SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Brak zakwasów to źle? :/

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 65776

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 368 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 5290
Robię sobie cały czas plan masowy od jakiś 3 miesięcy na siłce. Masa rośnie, rezultaty są widoczne, ale wydaje mi się, że mięśnie nie są aż tak wydajne. Może to głupie, ale ja widzę mięśnie bez rzeźby, mimo, że są dość zbite. Nie robię rzeźby, bo jestem chudy i mam budowe ektomorficzną, a póki co masa to to czego mi trzeba. Pytanie: Dlaczego nie mam zakwasów po treningach, albo dopiero po 3 dniach i to malutkie...? Czuję, że masa by mi najepiej szła na pow. rzędu 12-14, ale to chyba tylko moje złudzenie. Przy większej ilości powtózeń czuję przepiękne palenie w mięśniach. To dobrze? Robić 14 powtórzeń? :/ . A i jeszcze jedno... klatke torturowałem kiedyś pompkami w ilości 100 na 10 minut, CODZIENNIE przez 3 miechy, a teraz mi siła nie rośnie aż tak bardzo przy treningu jedno dniowym na cały tydzień. Mogę zamiast masy robić "do palenie" mięśnie? Czyli owe ok 12-14 powt...? Masa chyba idzie, jak są zakwasy... A to palenie mięśni w niczym nie przeszkadza? Dzięki za pomoc.

Zmieniony przez - hackjer007 w dniu 2006-08-31 23:37:57
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
eveline SFD TEAM Moderator
Ekspert
Szacuny 1418 Napisanych postów 15945 Wiek 33 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 230004
Ból, który odczuwamy na drugi dzień po treningu, potocznie zwany jest zakwasami. Nie ma to jednak nic wspólnego z zakwaszaniem mięśni, ponieważ proces ten zachodzi bezpośrednio na treningu i bardzo szybko wraca do stanu normalności.
Bóle jakie odczuwamy to mikrouszkodzenia mięśni, które na dzień lub dwa po treningu przechodzą przez regenerację. Regeneracja wzmacnia mięśnie, może wpływać na ich wygląd, ale same „zakwasy” absolutnie nie są wyznacznikiem dobrze wykonanego treningu. To bardzo częsty błąd wśród osób początkujących, które uznają, że trening został źle wykonany, bo nic je nie boli, albo odwrotnie – na pewno był dobry trening, bo ledwo mogą chodzić.
Tylko, że „zakwasy” mogą być po każdej aktywności ruchowej zarówno po treningu siłowym jak bieganiu, basenie itp. A przecież nie każdy z nich ukierunkowany jest na budowę tkanki mięśniowej. Niekiedy nie czując satysfakcji z treningów dokładamy ilość powtórzeń ćwicząc do tzw. upadku mięśniowego. Czy to słuszna droga? Na pewno wzrośnie bolesność mięśni, ale jak już zostało wspomniane nie jest to wyznacznik dobrze wykonanej pracy. Takie narzędzia stosuje się głównie podczas redukcji kiedy chcemy poddać mięśnie większemu wysiłkowi, wręcz tak dużemu by jest zmęczyć do granic możliwości. Skutkiem tego może być redukcja tkanki zarówno tłuszczowej jak i mięśniowej a tego w przypadku próby dobudowania mięśni nie chcemy.

Każdy trening powinniśmy wykonywać sumiennie, progresować z obciążeniem lub innym mierzalnym parametrem – obciążenie dobieramy tak by ostatnie w założonej liczbie powtórzenia były trudne do wykonania, wręcz wywalczone. Nawet jeśli nie pojawią się bolesności na drugi dzień nie znaczy to, że zmarnowaliśmy trening.

