SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Bottom Up KB Press – Wyciskanie Kettlebella denkiem (dupką) do góry - technika, błędy, wskazówki

temat działu:

Strength & Endurance

Ilość wyświetleń tematu: 3964

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
FighterX Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16403 Napisanych postów 18946 Wiek 32 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 982945
Bottom Up KB Press – Wyciskanie Kettlebella nad głowę denkiem (dupką) do góry – to ćwiczenie niezwykle rzadko spotykane w klubach CrossFitowych, częściej w klubach Kettlowych. Ciekawostką jest fakt, że w momencie gdy maksymlany ciężar wyciskania KB denkiem do góry nie stanowi 90% maksa w wyciskaniu kettla, jesteśmy mocno narażeni na kontuzję barku, gdyż nie posiadamy odpowiedniej stabilizacji.







Technika

Kettlebell powinien znajdować się około 0,5m od nas na ziemi. Stajemy w wygodnym rozkroku, zachowując proste plecy, schylamy się by złapać kettlebella i rozpocząć zarzut. Pamiętamy o tym by mieć jak najbardziej pionowe piszczele i biodra wypchnięte w tył. Należy pamiętać, by chwyt był bardzo mocny, gdyż po zarzucie KB powinnien znajdować się denkiem do góry. Ruch rozpoczynamy ściągnięciem kettlebella do pośladków poprzez spięcie mięśnia najszerszego grzbietu. Gdy kettlebell znajduje się pod kroczem, spinamy pośladki i całą tylną taśmę oraz mięśnie czworogłowe. W momencie gdy biodra i kolana są proste sciągamy łopatkę by dociągnąć KB na wysokość barku. Gdy złapie KB na wysokości barku, tak jak wspomniałem wcześniej powinien znajdować się denkiem do góry. Gdy już mamy kb na wysokości barku, spinamy całe ciało i zaczynamy wyciskać, staramy się by tułów był maksymalnie pionowy oraz ruch był relatywnie wolny oraz płynny. Przedramie musi być bardzo mocno napięte żeby KB pozostał denkiem do góry. Powrót KB rozpoczynamy powolnym sciąganiem KB w dół za pomocą najszerszego gdzbietu. W trakcie spuszczania KB wciąż utrzymujemy mocno spięty korpus. W momencie gdy KB znajduje się na wysokości naszego barku możemy gdy opuścić w dół.



Błędy

Błędy w tym ćwiczeniu spowodowame są głównie rozluźnieniem chwytu przez co tracimy odwrotną pozycję KB.

Zapraszam do dyskusji
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1654 Napisanych postów 3091 Wiek 26 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 212890
Ja jestem ciekawa skąd się wzięła ta miara bezpieczeństwa i stabilizacji barków wyznaczona na 90%. I akurat to ćwiczenie, bo w sumie można znaleźć inne wymagające stabilizacji obręczy. Taka anegdotka czy jakieś badania?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
FighterX Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16403 Napisanych postów 18946 Wiek 32 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 982945
6ripley
Ja jestem ciekawa skąd się wzięła ta miara bezpieczeństwa i stabilizacji barków wyznaczona na 90%. I akurat to ćwiczenie, bo w sumie można znaleźć inne wymagające stabilizacji obręczy. Taka anegdotka czy jakieś badania?


Max Shank (on jest z RKC, od Ruskich Kettli) o ile dobrze pamiętam o tym wspominał, jest to zależne od umiejętności odpowiedniego napięcia całego ramienia i transferu mocy. Wyciskanie dupką do góry jest mocno techniczne i wymaga niesamowitej stabilizacji i kontroli ruchu, której u większości ćwiczących (mnie również wliczając) nie ma. Dotakowo tym ćwiczeniem wykonujemy stabilizację na pełnym zakresie ruchu wyciskania nad głowę. Nie wszystkie ćwiczenia nam na to pozwalają, to jest jedno z lepszych
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1654 Napisanych postów 3091 Wiek 26 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 212890
Dzięki za info, autor się przyda, może coś jeszcze ciekawego wyszukam.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
FighterX Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16403 Napisanych postów 18946 Wiek 32 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 982945
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1556 Napisanych postów 4149 Wiek 36 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 73820
Próbowałem kilka razy tego ćwiczenia i mimo niewielkiego ciężaru czułem solidne drżenie całej łapy

Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
FighterX Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 16403 Napisanych postów 18946 Wiek 32 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 982945
Myślę, że na Twój bark będzie jak znalazł :)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jak to rozłożyć?

whey deli