SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Bieganie po treningu na masie a spalanie mięśni

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 957

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 45 Wiek 29 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 730
Witam
Chciałbym zapytać bardziej doświadczonych kolegów - Obecnie od miesiąca jestem w trakcie robienia masy, mój staż wynosi ok 4 lat, lecz ponad rok z tego wypadł przez 2 poważne kontuzje (złamana + skręcona stopa prawa, zwichnięcie 3 stopnia stopy lewej).

Obecnie jako iż mam pracę siedzącą wykonuję 4 treningi siłowe w tygodniu, wygląda to tak:
PON - Klata + Biceps
WT-Plecy + Triceps
SRD- Wolne
CZW- Barki + Brzuch
PT - Nogi

Na duże partię wykonuję 16 serii właściwych, na małe po 9, barki są wyjątkiem gdzie mam w sumie 14 serii.
Jako że jestem po redukcji (od września do końca grudnia 2014 zbiłem oporne 14kg sadła) staram się robić masę z głową - nie zalać się.
W tym celu po każdym treningu siłowym biegam na bieżni, wychodzi w sumie 18 min podzielone w ten sposób:

2 min rozgrzewka --- 3 min bieg 8km/h --- 3 min bieg 10km/h --- 4 min bieg 8km/h --- 4 min bieg 10 km/h --- 2 min chłodzenie

Wyjątkiem jest piątek gdzie po nogach maszeruje w takich samych przerwach czasowych pod górę na max pochyleniu, zmieniając prędkości z 5.5 do 6 km/h (niby wolno ale w przeciwieństwie do 90% maszerujących w ten sposób, ja nie trzymam się poręczy co ZNACZNIE bardziej męczy po pewnym czasie).

Dodam oczywiście że dieta jest ułożona i przestrzegana starannie, zapotrzebowanie wyszło mi na 2950-3000 by masować, ja dostarczam 3100 kcal, gdzie ten nadmiar to nieco dodatkowych gram białka.

Teraz moje pytanie - czy bieganie interwałowe wykonywane w taki sposób nie przyczyni się do spalania mieśni?
Wyczytałem że "robienie interwałów/ HIIT po treningu siłowym jest zabronione ze względu na katabolizm" aczkolwiek moich aerobów nie zaliczyłbym nawet do klasycznych interwałów gdyż tam intensywność jest znacznie wyższa po czym następuje nagły spadek do fazy odpoczynku.
Bardzo proszę o wypowiedź kolegów bardziej obeznanych w temacie, dodam że po aerobach biorę porcję 5g kreatyny a następnie szybko udaję się do domu i po 20 minutach jem pełnoprawny posiłek potreningowy (obecnie 100g ryżu białego - będzie 125g od poniedziałku + 250g piersi kurzej smażonej na PAM'ie + warzywa, najczęściej brokuł gotowany).

Czy taka metoda nie grozi utratą bądź znikomą budową mieśni?

Zmieniony przez - belmont1990 w dniu 2015-02-26 15:38:59
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Ranking TOP10 spalaczy tłuszczu

Chcesz wspomóc walkę z niechcianym tłuszczem? Zastanawiasz się jaki produkt wybrać?

Zobacz ranking
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
nightingal Moderator
Ekspert
Szacuny 3993 Napisanych postów 30807 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 647553
Spokojnie możesz robić takie aero. Ja myślę, że nawet mniej sesji tego typu wysiłku by wystarczyło.

BEZ BÓLU NIE MA EFEKTÓW !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 38 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 278
Bez obaw, nawet i lepiej gdyż glikogen spalasz już na treningu, po siłce biegając palisz od razu tłuszcz. :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 379 Napisanych postów 37466 Wiek 124 dni Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126370
interwały po treningu siłowym można robić- jednakże zalecałbym raczej spróbować zacząć od nie treningowych aby nie wskakiwać od razu na głęboką wodę- możesz to też pomieszać niejako z tym co już robisz, wtedy pewnie musiałbyś dwa razy względnie najwyżej trzy razy wykonywać owe potreningowe aeroby, w dniu nóg już nie...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 45 Wiek 29 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 730
Generalnie sprawa wygląda tak, że dużo biegałem robiąc redukcję, znacznie poprawiłem kondycję więc nie chce tego stracić teraz, również utrzymanie tłuszczu na relatywnie niskim poziome jest dla mnie wazne.

Jak widać stosowane przeze mnie "interwały" nie są jakąś mocno obciążającą i hardkorową odmianą tejże metody treningowej, generalnie dobrze się czuję po wykonianiu takiego treningu w całości - jestem zmęczony ale po powrocie, zjedzeniu i odpoczynku mam siłę na pracę, następnie wieczór / noc z narzeczoną oraz by kolejnego dnia znów dać z siebie wszystko.

Myślę więc że tak jak chłopaki piszecie - aeroby tego typu w takiej ilości nie zaszkodzą w budowaniu masy POD WARUNKIEM zadbania o oczywiście odpowiedni bilans kaloryczny i regenerację.

Zmieniony przez - belmont1990 w dniu 2015-02-26 20:44:20
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 95 Napisanych postów 20118 Wiek 16 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 184230
Gymnazjos3233
Bez obaw, nawet i lepiej gdyż glikogen spalasz już na treningu, po siłce biegając palisz od razu tłuszcz. :)


1. Glikogen palisz również podczas biegania.
2. Podczas treningu siłowego nie masz szans na wyczerpanie zapasu glikogenu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 38 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 278
Tak podczas biegania też spalasz.
Różne słyszałem teorie z tym glikogenem, właśnie czytałem w jakimś art, że wgl podczas jakiego kolwiek wysiłku spalamy najpierw glikogen.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 95 Napisanych postów 20118 Wiek 16 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 184230
Fizjologia wysiłku się kłania.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 45 Wiek 29 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 730
Dziękuję panowie za odpowiedzi, temat uważam za zamknięty :)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

TRENING DO OCENY!

Następny temat

Dieta suplementacja ektomorfika

Whey vit