Poczytaj więcej o zakwasach:
http://www.sfd.pl/Zakwasy,_ból_mięśni_...-t185552.html
http://www.sfd.pl/Zakwasy_czy_ćwiczyc_pominmo_nich-t220495.html 
1
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 473 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 34083
Zakwasy nie są żadnym wyznacznikiem, jednak powinieneś na drugi dzień czuć trenowany wcześniej mięsień (mikrourazy). Rób tak jak podpowiada Ci organizm, sam powinieneś wyczuć liczbę powtórzeń. Ja zawszę dobieram tak ciężar by zrobić zamierzoną liczbę powtórzeń, bez zapasu, ewentualnie z pomocą partnera.
1

Projektowanie i tworzenie stron internetowych http://www.darkred.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 644 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 8248
powiem tak zakwasy nie sa miernikiem treningu nie swiadcza o tym czy dany trening został wykonany poprawnie czy tez nie bo zakwasy to sprawa idywidualna jeden je ma i to spore drugi ma mniejsze a 3 wcale nie ma zakwasów i we wszystkich tych przypadkach trening mógł zostac wykonany na 100 % mozliwosci ... wiec nie kieruj sie zakwasami badz tez ich brakiem POZDRO !!!
1

" Każda droga nawet ta najdłuższa zaczyna sie od pierwszego kroku "

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
x-ray ZASŁUŻONY
Znawca
Szacuny 49 Napisanych postów 7467 Wiek 48 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 32016
Postaram sie wyjasnic to zjawisko na chlopski rozum. Zakwasy to cos co trwa do ok. 0.5/0.85h po treningu (tworzenie sie kwasu mlekowego w miesniach). Natomiast bol, ktory czujesz pozniej, to nic innego, jak efekt pozrywanyc wlokien miesniowych, ktore z czasem sie odbudowuja (w trakcie regeneracji organizmu, ktorym jest sen), tworzac silniejsze/mocniejsze wiazania, dzieki czemu rosnie miesien. Czyli, jesli boli na drugi dzien tzn. ze trening byl efektywny. Jesli nie to... odpowiedz sobie sam.

Zmieniony przez - x-ray w dniu 2006-09-01 03:49:38
4

Koksy to nie wszystko http://www.sfd.pl/temat148281/
Nie masz koncepcji, zajrzyj tutaj http://www.sfd.pl/temat255388/
Patrz co jesz http://www.sfd.pl/temat280738/
Train smarter, not just harder!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 368 Wiek 32 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 5290
no to jak w końcu...?
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 644 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 8248
poczytaj tu i sam wyciagnij wnioski ---> http://www.sfd.pl/temat185552/ POZDRO !!!
1

" Każda droga nawet ta najdłuższa zaczyna sie od pierwszego kroku "

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 186 Napisanych postów 4965 Wiek 38 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 40441
x-ray (zaznaczam ze nie czytałam tu zadnych linków) w kazdym razie ja tez slyszałam ze zakwasy nie sa zadnym miernikiem. To co piszesz to fakt, to sie zgadza, ale w sumie to czemu duzo razy spotkalam sie własnie z opinia ze one nie sa wyznacznikiem? i to bodajze w "KiF-e".. no to jak w koncu jest.. sa wyznacznikiem czy nie
ale przeciez na dluzsza mete miesnie sie potem przyzwyczajaja do treningów, to ze nie ma wtedy zakwasów nie znaczy ze sie obijalismy na treningu ani nie znaczy ze byl on zrobiony "źle".
Do autora: a ty jak cwiczysz to w ogole zwracasz uwage na to zeby napinac porzadnie miesnie? czy tylko machasz?

"Ten tylko jest wolny,
kto na wysokość wstępuje bez uciech,
a schodzi z niej bez żalu..."

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 317 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1899
przeciez to proste!!!!!!!


to co cie boli na drugi dzien to nie sa zakwasy!!!!!!! i to akurat ma bolec,zakwasy sa jakas 0,5h -1h po treningu i to jest całkiem co innego....A jak miesnie cie bola na drugi dzien to dobrze,bo znaczy to ze zostały zniszczone i odrodza sie silniejsze,wieksze itd
1

Wszystko związane z kulturystyką

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 186 Napisanych postów 4965 Wiek 38 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 40441
alleluja
3

"Ten tylko jest wolny,
kto na wysokość wstępuje bez uciech,
a schodzi z niej bez żalu..."

...
Napisał(a)
Usunięty przez everr za pkt 1 regulaminu
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 644 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 8248

" Każda droga nawet ta najdłuższa zaczyna sie od pierwszego kroku "

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 74 Napisanych postów 1038 Wiek 33 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 16351
Eee tam ja przewaznie mam minimalne zakwasy,a czasem nie mam wogoole,a mimo to rosne i wszystko idzie do przodu,z tymi zakwasami to roznie bywa.
5
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dla zupelnie zielonego...

Następny temat

Ogólne pytania

Wheya