SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Brak efektów = brak chęci

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3365

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 22 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 199
Cześć
Ćwiczę od 7 lat, bardzo nieregularnie, przeważnie jest to 6 miesięcy w roku. Wiek - 28, Wzrost - 190, Waga - 87. Sprzęt ławka + sztanga.
Dieta jem dużo i zdrowo. Suplementy - regularnie białko, kreatyna (raz na rok), witaminy.

Od 10 tygodni brak widocznych zmian, żadnych efektów przeprowadzanych ćwiczeń, czym jestem załamany. Nigdy wcześniej tak się nie zdarzało. Ćwiczenia wykonuje w sposób poprawny (mam już tam jakieś doświadczenie).

6 tygodniowy cykl (kreatyna) prawidłowy FBW, brak efektów, 2 tygodnie przerwy i zmieniłem trening na split, właśnie skończyłem 2 tyg.
Split
pn - klatka triceps (wyciskanie)
śr - mięśnie pleców i biceps (wiosłowanie)
pt - nogi, naramienne, łydki (przysiady)
Treningi odczuwalne, mięśnie bolą więc powinny rosnąć, a tu nic. Nie wiem co mam zrobić.
Pierwsza sprawa jaka się nasuwa czy nie jem za mało - NIE, od 4 tyg. dostarczam około 170g białka. Ćwiczenia wykonuje poprawnie. Ciężar nie jest duży, ale maksymalny i bezpieczny jeżeli chodzi o moje możliwości i poprawne wykonywanie ćwiczeń.

Proszę o porady dot. takiej sytuacji, może powinienem ćwiczyć w jakiś mniej standardowy sposób?
Bo w tej chwili moje ćwiczenia nie mają sensu.

Pozdrawiam.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 236 Wiek 23 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2637
1. To, że dostarczas 170g białka nie oznacza, że dużo jesz. Podaj ile kcal dziennie dostarczasz organizmowi.
2. Wstaw cały trening.
3. Wstaw wyniki w podstawowych bojach (mogą być w seriach, ale podaj ilość repsów)
4. Kreatyna jest Ci zbędna.

Pawelx115

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10868 Napisanych postów 49630 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
7 lat i zgromadziłeś tylko ławke i sztange? Nie żeby coś, ale nie wiem jak można to nazwać ćwiczeniem tylko za pomocą tego sprzętu.

Białko jak białko, a węgle i tłuszcze gdzie? Chyba, że robisz redukcyjną diete. Sama kreatyna nic ci nieda, aby przekraczać duże granice potrzeba sprawdzonych porad lekarzy i trenerów by dobrze uzupełnić diete suplementami/odżywkami. A może po prostu za mało jesz kalori? Twój bilans przekracza 3,500 kcal?

Jak wygląda twoja regeneracja? Śpisz około 8 godzin? Wykonujesz ciężką robote w dni robocze?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 236 Wiek 23 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2637
maroko1197
Białko jak białko, a węgle i tłuszcze gdzie? Chyba, że robisz redukcyjną diete.


Uważasz, że gdyby robił dietę redukcyjną nie musiałby podać ilości węgli i tłuszczy?

Pawelx115

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 20118 Wiek 16 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 184232
No jak wszystko robisz dobrze (a tak twierdzisz), to nie zmieniałbym niczego

Adam28
Zmieniłem trening na split, właśnie skończyłem 2 tyg.
Split
pn - klatka triceps (wyciskanie)
śr - mięśnie pleców i biceps (wiosłowanie)
pt - nogi, naramienne, łydki (przysiady)



Twój split polega na wykonywaniu 3 ćwiczeń?

Plus na szybko moja diagnoza: zwyczajnie ćwiczysz za lekko, w kratkę, złą techniką, bez diety tylko nie chcesz tego zaakceptować.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10868 Napisanych postów 49630 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
Pawelx115
maroko1197
Białko jak białko, a węgle i tłuszcze gdzie? Chyba, że robisz redukcyjną diete.


Uważasz, że gdyby robił dietę redukcyjną nie musiałby podać ilości węgli i tłuszczy?


sorry, widać nie wszyscy wiedzą, że zmniejszona jest ilość węgli i tłuszczu w diecie redukcyjnej.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 236 Wiek 23 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2637
maroko1197
sorry, widać nie wszyscy wiedzą, że zmniejszona jest ilość węgli i tłuszczu w diecie redukcyjnej.


Wiem, że ilość węgli i tłuszczy jest zredukowana podczas redukcji, ale to nie znaczy, że nie powinien jej podać, bo jest to również ważna informacja.

Pawelx115

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 22 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 199
1. Nie liczę ile dostarczam dziennie kcall, nie jestem zawodowcem, jem maksymalnie tylko ile mogę. Obliczyłem teraz w tabelach kalorii, wyszło mi 2000?!. Zaskakująco mało, ale nie wyobrażam sobie, abym mógł jeść więcej, jem maksymalnie tyle ile mogę. Jem zróżnicowanie. Tabela może trefna. Przykładowo wczorajszy dzień:
4x chleb razowy z szynką
kurczak z 200g z ryżem 100g z warzywami i owocami 200g.
łosoś grillowany 200g z warzywami
płatki kukurydziane 200g płatków z 400ml mleka
ser biały bez tłuszczu 200g z pieczywem
chleb z miodem x 5
3x białko olimpu

Oczywiście nie jem w ten sposób codziennie, uważam że należy jest wszystko i zróżnicowanie. Nie jem słodyczy.

