem na tę chwilę. Budowa masy mięśniowej, czy poprawa wytrwałości mięśni. Są to dwa różne cele, które raczej nie łączą się w jednym cyklu treningowym. Treningiem siłowym dla osób początkujących pod budowę masy mięśniowej będzie full body workout:

https://potreningu.pl/artykuly/poprawa-kondycji/jaki-trening-dla-poczatkujacych-wybierz-fbw-6102

W przypadku poprawy wytrzymałości mięśni, stosuje się różne rozwiązania, jak crossfit, hiit, tabatę. Mogą one być dodatkiem do treningu siłowego.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Masa, redukcja czy może rekompozycja? + ocena treningu

Wheya