SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Białko w czasie trningu. Co sądzicie??

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 5308

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 90 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 5331
Spożywanie białka w czasie treningu stymuluje biosyntezę białek mięśniowych.

Jedząc odżywkę białkowo-węglowodanową w czasie treningu możemy zmniejszyć degradację białek mięśniowych i zwiększyć ich syntezę.

Istotą treningu siłowego jest zwiększenie biosyntezy białek mięśniowych. Istnieje wiele prac naukowych pokazujących jak ważne jest spożywanie białka po treningu. Milou Beelen z Uniwersytetu w Maastricht pokazał, że białko należy spożywać już w czasie treningu.
Badani mężczyźni wykonywali trening siłowy w czasie którego co 15 minut spożywali odżywkę. Za jednym razem była to odżywka białkowo-węglowodanowa, zaś za drugim jedynie węglowodanowa. Spożywanie odżywki białkowo-węglowodanowej okazało się lepszym rozwiązaniem.
21 gram białka zjedzonego w czasie treningu wpłynęło korzystnie na bilans białkowy.
O 8,4 % obniżyła się degradacja białek mięśniowych (normalny skutek wykonania ciężkiego treningu siłowego), oraz o 33 % zwiększyła się synteza białek.
Efektem tego wspomagania było budowanie masy mięśni już w trakcie treningu w odróżnieniu do grupy przyjmującej odżywkę węglowodanową u której obserwowano obserwowano utratę mięśni. Przy spożywaniu jedynie odżywki węglowodanowej degradacja białek mięśniowych miała przewagę nad ich syntezą.

Bilans białkowy w zależności od typu odżywki spożywanej w czasie treningu:
+ 16.3 (białko-węglowodany)
- 4.4 (węglowodany)
(w jednostkach, które nam wiele nie powiedzą :)

Podsumowanie:
Dotychczas wiedzieliśmy, że tuż treningu na siłowni należy jeść białko zaś w czasie treningu uzupełniać wodę i węglowodany. Praca naukowców z Holandii wskazuje na to, że warto jeść białko już w trakcie treningu.

Porada praktyczna:
W czasie treningu body-building jedz odżywki zawierające białko.

Przygotowano na podstawie:
Am J Physiol Endocrinol Metab. 2008 Jul;295(1):E70-7.
Protein coingestion stimulates muscle protein synthesis during resistance-type exercise.
Beelen M, Koopman R, Gijsen AP, Vandereyt H, Kies AK, Kuipers H, Saris WH, van Loon LJ.

Jakie jest wasze zdanie??
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1422 Napisanych postów 35562 Wiek 38 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 150829
Sam to przetlumaczyles czy skopiowales cudzą prace?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 90 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 5331
Zapomniałem podać źródła: http://www.zdrowieitrening.p 
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1422 Napisanych postów 35562 Wiek 38 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 150829
Wlasnie

Material przetlumaczony jest niedokladnie - a co za ty idzie moze wprowadzac w błąd. WYglada bowiem na to, ze picie gainera czy bulka w trakcie treningu jest zasadne. Błąd. Po pierwsze w orginale wyraznie zaznaczone jest ze preparat podawany w czasie treninigu to nie bylo zwykle bialko - a jego hydrolizat - czyli aminokwasy, po drugie - kwestią bardzo istotną jest czas trwania wysilku, a tutaj byl on znaczny - bo trening trwal 120 minut...

Moje zdanie jest nastepujące: stosowanie mixu weglowodanow i hydrolizatu aminokwasowego w trakcie treninigu trwajacego ok 2 godzin jest rozwiazaniem korzystnym z punktu widzenia hamowania katabolizmu miesniowego i syntezy bialek ustrojowych. Trening dwugodzinny jest jednak moim zdaniem sytuacja nadzwyczajną, a hydrolizat bialek to nie jest zwykla odzywka bialkowa. W trakcie treningu silowego trwajacego wiecej niz 75 - 90 minut jak najbardziej bralbym poduwage wrzucenie w trakcie wegli i/lub aminokwasow (bcaa, badz EAA, badz hydrolizatu). W innych wypadkach jest to zbedne.

Stosowanie odzywki bialkowej (koncentrat, izolat) w polaczeniu z weglowodanami w trakcie wysilku o charakterze silowym uwazam za bezsensowne (choc znam osobyktore tak robią), chocby dlatego, ze uklad trawienny jest wtedy lekko wylaczony i mogą sie pojawic problemy trawienne, a spozyte proteiny -moga nie zaostac zagospodarowane w odpowiedni sposob. POza tym precietnej dlugosci trening silowy trwa ok 45 - 90 minut i nie jest to tak krytyczne zjawiskobvy stosowac jakąs suplementacje w trakcie treningu.

Ja przy dluzszych treningach silowych podjadam czasem bcaa. Mozna tez wrzucic np recovery drink...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
_Knife_ Moderator
Ekspert
Szacuny 201 Napisanych postów 11365 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 86747
Trening dwugodzinny jest jednak moim zdaniem sytuacja nadzwyczajną,

U mnie norma 2-3 h jednorazowo

Ale to na marginesie.

Sądzę, że organizm ma tyle zapasów z posiłków w ciągu dnia, że nie trzeba przesadzać z białkiem, węglami podawanymi w trakcie. Co innego jakieś marszobiegi, maratony, zawody triathlonu, kolarstwo etc.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Co wybrac ? Drobna pomoc

Następny temat

Jakie? ^^

Wheya