SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Białko przed treningiem??

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 119269

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 101 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 3655
Czy przed trenigiem powinno się jeść dużo białka i czy wogóle się powinno je jeść przed treningiem.Jeżeli tak to w jakich ilościach.A tak wogóle to co najlepiej jeść przed treningiem??
9

Trening czyni mistrza!!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
bziubzius Moderator
Ekspert
Szacuny 1912 Napisanych postów 14506 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 269855

To, jak duży posiłek i z czego złożony zjemy przed treningiem zależy od co najmniej kilku czynników.

Między innymi znaczenie będzie miała pora treningu, rodzaj treningu i czas jego trwania, nasz indywidualny ogólny bilans kaloryczny, jak również nasze preferencje i zdolności trawienne.

Najlepszym i najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest zjedzenie zbilansowanego posiłku, składającego się ze złożonych węglowodanów, białek oraz tłuszczy, na około 2 godziny przed treningiem.

Dzięki takiemu posiłkowi energia będzie powoli uwalniana, a my będziemy czuli się najedzeni. Odstęp w postaci około dwóch godzin sprawi, że jedzenie nie będzie nam już ciążyło na żołądku i przeszkadzało w wykonywaniu treningu.

Warto zadbać o to, by posiłek przed treningowy był stosunkowo lekko strawny.

Nie najlepszym pomysłem jest również zjadanie dużej ilości warzyw około treningowo.
Zawierają one duże ilości błonnika i mogą działać wzdymająco.



Jeśli trening wykonujemy wcześnie rano, rozwiązań jest kilka.
Jednym z pomysłów są węglowodanowe ładowania wieczorem dnia poprzedzającego poranny trening. Wówczas rano zaleca się wypicie kawy lub tak zwanej kawy kuloodpornej, czyli kawy z dodatkiem oleju MCT oraz masła.
Niektórzy zalecają wykonywanie treningów na czczo. Poleca się wówczas spożycie BCAA. Takie rozwiązanie może być korzystne, nie sprawdzi się jednak u każdego.
Dobrym pomysłem są posiłki płynne lub półpłynne. Dużo mniej obciążają układ trawienny. Po spożyciu takiego posiłku już 30-60 minut później możemy przystąpić do treningu.

Warto niemniej jednak pamiętać, by zapewnić w posiłku optymalną ilość białka. Oznacza to, iż w posiłku powinno znaleźć się minimum 20g białka, po to by osiągnąć próg leucynowy.

Ilość białka ma największe znaczenie, jeśli chodzi o posiłek po treningowy.

Przyjęcie białka po skończonym treningu jest kwestią istotną dla procesu regeneracji powysiłkowej.
Odbudowa mikrourazów odniesionych w czasie treningu wymaga podaży aminokwasów do ich odbudowy i regeneracji. Uruchomienie procesów naprawczych wymaga również między innymi leucyny oraz insuliny.

Ilość białka w posiłku potreningowym powinna wynosić minimum 20-30g. Najnowsze badania pokazują również, iż większe dawki, rzędu 40g są jak najbardziej optymalne. Ważne by zadbać o białko wysokiej jakości. Jeżeli nie mamy przygotowanego posiłku można również wykorzystać odżywki białkowe np.
https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_Whey_Protein-opis33284.html

RANKING ODŻYWEK BIAŁKOWYCH
https://www.sfd.pl/art/Rankingi/Odżywki_białkowe_ranking__najlepsza_odżywka_białkowa-a907.html


Do poczytania:
http://www.sfd.pl/Białko,_a_ewentualne_skutki_uboczne-t272100.html
http://www.sfd.pl/Białko,_odżywki_bez_treningu__czym_to_grozi_-t251327.html
http://www.sfd.pl/ILE_RAZY_DZIENNIE_BRAĆ_BIAŁKO,_...-t99621.html
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 61 Napisanych postów 6045 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 40153
przed samym treningiem nic, 1-2 godziny przed posilek bogaty w ww zlozone i bialko

