SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Barki - 2xtydzień, jak ćwiczyć.

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3204

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 58 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1672
Witajcie.

Mam zamiar ćwiczyć barki dwa razy w tygodniu.
Wyczytałem, że barki powinno się ćwiczyć z dużą ilością powtórzeń oraz ~1 minuta przerwy.
Mój aktualny plan:
Wyciskanie sztangi zza karku - 4s, 8p
Podnoszenie hantli przodem - 2/4s 8p
Podnoszenie hantli w opadzie - 4s 8p
Podnoszenie hantli bokiem 4/2s 8p

Podnoszenie przodem i bokiem - w jeden dzień 2s tego i 4 s a w drugi dzień odwrotnie.

Barki ćwiczę razem z plecami (wiosłowanie, mc). Teraz propozycje:
1. Rozdzielenie różnych mięśni barków na dwa dni.
Typu:
Wtorek - plecy, tylnie mięśnie barków
Czwartek - plecy, przednie i boczne mięśnie barków

2. Ćwiczenie wszystkich mięśni barków w te dwa dni.

Jak radzicie? :)

Ankietę wypełniłem - zależy mi na masie barków.

Swoją droga, przy okazji.. jak sprawdzić "wygląd" mięśni bocznych barków? Nie wiem jak je odpowiednio napiąć aby sobie patrzeć przed i po treningu ;)

Pozdrawiam, Norbert :)

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 18

Waga: 65

Wzrost: 177

Cel treningowy: masa

Staż treningowy na słowni: 10 miesięcy

Uprawiane inne sporty: sztuki walki (mma)

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): ławeczka, sztanga 2m, hantle

Dieta: przestrzeganie 10 zasad zdrowego żywienia + białko z węglami.

Przeciwskaznania medyczne: brak

Zażywane suplementy: BCAA (w dni w które ćwicze HIIT)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 7409 Wiek 49 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 39811
Norbert90

nie rozumiem.
propozycje programu,ktorym powinienes teraz pojechac dostales w linku,ktory podalem na poprzedniej stronie.
przecwicz nim 6-8 tyg. i wtedy bedziemy sie martwic-co potem.

pozdrawiam.

"live and die in the squat rack"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 86 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1003
Barki chcesz miec napakowane a reszte jak pchla?

Co Cie nie zabije, to Cie wzmocni...
Niema ma granic mozliwosci, sa tylko bariery do zlamania...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 58 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1672
A czy ja powiedziałem, że nie ćwiczę reszty?
Oczywiście, że ćwiczę!
Poniedziałek - klata + bic
Wtorek - plecy + barki (własnie tutaj proszę o waszą opinię)
Środa - tric
Czwartek - jak wtorek
Piątek - klata + bic
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 6019 Wiek 15 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 35589
Gdzie nogi?

"In the end, everybody bleeds the same"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 267
Ja tu bym połączył klatkę z tricepsem, biceps z plecami i przedramiona, a barki z nogami. Właśnie kolega tu o bardzo ważnych mięśniach zapomniał czyli o mięśniach pleców
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 49 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 267
Sorrki pomyłka źle przeczytałem ale plecy są:D
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 58 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1672
Alucard666, nie dopisałem - nogi w środę z tric ;)
Klata z tric źle mi wychodzi - nie mam siły po klacie na trica.
Tak więc, może ktoś mi poradzić jak z tymi barkami?:)
Co do przedramion - ćwiczę co drugi dzień. po 4 s do góry i 4s na dół ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 963 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 3860
cwiczysz na silowni 10 miesiecy?
te 10 miesiecy to pod rzad i na powaznie?

jaki byl Twoj poprzedni trening i jakie byly wyniki (przyrosty, sila)

Through every dark night, theres a bright day after that.
So no matter how hard it get, stick your chest out, keep ya head up.... and handle it. /2pac

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 58 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1672
Tak, 10 miesięcy stałych, nieprzerwanych ćwiczeń. Siłownię mam u siebie ;)
Tak więc, jak rozpisać barki na dwa dni w tygodniu? Pomoże ktoś?:)
Bo na razie nic nie mam, a barki chcę robić już we wtorek wg. nowego planu..
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 10 Napisanych postów 963 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 3860
powiedz jaki byl Twoj poprzedni trening bo nie wiem jakie masz tak naprawde doswiadczenie jesli chodzi o trenowanie jak i o samo ukladanie sobie treningow..
a mam co do tego watpliwosci..
podaj jakie miales osiagi po poprzedniem treningu i jak ten trening wygladal

Wtorek - plecy, tylnie mięśnie barków
Czwartek - plecy, przednie i boczne mięśnie barków

2x tygodniowo robisz plecy?

