SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Brzuszki

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 465

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a) Temat przeniesiony przez rion10 z działu Plany treningowe.
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 3 lata Przeczytanych tematów 8
Witam jestem tu nowy mam 13lat 152 wzrostu i waże 40 kg.Chciałbym poprawić mięśnie brzucha.Słyszałem opiniami że brzuszki pomagają ale nie mam pojęcia ile mam ich robić i wgl mogli byście mi coś doradzić w tym temacie ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5578 Napisanych postów 60473 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 747061

Brzuszki są ćwiczenie, które co chwilę przewija się w planach treningowych jednak są ćwiczenia zdecydowanie bezpieczniejsze i efektywniejsze w treningu brzucha.
Warto nadmienić, że większość osób źle wykonuje spięcia brzucha. To nie jest idealne ćwiczenie, ale nie jest też bezwartościowe więc jeśli chcemy już koniecznie umieścić je w planie treningowym wykonujmy je poprawnie czyli nie ciągniemy głowy rękami w stronę brzucha co pozornie ułatwia ćwiczenia, a faktycznie nadwyręża nasz odcinek szyjny kręgosłupa.

Sęk w tym, że uniesienie górnej części pleców ma się odbyć z pomocą mięśni brzucha, a nie poprzez ciągnięcie głowy rękami. Unosimy górę pleców i przytrzymujemy chwile tak aby nasze mięśnie brzucha pracowały.

Jednak zamiast spięć brzucha warto się zastanowić nad ćwiczeniami bardziej ogólnymi, które nie atakują tylko i wyłącznie mięśni prostych brzucha, ale ogólnie wzmacniają rdzeń.

Takimi ćwiczeniami są przede wszystkim formy planka (deski) od łatwiejszych na kolanach, przez standardową wersję podparcia na łokciach i stopach, po trudniejsze, w których np unosimy jedną kończynę. Innym ciekawym ćwiczeniem jest dead bug czy pallof press z rotacją lub bez rotacji.

Asortyment ćwiczeń na mięśnie brzucha jest bardzo szeroki, ważne żeby też wzmacniać nasz brzuch ćwiczeniami wielostawowymi.

Polecamy również: Ćwiczenia na brzuch w domu - trening mięsni brzucha bez sprzętu





Zmieniony przez - rion10 w dniu 2020-05-01 11:56:01

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 16647 Napisanych postów 128562 Wiek 37 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1442563
https://www.sfd.pl/[Art]Trening_mięśni_brzucha-t949283.html 

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5578 Napisanych postów 60473 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 747061
Miets0n
Witam jestem tu nowy mam 13lat 152 wzrostu i waże 40 kg.Chciałbym poprawić mięśnie brzucha.Słyszałem opiniami że brzuszki pomagają ale nie mam pojęcia ile mam ich robić i wgl mogli byście mi coś doradzić w tym temacie ?


Nie jest Ci potrzebny specjalny trening mięśni brzucha tylko normalne ogólnorozwojowy sport. W Twoim wieku nic więcej Ci nie trzeba.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

FBW 3-dniowy do oceny

nutloveb