Pozdrawiam,
NoRtOn
2

Pozdrawiam,
NoRtOn

*F*u*c*k* The Rest,We Are The Best

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 51 Napisanych postów 5468 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 30197
a jak ktos cwiczy o 8?

jak mowi stare powiedzenie pszczol- bicepsow nigdy za wiele
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 61 Napisanych postów 6045 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 40153
przed treningiem dostarczamy energii z ww, chyba jak cwiczysz o 8 to cos przedtem jesz

Pozdrawiam,
NoRtOn
2

Pozdrawiam,
NoRtOn

*F*u*c*k* The Rest,We Are The Best

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 101 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 3655
Właśnie ja ćwiczę o 9 i napisałeś że powinno sie jeść 1-2 godziny wcześniej czyli z tego co obliczyłem to mam jeść posiłek o 7 bogaty w ww i białko.Tak?? Tylko że jest jeden problem nie chce mi się wstawać o 7 więc co mam zrobić.Kiedy mam to jeść??
2

Trening czyni mistrza!!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 61 Napisanych postów 6045 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 40153
o 8, nie pozniej

Pozdrawiam,
NoRtOn
2

Pozdrawiam,
NoRtOn

*F*u*c*k* The Rest,We Are The Best

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 101 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 3655
Dzięki Norton a mam jeszcze takie jedno pytanie.Czy wystarczy mi jeśli zjadam dziennie 2 paczki ryżu,wypijam 1 l mleka.Czy to wystarczy??Czy powinienem jeśc więcej białka??

Trening czyni mistrza!!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 61 Napisanych postów 6045 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 40153
a ile wazysz? powiniennes jesc ok 2g/kg masy ciala bialka oraz przynajmniej 5.5-6 g/kg masy ciala weglowodanow w ciagu dnia-by bylo najwygodniej podziel to na 5-6 posilkow i w kazdym spozywaj 30-40g bialka

Pozdrawiam,
NoRtOn
1

Pozdrawiam,
NoRtOn

*F*u*c*k* The Rest,We Are The Best

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 11 Napisanych postów 101 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 3655
Więc waże 65 kg więc według tego co powiedziałeś powinienem jeść dziennie 130 g białka i 330 g węglowodanów dzieląc to na pięc posiłków to będzie 25 g białka i 65 g węglowodanów??tak??Oki dzięki za wszystkie odpowiedzi już nie będę Cię męczył tymi pytaniami.Dzięki

Trening czyni mistrza!!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 61 Napisanych postów 6045 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 40153
prawie dobrze 130g bialka ale 360g ww to po pierwsze. po drugie ostatni posilek jesz juz poznym wieczorem wiec polecam samo bialko. czyli rozbijasz to na 4 i wychodzi 90, ale jesli tyle nie mozesz zjesc na raz to dzielisz to na 5 i masz 70g ww ale i tak przed pojsciem spac powiniennes zjesc dodatkowa porcje bialka. aha nie wiem czy uwzgledniles w diecie posilek po treningu-od razu po zjedz najlepiej ww o wysokim IG z 50g-wafle ryzowe,carbo. jezeli w to wliczyles to odejmujesz od tych 360-50=310 i tak samo jak wygodniej albo na 4 albo na 5 porcji

Pozdrawiam,
NoRtOn
2

Pozdrawiam,
NoRtOn

*F*u*c*k* The Rest,We Are The Best

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10765 Napisanych postów 46882 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Białko przed treningiem....Norton-alez tak...!!!mało ok.15-20 gram ale tak, przed samym treningiem, mój trener zalecił mi to juz jakiś czas temu ...i efekty są naprawdę zdumiewające... zjadam 15 gram przed treningiem , potem godzina naprawde morderczego treningu a potem napój proteinowy... mięśnie aż chcą peknąć...!!! białko przed samym treningiem---TAK!!!

" kulturystyka to zarówno kultura ciała jak i umysłu "
Black Taurus
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

dieta Montignac

Następny temat

Zielona Herbata -ciekawe

Zestaw 1