SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Brak nóg w treningu

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 888

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Wiek 207 dni Na forum 207 dni Przeczytanych tematów 76
Cześć, mam 24 lata, 176cm, 64 kg. Mogę powiedzieć że jestem kolażem rekreacyjnym, jeżdżę na rowerze każdego dnia w roku. Dodatkowo codziennie pokonuje 4 piętra schodami.
W związku z tym mam nieproporcjonalnie do reszty ciała rozbudowane nogi, a w szczególności uda.

Chciałbym stosować ten popularny plan treningowy - 4 ćwiczenia po 4 serie na każdą partię:

Poniedziałek- Klatka i Triceps

Środa- Plecy i Biceps

Piątek- Barki i Nogi

Tylko kompletnie wyrzuciłbym nogi z tego zestawienia. W zamian za to będę robił pełny trening na brzuch.

Czy to miałoby sens?


Zmieniony przez - GLaDOSv9 w dniu 2020-10-21 09:18:26
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź:
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5400 Napisanych postów 59898 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 734977
GLaDOSv9
Teraz to już wcale nie pochodzę na siłownię bo u mnie w regionie zamykają się wszystkie publiczne lokale że względu na koronę. :/
Pozostają nudne ćwiczenia w domu.


No niestety tak teraz wygląda codzienność osób trenujących, ale żeby poprawić swoją formę można ułożyć sobie nawet trening w domu, a jak byś się zaopatrzył w dwie hantle regulowane to już w ogóle na wypasie sprawa się ma.
Trzeba w takich sytuacjach szukać ciekawych rozwiązań w treningu na przykład poszukać swoich słabych punktów, popracować na rdzeniem, zakresami ruchu w stawach, wzmocnić rotatory barków itd. Bo lepiej robić cokolwiek niż czekać aż łaskawie nam siłownie otworzą, a czas ucieka, a my nic nie robimy.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 15932 Napisanych postów 126798 Wiek 36 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 1432530
Osoba pracująca w kopalnięrękoma nie powie nigdy czy mogę zrezygnować z rąk i trenować same nogi.

Jeśli tak uwazasz to bym zmnienił plan jak ma w nim nóg nie być, brzucha bym nei katował na jednym treningu

już lepiej zostaw kalta, plecy barki + ramiona, brzuch 2 x w tygodnmiu po 2 ćwiczenia.
2

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5400 Napisanych postów 59898 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 734977
Nie napisałeś za wiele o sobie i jakie masz doświadczenie w treningu siłowym. Jeśli jesteś początkujący to ja bym się nie zabierał za dzielenie ciała na partie tylko jakiś okres czasu dałbym plan całościowy fbw i budował podstawy.

Rozumiem, że jeździsz sporo na rowerze, ale to zupełnie inny rodzaj wysiłku niż trening siłowy kolarze z reguły mają mięśnie nóg dobrze rozbudowane ale najczęściej trenują je wytrzymałościowo, więc nie rezygnowałbym z ich treningu. Możesz trenować je lżej, ale mimo wszystko trenował.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Wiek 207 dni Na forum 207 dni Przeczytanych tematów 76
Doświadczenie z treningami siłowymi jakieś tam mam, ponieważ półtora roku temu ćwiczyłem przez 5 miesięcy pod okiem trenera. Robiłem wtedy nogi, ale pod koniec już nie chciałem, bo nie widziałem sensu żeby nogi jeszcze bardziej rosły. Teraz też nie widzę sensu. Trener zalecił mi pod koniec mojej siłowni zamiast nóg robić dodatkową serię na brzuch.

Biorę białko, kreatynę i bcaa. Diety nie trzymam, jem to co lubię.
Moim celem jest zwiększenie masy mięśniowej.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
monkey22 Doradca
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 20343 Napisanych postów 14375 Wiek 40 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 253065
Jestem tego samego zdania co rion że nie warto wywalac nóg z planu , nogi to fundamenty i warto miec je w planie ale nie musisz ich katować , skup cię na reszcie a nogi mozesz robić na mniejszych cięzarach bo trening siłowy to całkiem inna forma treningu niż kolarstwo . Piłkarze też nie muszą ćwiczyć nóg bo nimi pracują a jednak robią to
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5400 Napisanych postów 59898 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 734977
Na pewno nie będziemy Cię przekonywać na siłę zrobisz jak uważasz. Jeśli nie chcesz trenować nóg to trenuj tylko górę tylko sęk w tym, że to nie chodzi tylko o nogi ale też pośladki, które są ważne w całym ruchu.

Jak dużo jeździsz na rowerze na pewno masz nogi silne, a poza tym ja nie mówię, że ma bardzo ciężko trenować te nogi, zrób 4 serie przysiadów czy wykroków tak aby nimi ruszyć.

Jeśli nie chcesz trenować nóg to ułóż plan dla góry ciała tak jak miałeś w zamiarze i wrzuć go tutaj zobaczymy i coś doradzimy.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1171 Napisanych postów 5020 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 132234
Robienie nóg na siłowni obudowuje je mięśniami i chroni przed kontuzjami.

Jesteś zwyczajnie chudy to i góra Ci odstaje.

Ćwicz całe ciało, nogi dawaj po prostu lżej.

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4707 Napisanych postów 67787 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 703045
Najlepiej jakbyś wkleił dobrej jakości zdjęcia swojej sylwetki. Z reguły jak ktoś pisze w ten sposób, to nie ma to zbyt wiele wspólnego z realiami. Bardzo ciężko jest rozbudować mięśnie nóg trenując kolarstwo. Nie jest to wysiłek predysponujący nasze mięśnie do hipertrofii. Oczywiście będą one wyglądały trochę lepiej, ale nie sądzę aby różnica była znaczna. Możesz jak najbardziej mniejszy priorytet nastawiać na nogi, ale zdecydowanie nie warto z nich rezygnować. Chociażby z najbardziej złożonych ćwiczeń, jak np. siady.

Moderator działu Odżywianie

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 8 Wiek 207 dni Na forum 207 dni Przeczytanych tematów 76
Obecnie realizuję taki trening:

poniedziałek: Klatka, Triceps (W sumie 8 serii równomiernych ćwiczeń. Te ćwiczenia co się da to robię jak największymi ciężarami, zwykle w powtórzeniach 12-10-8-6) i Brzuch
środa: Plecy i Biceps
piątek: Barki i znowu brzuch.

domer
Najlepiej jakbyś wkleił dobrej jakości zdjęcia swojej sylwetki.






Zmieniony przez - GLaDOSv9 w dniu 10/22/2020 11:29:57 PM
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10924 Napisanych postów 50124 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Ja nie widzę dużych nóg ale ok ^^ zaniedbasz nogi to będziesz wyglądać w kilka miesięcy jak postać z memów człowiek trójkąt xD





Zmieniony przez - GymAddiction w dniu 2020-10-23 07:11:17
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4707 Napisanych postów 67787 Wiek 36 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 703045
Sylwetka wygląda proporcjonalnie. Nogi nie są tutaj mocniejsze od góry ciała. Zdecydowanie sugeruję trenować całe swoje ciało. Rezygnacja chociażby z najbardziej podstawowego ćwiczenia jakim są przysiady będzie miała wpływ na osłabienie/brak wzmacniania mięśni stabilizujących całe ciało. Z czasem może mieć to wpływ na powstawanie kontuzji i urazów.

https://potreningu.pl/articles/1705/przysiady-dla-biegaczy

https://www.sfd.pl/art/Trening/Dlaczego_warto_robić_przysiady,_jak_poprawnie_wykonać_przysiad_-a1443.html

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Pomoc dla początkującego

Whole01