SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Brzuch

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 507

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 10 Na forum 198 dni Przeczytanych tematów 253
Witam, cwicze sobie na silowni od jakis 14 miesiecy, waga poczatkowa to ok. 123kg (obecna to 94). Od samego poczatku nie cwiczylem brzucha (mialem lekkie problemy z pepkiem) juz sie unormowalo i planuje zaczac go cwiczyc, wiec nasuwa sie pytanie jak zaczac go cwiczyc (najlepiej w domu).
Ps. musialem odrzucic wszystkie suplementy z powodu kamicy nerkowej
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 12504 Napisanych postów 121879 Wiek 35 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1404862
W czym problem jest zrobić go na koniec treningu ?
https://www.sfd.pl/[Art]Trening_mięśni_brzucha-t949283.html 

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 22 Wiek 26 lat Na forum 44 dni Przeczytanych tematów 90
Najlepiej wchodzi w zwisie na drążku . W domu ewentualnie planki , ab roller , jakieś unoszenia nóg , rowerek
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Szacuny 8440 Napisanych postów 150787 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1191270
planuje zaczac go cwiczyc, wiec nasuwa sie pytanie jak zaczac go cwiczyc (najlepiej w domu).

tutaj podsyamprzykladowe cwiczenia na miesnie brzucha
Polecamy również: Jak często trenować brzuch? Najlepsze ćwiczenia na brzuch


jak wczesniej nie trenowales brzucha to mozna zaczac od cwiczen izometrycznych, ktore nie beda tak mocno wymagajace dla plecow i kregoslupa,aby tez nie przekombinowac.
spiecia na pilce plus plank klasyczny i powinno byc ok na start, dwa razy w tygodniu i stopniowo bedziesz przyzwyczajal miesnie brzucha do wysilku.
zwisy na drazku niekoniecznie teraz beda dobrym pomyslem
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 4077 Napisanych postów 64581 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 686528
Dlaczego akurat w domu? Jeżeli zależy Tobie na solidnych efektach kształtowania sylwetki, to im szybciej ułożysz poważny trening siłowy, tym szybsze i lepsze będą efekty. Sugeruję skupić się na całości treningu, a nie na samym brzuchu.

Jeżeli jednak chodzi o wzmacnianie mięśni brzucha, to polecam skupić się na mięśniach głębokich/posturalnych. Możesz poczytać więcej na ten temat w artykułach:

https://potreningu.pl/articles/5267/wzmacnianie-miesni-glebokich-cz-i

https://potreningu.pl/articles/5008/miesnie-glebokie--najczesciej-zaniedbywany-element-treningu

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 9765 Napisanych postów 9931 Wiek 39 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 238565
Hej, sadząc po opisie to można wywnioskować ze jesteś osobą początkującą ( pomimo 14 miesiecy redukowania ) więc warto by skupić się na podstawowych ale jak bardzo przydatnych ćwiczeniach które wzmocnia odpowiednio najważniejsze mięsnie brzucha a w domowych warunkach te ćwiczenia możesz wykonywac nawet podczas oglądania TV
1. Różne wariacje DEAD BUG
2.BIRD DOG
3.PLANK ale tylko pod warunkiem że pierwsze dwa już zrobią swoją prace i będziesz potrafił utrzymać odpowiednią postawe przy planku


Inna sprawa to jeśli jesteś 14 miesięcy na redukcji i po takim spadku wagi to warto pomyśleć o regeneracji i przerwie


Zmieniony przez - monkey22 w dniu 2020-02-29 07:52:56
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 10 Na forum 198 dni Przeczytanych tematów 253
Ile razy w tygodniu wykonywac bird doga i dead buga i przez jaki okres przed zaczeciem plankow?

A jesli chodzi o przerwe, to jak dojade do 90kg planuje ja zrobic, mysle, ze byloby ok


Zmieniony przez - tuneQ w dniu 2020-03-01 21:29:38
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4644 Napisanych postów 57160 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 715043
Możesz je wykonywać po każdym treningu, choć fajnie się bird dog czy dead bug sprawdza przy aktywacji przed treningiem.
To ćwiczenia bardzo dobre dla ogólnego rozwoju core i warto je stosować.
Jeśli nie jesteś w stanie wykonać pełnego planka w podstawowej wersji to możesz wykonywać plan na kolanach to łatwiejsza wersja i warto w niej się też pobawić wciąganiem pępka czyli aktywacją mięśnia poprzecznego brzucha to się bardzo fajnie sprawdza.
Warto też żeby Ci ktoś pokazał technikę bo to wbrew pozorom nie są łatwe ćwiczenia.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 10 Na forum 198 dni Przeczytanych tematów 253
Jestem w stanie wykonac pelnego planka, tak jak napisalem w poscie nigdy nie wykonywalem cwiczen na brzuch ( tylko pompki w sumie ), wiec stwierdzilem, ze zaczne od bird doga i dead buga wg. rady @monkey22


Zmieniony przez - tuneQ w dniu 2020-03-02 16:03:28
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4644 Napisanych postów 57160 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 715043
Bird dog jest świetnym ćwiczeniem aktywacyjnym lub dla początkujących bo angażuje grzbiet i pośladki. Natomiast dead bug jest takim przykładem ćwiczenia na rdzeń gdzie istotna jest technika ćwiczenia to nie jest po prostu leżenie na plecach tam musisz sylwetkę ustabilizować właśnie brzuchem, żebyś się nie wyginał w odcinku lędźwiowym w trakcie zwiększania zakresu ruchu.
A plan jak dasz radę to też sobie wprowadź bo to bardzo fajne ćwiczenie, a ma całą masę odmian i progresji więc śmiało można się nim pobawić.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 32 Wiek 31 lat Na forum 127 dni Przeczytanych tematów 635
jesli jestes gruby to cwiczenia na brzuch nic ci nie dadza,,i niewiadomo ile ich bedziesz robil nic ci to nieda,,najpierw musisz codziennie robic aeroby i przychodzic spocony jak swinia do domu,,, musisz zamienic swoje cialo w jeden wielki piec,,,, to podstawa,,,,, brzuch cwiczy sie codziennie,,, kazda serie konczysz wtedy gdy zacznie cie palic brzuch,,, max 10 sekund przerwy miedzy seriami,,, 5-6 cwiczen po 1 serie , w kazdej seri dajesz z siebie maxa( ja miedzy 30-50 powturzen ),,, az poczujesz ze wiecej sie juz nieda i poczujesz to palenie w miesniach brzucha.....to na zezbe brzucha




Zmieniony przez - patrykpatryk88 w dniu 2020-03-10 13:19:03

Zmieniony przez - patrykpatryk88 w dniu 2020-03-10 13:20:23

Zmieniony przez - patrykpatryk88 w dniu 2020-03-10 15:05:02
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Split do oceny

FuckBaton