SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Barki skierowane do przodu - JAK SKORYGOWAĆ ?

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 26839

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1841 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 29343
Cześć, mam problem i prosił bym o pomoc z Waszej strony. Mianowicie:

Nie narzekam na swoją sylwetke, ale gdy stane bokiem do lustra widze, że barki są za bardzo skierowane do przodu. Nie za ciekawie to wygląda. Macie jakiś pomysł, aby to skorygować ?

Dzięki i pozdrawiam.

Co Cię nie zniszczy to Cię wzmocni !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Szacuny 4980 Napisanych postów 69108 Wiek 37 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 710752
Wśród nas około 90% osób, jak nie więcej ma jakieś wady postawy lub inne dolegliwości wynikające z różnych powodów:

- błędów z dzieciństwa,
- kontuzji,
- błędów treningowych,
- siedzącego trybu życia,
- otyłości.

Wiele z nich sprawia nam spore problemy w normalnym funkcjonowaniu. Jednak części w ogólne nie odczuwamy. Problem może jednak pojawić się wraz z czasem, kiedy to stale pogłębiamy daną wadę wykonywanymi czynnościami lub ich brakiem. Ograniczenie mobilności, ból, stany zapalne, nieestetyczna postawa, czy ucisk mięśnia na nerw to jedne z niewielu problemów, jakie mogą nas czekać.

Dlatego też podstawą prawidłowej sylwetki, będzie wprowadzanie już od dziecka aktywności fizycznej, oraz nauka prawidłowego siedzenia i chodzenia. Zaleca się, aby co najmniej 20% spędzanego czasu, np. gdy siedzimy, było przeznaczone na napięcie mięśni brzucha. Pomoże to w utrzymaniu prawidłowej sylwetki i prostych pleców. Z kolei wzmacnianie mięśni głębokich zniweluje możliwość wystąpienia kontuzji i wad postawy.

Co w sytuacji, gdy problem już występuje? Zdecydowanie warto wybrać się do fizjoterapeuty. Obejrzy on nas i stwierdzić co należy zrobić, aby doprowadzić sylwetkę do normalności. Przeprowadzi masaż manualny oraz zleci wykonywanie odpowiednich ćwiczeń wzmacniających dane mięśnie.



Moderator działu Odżywianie

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 3691 Wiek 35 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 84035
Nie weim czy dobrze zrozumialem ale albo:

-garbisz się
-masz słabo rozwinięte tylne aktony mięśni naramiennych a dobrze przodnie.

Jak to widzisz?


Zmieniony przez - tomot w dniu 2005-05-30 16:41:43
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1841 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 29343
Garbie się czasami, ale to raczej nie przez to. Bo patrze przy lustrze jak jestem wyprostowany. Masz racje prawie nie trenuje tylnich aktonów, ale czy rzeczywiście to przez to ? Jak odciągne ramiona tak na maxa do tyłu to wtedy się to koryguje, ale też nie do końca. Co proponujesz ? Czekam na odpowiedzi.

Co Cię nie zniszczy to Cię wzmocni !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 32 Napisanych postów 3691 Wiek 35 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 84035
Sam sobie odpowiedziałeś

Trenować "całe" barki z naciskiem na tylne aktony. Bark szybko się nie wypełni ale z czasem powinno być dobrze.

Powodzenia
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 2044 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 23953
tzn..zgadzam sie, aczkolwiek nie do końca Owszem, mozliwe ze częśc problemu tkwi w niećwiczeniu całych barków - ale to tylko częśc.

Z tego co piszesz mysle, ze masz protrakcje barków - to wada kręgoslupa polegającą na zbytnim 'schodzeniu' sie barków ku przodowi. W takim wypadku, musisz wzmacniac przedewszystkim te miesnie, które odciągają łopatki do tyłu, czyli głownie czworoboczne i rownolegloboczne. Oczywiscie tylne aktony barków takze - to je wypełni, jak powiedział tomot.

co do skorygowania - oprócz tego, co powiedzialem - mozesz pływać ale z własnego doświadczenia wiem, ze nie mozna oczekiwac po tym szybkich i super wielkich efektów - owszem, basen pomaga - ale to długotrwały proces..

a wiesz moze o swoich innych skrzywieniach kregosłupa?(jezeli takie w ogóle są)

Zmieniony przez - .corleone. w dniu 2005-05-30 18:33:52
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1841 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 29343
A jak można jak najszbyciej skorygować tą wade ? Jakie ćwiczenia w zakresie domowym: hantle, drążek ?

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

Co Cię nie zniszczy to Cię wzmocni !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 232 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 4110
jak na tylne to proponuje unoszenie hantelek w opadzie

!!.. nie ma masy nie ma klasy ..!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 2044 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 23953
zalezy jakie masz hantle - ile kg.

www.kulturystyka.pl/atlas - poszukaj, w treningu pleców cwiczen które angazują rownoległo- i czworoboczne

jesli natomiast chodzi Ci o jakies specyficzne cwiczenia/trening - nie znam nic takiego...(jezeli wogule jest cos 'specjalnego'). Poprostu wzmocnij wymienione miesnie (ale tez nie przesadzaj z intensywnoscią - wszystko powolutku, nic 'na siłe' )

no i powtórze - basen.. (jako uzupełnienie)

a moze są jakies inne skrzywienia u Ciebie? - wiesz moze o jakichs?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 15 Napisanych postów 1841 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 29343
Mam bardzo małą skolioze w odcinku lędźwiowym. Jak miałem takie badania w skzole lekarka mi powiedziała mi, żebym ćwiczył na drążku i przejdzie samo.

Co Cię nie zniszczy to Cię wzmocni !!!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 2044 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 23953
moga byc zwisy na drązku - ale ostrożnie, bez przesadyzmów

luknij w art. "prostujemy swoje plecy" Mawashiego.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 292 Napisanych postów 17217 Wiek 42 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 86319
Twoj cel - rozciaganie klatki i m. naramiennych, wzmocnienie m.plecow.

Na stale do treningu wplec:
na plecy: sciaganie (lub podciaganie do karku), babka
na klatke: rozpietki
na barki: unoszenie na boki w opadzie i "pajacyki"

"Lepiej być kanciastym czymś, niż okrągłym niczym"

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Rozstępy

Następny temat

12 porad jak utrzymać mocne i wolne od bólu plecy

nutloveb