2. Cały trening obecnie:
pon
wyciskanie sztangi na ławce poziomej 4x (10x8x8x6)
wyciskanie sztangi na ławce poziomej wąski uchwyt 3x (8x8x6) (znacząco mniejszy ciężar)
środa
wiosłowanie sztangą 5x (10x8x8x6) (podchwytem i nachwytem, zmiana szerokości uchwytu)
przyciąganie sztangi do klatki (ćwiczenia bicepsa) 3x (8x8x6)
martwy ciąg 3x (10x8x8x6)
pt
przysiady 4(10x8x8x6) (czasami robię 3 serie)
wyciskanie żołnierskie 4x (10x8x8x6)
wspięcia na palcach 2x (25x25x25)

3. Wyniki, rozumiem że chodzi o ciężar, są amatorskie, wyciskanie to ciężar do 70kg, zaczynam od mniejszego ciężaru i co serie zwiększam. Przysiady do 40, wiosłowanie do 40.Wyciskanie żołnierskie do 36. Większy ciężar uniemożliwia mi prawidłowe wykonywanie ćwiczeń, lekkie skrzywienie kręgosłupa, więc większe ciężary odpadają, i tak nie dałbym rady.

4 Kreatyna zbędna to wiem, ale zawsze kupuję jak zaczynam ćwiczyć dlatego, że jest to dla mnie silny bodziec motywujący, przyjmuje z zaleceniem wiec nie zaszkodzi, cenowo aż tak nie stracę, a ćwiczyć przez 6 tygodni będę regularnie.

W odniesieniu do innych postów.
Nie gromadzę sprzętu. Ćwiczę amatorsko dla zdrowia i poprawy wyglądu sylwetki.
Regeneracja prawidłowa śpię co najmniej 8h, praca nie wyczerpująca.
Split nie polega na wykonywaniu 3 ćwiczeń, ale to główne ćwiczenia jakie wykonuje i uważam, że są wystarczające.

"Plus na szybko moja diagnoza: zwyczajnie ćwiczysz za lekko, w kratkę, złą techniką, bez diety tylko nie chcesz tego zaakceptować." To mnie przeraziło :(, oby to nie była prawda. Ćwiczę maksymalnie ile daje radę, jak ćwiczę to regularnie, technika prawidłowa (kiedyś robiłem błędy, wyeliminowałem je).

Pewnie wszystko skupi się na diecie, ale jak można jeść więcej jak nie można :).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 20118 Wiek 16 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 184232
1. No jeśli wyszło Ci 2000 kcal, to się nie dziw, że nie budujesz masy mięśniowej. Fizyki nie oszukasz.

2. 7 serii na klatkę piersiową i nie idzie siłą ani masa? Nie może być. Dlatego początkujący biorą gotowce, a nie sami układają takie "plany".

3. Powinieneś w przysiadzie mieć, po 7 latach, przynajmniej 140, a nie 40... Ćwiczysz ciężarami mniejszymi od dziewczyn- i to NIE jest żart, zobacz sobie dzienniki w dziale lejdis... 16, 17 letnie dziewczyny ćwiczą 2 x większymi ciężarami.

4.
Adam28
Split nie polega na wykonywaniu 3 ćwiczeń, ale to główne ćwiczenia jakie wykonuje i uważam, że są wystarczające.

Pewnie wszystko skupi się na diecie, ale jak można jeść więcej jak nie można :).


1. Twierdzisz, że jest to wystarczające bazując na Twoim siedmioletnim staniu w miejscu?

2. Można jeść więcej, tylko łatwiej zwalić wszystko na bycie Tadkiem Niejadkiem.

3. Techniki człowiek uczy się całe życie, ale rozumiem, że Ty już ją "umiesz". Gratsy.

Reasumując: moja diagnoza okazała się w 100 % słuszna


Zmieniony przez - Pandarek w dniu 2013-08-11 17:50:02
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 22 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 199
1. 2000 kcal pewnie to błędy wynik. Podejrzewam, że źle obliczyłem.
2. 4x na klatkę 3x triceps głównie.
3. 140 :), piszę w dziale dla początkujących, ćwiczę przeważnie 6 miesięcy w roku, moim celem jest głównie zdrowie, wygląd sylwetki, dobre samopoczucie, nie walko o wyższe ciężary. Porównujesz mnie do innych nie wiem do końca jaki to ma cel, czy chcesz mnie obrazić ? Osobiście nie chciałbym się umawiać z takimi dziewczynami.


1. Jest to wystarczające, bo na więcej nie mam siły.
2. Uważam że jem stosunkowo dużo. Przykład podałem.
3. Tak, technikę opanowałem, dziękuję. Możliwe że ty potrzebujesz całe życie, aby opanować technikę, zachęcam do filmików instruktażowych.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1422 Napisanych postów 35562 Wiek 38 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 150829
dieta słaba - skoro musisz jeść trzy porcje białka z prochu. Zlicz kalorie przez 2 - 3 dni korzystając z dziennika na potrenigu.pl i wrzuć do wglądu, wtedy będzie można się wypowiedzieć.

A co do Twojego "nie można jeść wiecej" to moje doświadczenie zawodowe pokazuje, że w praktyce u "niejadków" można zwiękiszyć o połowę dzienną podaż energii odpowiednio dobierajac pokarmy i odpowiednio przygotowujac potrawy.
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Biegi na sredni/dlugi dystans

Następny temat

Dieta JEM/NIEJEM + areoby+tabata

Dzem