SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Biceps - sztanga prosta czy łamana?

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 30884

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 165 Wiek 41 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 1703
Zależy mi na równomiernym rozwijaniu masy bicepsów. Zauważyłem, że przy treningu sztangą prostą bardzo ciężko pracuje moje przedramię... Czy to źle?
Staram się trenować zgodnie z zasadami - łokcie sztywno przy ciele, bez ruchów oszukanych.


"Można osiągnąć wszystko, to wymaga jedynie odrobiny samodyscypliny"
A.S.
1

"Można osiągnąć wszystko, to wymaga jedynie odrobiny samodyscypliny"
Arnold

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 3988 Napisanych postów 45227 Wiek 1 rok Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 340585
Witam


Biceps jest zbudowany z dwóch gów – głowy długiej oraz głowy krótkiej . Zdarza się jednak iż glowy są "zduplikowane" i powszechne są przypadki osób z czterema, bądź nawet sześcioma głowami bicepsa (osoba z większą liczbą głów wolniej się męczy, lecz liczba ta nie wpływa na siłę mięśnia).

Mięsień dwugłowy ramienia działa na dwa stawy: staw ramienny i staw łokciowy. W stawie ramiennym mięsień zgina ramię. Głowa długa odwodzi ramię i obraca do wewnątrz, a głowa krótka przywodzi ramię. W stawie łokciowym mięsień dwugłowy ramienia najsilniej zgina i odwraca przedramię.
W pozycji supinacji widoczne są najlepiej wyniosłości kuliste przedniej części mięśni, zwane potocznie bicepsami. Podczas skurczu rozcięgno mięśnia dwugłowego napina powięź przedramienia, co zwiększa siłę skurczu.


Wybrać sztangę prostą czy łamaną ?

Jeśli zależy Ci na rozwoju samych bicepsów to wybieraj sztangę prostą. W przypadku sztangi łamanej mocniej do pracy włącza się miesień ramienny i ramiennopromieniowy. Jednak warto dodać, że dla kompleksowego rozwoju ramion należy również stymulować te rejony, a nie sam biceps. Przykładowy zestaw ćwczeń, który pobudzi każdą część:

1.Uginanie z gryfem prostym 4 x 6-8
2.Uginanie na modlitewniku gryfem prostym 4 x 8-10
3.Uginanie młotkowe z hantlami wolnym tempem 4 x 8-10p



Pozdrawiam





Zmieniony przez - ronie220 w dniu 2018-01-18 22:11:11
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 467 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 4446
Zacznij cwiczyc gryfem łamanym gdyz nie obciąża on nadgarstków jak gryf prosty.. ja cwicze łamanym i jestem zadowolony :]
2

"Gestorben dauer das ist gut"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 20 Napisanych postów 2893 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 17953
łamana nie obciaza tak bardzo nadgarstkow jak prosta
jesli Ci intensywnie pracuje przedramie to moze za wielkiego ciezaru uzywasz
pamietaj - nie ilosc a jakosc sie liczy

SFD user ®

Get Big Or Die Tryin' ©

Zmieniony przez - Conner w dniu 2004-01-11 18:30:13

"Czekasz na swoją szansę, ale nikt ci jej nie da
Dopóki nic nie zrobisz i sam sobie będziesz schlebiał"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 705 Wiek 34 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 34844
moim zdaniem sztanga prosta lepsza jest na chwyt szeroki a lamana na waski :)

))))))))))

))))))))))

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 165 Wiek 41 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 1703
Dzięki, zmieniam więc prostą na łamaną.
Przy okazji mam pytanko jako niedoświadczony gość tego forum: jak dodać taki mały obrazek obok wysłanego posta?
W profilu dodałem fotkę...

Z góry dzięki!

"Można osiągnąć wszystko, to wymaga jedynie odrobiny samodyscypliny"
A.S.