Jaki trening wykonujesz?
Klatke tez widze 2 razy tygodniowo
moze byc, jesli... dasz odpowiednia ilosc cwiczen
wklej tutaj caly swoj plan, bo mi to troche nieladnie wyglada

Trening 5 dni pod rzad - prawdopodobnie niezdrowe, bo prawdopodobnie masz przeladowany trening

Klata z tric źle mi wychodzi - nie mam siły po klacie na trica.
wiec popros kogos bardziej doswiadczonego zeby pokazal Ci jak masz cwiczyc klatke, zeby trening oddzialywal na klatke piersiowa, a nie na tricepsy!
a jesli nie masz takiej mozliwosci to poczytaj sobie informacje natemat cwiczen na klatke, ktore zjnajduja sie w atlasie na tym forum, po czym doskonal technike wykonywania, zacznij malym ciezarem, pracuj nat techniką bo to grunt dobrego treningu

Zmieniony przez - Drelka w dniu 2009-03-10 09:06:35

PODSUMOWUJAC:
-wklej swoj poprzedni trening i opisz swoje odczucia po nim, przyrosty, sila, poprawa wynikow silowych w glownych cwiczeniach zlozonych - przysiad, MC jesli robisz, wyciskanie na klatke (az boje sie zapytac)
-wklej swoj aktualny trening

Zmieniony przez - Drelka w dniu 2009-03-10 09:08:55

Through every dark night, theres a bright day after that.
So no matter how hard it get, stick your chest out, keep ya head up.... and handle it. /2pac

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 58 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1672
Trenuję 5 razy w tygodniu.
Poniedziałek, czwartek - klatka piersiowa, biceps, przedramię, brzuch (poniedziałek).
Wtorek, piątek - barki, plecy, brzuch (piątek).
Środa - nogi, brzuch, triceps
Klatka piersiowa:
Wyciskanie płasko leżąc - 4 serie.
Wyciskanie ze skosem w dół leżąc hantlami - 2 serie.
Rozpiętki - 2 serie.
Biceps:
Uginanie ramion stojąc hantlami - 2 serie.
Uginanie ramion siedząc - 3 serie.
Uginanie ramion stojąc sztangą - 2 serie.
Plecy:
Wiosłowanie sztangą - 4 serie.
Martwy ciąg - 2 serie (dopiero zaczynam).
Szrugsy - 4 serie
Barki:
Wyciskanie zza pleców - 4 serie
Podnoszenie hantli przed siebie - 4/2 serie.
Unoszenie hantli w opadzie - 2/4 serie

Tak więc, ćwiczę od 10 miesięcy.
Jeżeli chodzi o przyrosty to przyznam, że jestem zadowolony.

Informacje 10 miesięcy temu:
Waga: 58 ;/
Wymiary - nie znam, ale jestem ekto - więc bez rewelacji na pewno. Nawet 20 pompek nie moglem zrobić (dopiero z miesiąc, półtora miesiąca przed ćwiczeniem poważniejszym robiłem pompki)
Na początku mój rekord to 50kg.

Aktualne wymiary:
Waga: 65
Wymiary: na pewno większe, zadowalające ;) Nadgarstek - 14-15cm (tutaj raczej od ćwiczeń nie urośnie :P), przedramię 26-27cm. Biceps 31-32cm, klata ~97cm, udo 56, łydka 38cm.
Aktualnie wyciskam max 72,5kg.

Więc jestem zadowolony.

Jeżeli chodzi o MC - raczej robię go od niedawna (wcześniej ugięcia ciała na prostowniki) więc mam tylko 30kg. Nie chcę nabawić się kontuzji.

Jeżeli chodzi o tricepsy - ćwiczę je dopiero od.. hmm.. około 2 miesięcy. Niestety do tej pory myślałem, że ćwiczenia na klatę wyrobią mi tricepsy ale myliłem się i od 2 miesięcy ćwiczę osobno tricepsy.

Klatę zdecydowanie czuję przy wyciskaniu, czytałem, że dużo osób na tym forum nie robi tric+klata bo po prostu nie mają tyle siły.

Na początku na wyciskanie miałem 30kg na serię, a teraz mam 50kg.
Powtórzenia: każda seria od 8-12 powtórzeń. Stosuję progresję to znaczy, co kilka dni zwiększam o jedno powtórzenie np. poniedziałek - 10-10-10-10 a np. dwa tygodnie potem 10-10-10-11.
I jak dojdę do każdej serii po 12 powtórzeń zwiększam ciężar o 5kg i powtórzenia od 8.

Mam nadzieję, że wytłumaczyłem dobrze i nie dostanie mi się za bardzo.. :P

Aa i właśnie dzisiaj zamontowałem sobie drążek (do ściany) więc mam zamiar oczywiście wykorzystać go do pleców.
Dużo osób mówi, aby plecy ćwiczyć raz na tydzień a ja do tej pory robiłem 2 raz w tygodniu. Zmniejszyć ilość na raz w tygodniu?

Pozdrawiam :)

Zmieniony przez - Norbert90 w dniu 2009-03-10 16:45:21
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ile odpocząć po chorobie?

Następny temat

Co oznacza po treningu pompa?

Black weekend