SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Beztroska twórczość

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 99

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Wiek 17 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 66
Witam forumowiczów jak i wszystkich gości forum sfd.



Przeglądając YouTube natknąłem się na film Simonte "JAK TRENOWAĆ KLATĘ ŻEBY ROSŁA? (5 ZASAD)" [LINK:

], szczególnie zainteresował mnie fragment 1:40 - 2:40. Wynika z niego, że trening można rozbić na kilka treningów (2 lub 3) w skali tygodna tylko by objętość (liczba serii) się zgadzała. Więc jeżeli zastosuje to do ułożenia takiego planu:


Informacje:
Chłopak 17 lat o wzroście 183 cm i wadze 76 kg. Cel masa, osprzęt full.
Staż: 1Epizod: XI - III 2016/17 2Epizod: X - II 2017/18 3Epizod: V - XII 2018.



PONIEDZIAŁEK (klatka z tricepsem):

1. WL 4x8
2. Pompki na poręczach 3x10 (nwm ile pompek tak 10 wstawiłem)
3. Wyciskanie francuskie / prostowanie rąk na wyciągu górnym 3 x 10

WTOREK (plecy z bicepsem):

1. Martwy ciąg 4 10
2. Wiosłowanie sztangą w opadzie 3 10
3. Uginanie ramion ze sztangą w oparciu o ławkę 3 10

CZWARTEK (nogi z barkami):

1. Przysiady ze sztangą 4 10
2. Wchodzenie na podwyższenie 3 10
3. OHP 3 8
4. Podciąganie sztangi wzdłuż tułowia 3 10


SOBOTA (ćwiczenia dobijające objętość w skali tygodnia):

1. Podciąganie nachwytem 3 max
2. Jakieś Wyciskanie na atlasie (na klatkę) 3 10
3. Uginanie ramion młotkowe 3 10
4. Wspięcia na palce 5 max


Oszczędzę liczenie (liczba serii w skali tygodnia):
Nogi - 12 (w tym łydki 5 serii)
Klatka - 10
Triceps - stricte to 3 ale jeszcze w WL i pompkach na poręczach
Biceps- 6
Plecy - 10
brzuch/przedramię - 0


Komentarz i omówienie: Plan ten to typowy chamski split 3 dniowy tylko że dodałem w sobotę trening na którym dobijam objętość (w skali tygodnia) jakimiś ćwiczeniami akcesoryjnymi, dzięki czemu treningi są krótsze a na tym mi zależy.
Poniedziałek: na klatę: WL i pompki na poręczach, a na triceps jakieś ćwiczenie (triceps w tedy pracuje w każdym ćwiczeniu).
Wtorek: MC i wiosło na plecy, biceps atakuję jakimś uginaniem.
Czwartek: Król ćwiczeń na nogi i dodatkowo jakieś ćwiczenie wspomagające na nogi, barki atakuje ohp i podciąganiem sztangi wzdłuż tułowia.
Sobota: Ćwiczenia: lekkie żeby dobić zaplanowaną liczbę serii. Nic na triceps nie robię bo on już w pn i tak dostał dużo serii (pracował przy każdym ćwiczeniu).
Przypominam że jestem osobą początkującą i liczba serii jest okrojona. W przyszłości dodawałbym serie a jeżeli tych serii byłoby za dużo to następne ćwiczenie.


Czy taki trening ma cel? Jeśli nie to dlaczego.
Pytania:
- czy na barki szczególnie na tył nic nie wrzucić
- czy coś na triceps w sobotę?
- czy wrzucić ćwiczenie na dwójki uda? (raczej tak :d)
- a brzuch/przedramię?



Pozdro


Zmieniony przez - rafał1308 w dniu 2019-01-06 18:48:52
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 9313 Napisanych postów 113371 Wiek 34 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1365044
U Ciebie wychodzi niska objętość jednego treningu, tu nawet nie ma co dzielić, to ze jakaś partia pracuje przy innej nie oznacza że nie trzeba jej stymulować indywidualnie, bo i barków byś nie zrobił pracują przy klacie czy biceps przy plecach.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 423 Wiek 33 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 8008
Taki trochę dziwny ten twój trening ;) bo ni to split ni to fbw coś takiego to na pierwszy miesiąc treningów może i by się zdało w formie rozruszania ale masy to ja na tym nie widzę
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan treningowy