SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Brzuch i masa

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 992

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 15
Hej. Mam 173 cm wzrostu i 69 kilo wagi. Zawsze miałem raczej niedowagę i problem z przyrostem masy niż nadwagę - genetycznie raczej chudo niż tłusto :)

Jednak po dwóch latach pracy w miejscu z dobrymi obiadkami i niestety małą ilością ruchu trochę się zaniedbałem i brzuch urósł. To znaczy nie jest to mega brzuch i nie wiem w sumie czy to tłuszcz, czy tylko brak mięśni - nie musze go specjalnie wciągać, wystarczy że napnę mięśnie i robi się płaski. Ale mięśni napinać ciągle nie chcę ;)))

Obecnie jestem po 3 miesiącach treningu ogólnego i przeszedłem na trening na masę (3 razy w tygodniu). Z jednej strony chcę nabrać trochę masy, z drugiej chcę mieć płaski brzuch. Masa wymaga sporej ilości kalorii, gubienie brzucha chyba na odwrót...

Zastanawiam się jak to rozegrać... Czy rzeczywiście muszę najpierw dietę niskokaloryczną, dużo aerobów itp. a potem dopiero masa? Przypominam że brzuch raczej jest sflaczały niż wielki i nadwagi jako takiej wcale nie mam...

Czy może wystarczy jak będę ćwiczył brzuch w normalny sposób (mogę nawet pn,wt,śr coś z brzucha robić żeby go bardziej pomęczyć) i dorzucać 15 minut bieżni/rowerka po każdym treningu na masę?

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 31

Waga: 69

Wzrost: 173

Cel treningowy: Masa/rzeźba

Staż treningowy na słowni: 3 miesiące / 4 lata(kiedyś)

Uprawiane inne sporty: pływanie, rower, wędrówka górska

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): Full

Dieta: normalna

Przeciwskaznania medyczne: skolioza

Zażywane suplementy: białko
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 180 Napisanych postów 36571 Wiek 26 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 114429
dorzucać 15 minut bieżni/rowerka po każdym treningu

bardzo dobry pomysł!
dieta tak na lekki plus i będzie ok

brzuch rządzi się swoimi prawami, nie ma sensu jeść mniej kalorii niż potrzebujesz bo ogólnie będzie lipa.

HST PUSH & PULL - mój autorski "system" treningowy:http://www.sfd.pl/-t589381.html
Dieta LOW-CARB, art dla początkujących: http://www.sfd.pl/-t655403.html
Redukcja od A do Z - wszystko o redukcji:http://www.sfd.pl/-t654560.html
Tabata - co to jest i za co ją lubię?: http://www.sfd.pl/-t963145.html
Takie wielkie, takie niewinne. A same niosą na grzbiecie skrzydlatą kostuchę. Polską śmierć.

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Co z tym poradzić prosze o pomoc

Następny temat

Plan treningowy dla początkującego do korekty

BF