"Można osiągnąć wszystko, to wymaga jedynie odrobiny samodyscypliny"
Arnold

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 29 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 136
Dla wiekszego rozwoju masy bicepsów osobiście uważam, że lepsza jest sztanga prosta niż łamana. Ćwiczenia ze sztanga prostą angażują bardziej głowę dłuższą bicepsa i mięsien ramienny, co sprawia, że biceps poddany jest większym przeciążeniom niż podczas treningu z gryfem łamanym. Trening biepsów z gryfem prostym jest moim zdaniem niezbędny dla rozwoju masy ramoin, co nie znaczy, że nie należy używać sztangi łamanej. Ja osobiście używam ich na przemian, cyklicznie np. cztery tygodnie gryf łamany a cztery prosty. Jeśli zaś chodzi o obciążenia w nadgarstkach to musze przyznać, że niestety podczas treningu ze sztangą prostą są one nieuniknione. No ale kulturystyka to droga przez ból, chcąc byż dużymi musimy cierpieć.Podam ci dla przykładu mój trening bicepsów:
- uginanie ramion naprzemienne z hantlami 4 x 15/15/12/12 (siedząc)
- uginanie ramion ze sztanga prostą/łamaną (cyklicznie) 4 x 12/12/10/10
- uginanie ramion na modlitewniku z gryfem łamanym/lub hantlami wówczas robie uginania młotkowe(cyklicznie) 4 x 12/12/10/10
- uginanie ramion w podporze 4 x 15/15/12/12 - pompuje na maksa na ile starczy mi sił.
P.S
Pozdrawiam, trzymaj sie i pakuj.


Po co mi laska skoro mam 45 w łapie!
1

Po co mi laska skoro mam 45 w łapie!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10982 Napisanych postów 50413 Wiek 28 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 57816
COm ma racje, proponuje ci potrenowac np. 5 tyg sztanga prosta, a nastepne 5 tyg sztanga lamaną. Przy treningach ze sztangą proponuje robic 8-10 powt.przy 1 cwiczeniu 8-10 lub progresja 12-10-8-6, przy drugim 8-10, a przy 3 10-12 powt.

ojciec
2
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 44 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 1393
Mam Problem Ćwicze na siłowni pon,śr,pt 3 razy w tygodniu cwicze bicepsa..
Uginanie ramion ze stanga prosta czymaną nadchwytem 4 serie i hantelkami 4 serie, ale w czerwcu bede zdawał egzamin sprawnosciowy min z podciagania na drązku (chwyt dowolny) , i sam nie wiem jak ćwiczy tego bicepsa..
w które dni sie podciagac na drazku a w które ćwiczyc normalnie... poprostu nie wiem jak czeto moge ćwiczyc podciaganie na drazku czwiczac bicepsa na siłowni
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 467 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 4446
3 razt w tyg cwiczysz bica??? no to nienajelpiej...przetrunujesz go wczesniej...co do tego podciagania ile razy musisz sie pociagnąc zeby Ci to zaliczyli...???

"Gestorben dauer das ist gut"
2

"Gestorben dauer das ist gut"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 44 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 1393
ponad 20 razy nie wiem jak dalej cwiczyc tego bicepsa zeby go rozwinac i zeby miec dobre wyniki w podciaganiu, niechce rezygnowac z innych cwiczen na bicepsa tylko moze zmiejszyc intesywnosc i dorzucic to podciaganie tylko nie wiem jak to wsyztsko rozłozyc w czasie..w bicepsie mam 36 a podciagam sie około 10-12 razy chciałbym dojsc do 24 podciagniec
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 467 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 4446
Brookk przy podciaganiu (podchwytem i nadchwytem) zaangażowane za też mięsnie pleców (najszerszy itp. ) więc nie tylko biceps... powienies cwiczyc powiedzmy 3-4 razy w tyg... ale kazda grupa miesniowa...nie ograniczaj sie tylko do bica i pleców...zobacz sobie w terningu cyklicznym... na plecki masz tutaj cwiczenia http://www.kulturystyka.pl/atlas/plecy.htm powinny Ci one pomóc bo jak juz pisalem sam bic nie pracuje przy podciaganiu... podciagasz sie 12 razy podchwytem czy nadchwytem i czy w waskim uchwycie czy szerokim...a i slyszalem ze na takich egzaminach mozna spokojnie robic "oszukane" czyli ze pomagasz sobie nogami... czyli do 20 podciagnienc podchwytem w waskim uchwycie nie trzeba bardzo duzego wysilku...

"Gestorben dauer das ist gut"

"Gestorben dauer das ist gut"

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Podciaganie nachwytem!

Następny temat

proszę o oceneę mojego programu

Water