SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Barbarian HST - kolejna modyfikacja HST

temat działu:

Trening w domu

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1856

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 178 Napisanych postów 36567 Wiek 25 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 114024




Witam,
ostatnio nie mam czasu żeby udzielać się w tym dziale, ale "odkopałem" moje niedawne zapiski i postanowiłem je wrzucić na forum. Dział ten zawsze był dla mnie jednym z najważniejszych na SFD, więc mam nadzieję, że parę osób skorzysta z tego planu.

1. Skąd pomysł na "Barbarian HST"?
Bardzo często widzę na SFD posty osób, w których użytkownicy pytają się o trening przy ograniczonym sprzęcie. Niekiedy ograniczenie to sprowadza się do posiadania tylko jednej sztangielki - ten plan jest właśnie dla nich!

2. Kto może ćwiczyć planem "Barbarian HST"?
Plan ten przeznaczony jest dla 3 grup:
- dla tych, którzy posiadają TYLKO jedną sztangielkę,
- dla tych, którzy posiadają dwie sztangielki, ale mają mało dodatkowego obciążenie i nie mogą większości ćwiczeń wykonywać oburącz,
- dla zaawansowanych, którzy poszukują nowych bodźców i metod treningowych.

3. Przykładowy PLAN TRENINGOWY "Barbarian HST":

1. Przysiad jednonóż
2. Wyciskanie sztangielki jednorącz leżąc
3. Wiosłowanie sztangielką
4. Podrzut sztangielki
5. Ćwiczenia na biceps i triceps opcjonalnie

To jest tylko JEDEN Z WIELU możliwych planów treningowych, w których można wykorzystać JEDNĄ SZTANGIELKĘ. Konstrukcja planu zależy od naszych indywidualnych preferencji oraz priorytetów.

Można także przysiady wykonywać z obciążeniem umieszczonym w plecaku, można wszelkie unoszenia na barki (w bok, w opadzie, do przodu) wykonywać także z JEDNĄ SZTANGIELKĄ. Podobnie rozpiętki, uginanie o kolano jest przecież ćwiczeniem, w którym stosujemy jedną sztangielkę, tak samo jak francuz jednorącz.

4. Przykładowe filmy z powyższymi ćwiczeniami:

##### Pistol Squat #####




##### single arm dumbbell floor press #####
CZYLI wyciskanie sztangielki jednorącz leżąc





##### Dumbbell rows - wiosłowanie sztangielką #####




##### One arm Clean and Jerk - podrzut jednorącz #####



wykonujemy to ćwiczenie przy pomocy sztangielki, nie trzeba posiadać Kettlebell

5. Dodatkowe uwagi
Początkujący muszą przede wszystkim nauczyć się poprawnej techniki wykonywania poszczególnych ćwiczeń. Używanie jednej sztangielki wymaga większej uwagi i skupienia niż dwóch sztangielek jednocześnie.

Zaawansowani muszą z kolei uważać, aby dobrany ciężar w określonym ćwiczeniu nie przewyższy ich realnych możliwości, gdyż łatwo wówczas o kontuzję.


6. PODSUMOWANIE
Nie odkryłem Ameryki pisząc o takiej metodzie treningowej, chciałem jednak uświadomić tym, którzy o tym nie wiedzą, że nie trzeba posiadać wypasionej siłowni żeby móc ćwiczyć. Wystarczy trochę kreatywności, samozaparcie i też można sobie poradzić



Pozdrawiam
King_Odin


Zmieniony przez - King_Odin w dniu 2011-05-03 11:34:31

HST PUSH & PULL - mój autorski "system" treningowy:http://www.sfd.pl/-t589381.html
Dieta LOW-CARB, art dla początkujących: http://www.sfd.pl/-t655403.html
Redukcja od A do Z - wszystko o redukcji:http://www.sfd.pl/-t654560.html
Tabata - co to jest i za co ją lubię?: http://www.sfd.pl/-t963145.html
Takie wielkie, takie niewinne. A same niosą na grzbiecie skrzydlatą kostuchę. Polską śmierć.

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 68 Napisanych postów 1977 Wiek 34 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 9455
Wszystko pięknie ale ćwiczenia dynamiczne zawsze powinny iść na początek. Ku temu są dwa powody. Pierwszy to mniejsze ryzyko kontuzji kiedy jesteś jeszcze świeży a drugie to więcej siły co daje lepszą dynamikę wykonywania ćwiczenia.

Nekrosadystycznyturbosperminator

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 178 Napisanych postów 36567 Wiek 25 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 114024
To jest tylko JEDEN Z WIELU możliwych planów treningowych

Ja dałem taki "sztampowy" schemat. Oczywiście, że można dać dynamiczne na początek, ale nie każdemu pasuje taki rozkład. Według mnie indywidualne podejście i własne czucie organizmu jest najważniejsze.

HST PUSH & PULL - mój autorski "system" treningowy:http://www.sfd.pl/-t589381.html
Dieta LOW-CARB, art dla początkujących: http://www.sfd.pl/-t655403.html
Redukcja od A do Z - wszystko o redukcji:http://www.sfd.pl/-t654560.html
Tabata - co to jest i za co ją lubię?: http://www.sfd.pl/-t963145.html
Takie wielkie, takie niewinne. A same niosą na grzbiecie skrzydlatą kostuchę. Polską śmierć.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1489 Wiek 27 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 13806
świetny post ;) krzesła w domu też każdy ma,więc dipsy jak najbardziej do tego dochodzą. MC jednonóż też dobra opcja.

mój DT->http://www.sfd.pl/Autopsy_Exercises_in_Extremity/cel_600kg_w_TS-t681885-s6699.html#eot

Powerlifting is an external view of how pissed off I really am at the world- Kirk Karwoski

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 178 Napisanych postów 36567 Wiek 25 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 114024
No ba, poradzić sobie można nawet z "imitacją" wyciskania - do plecaka krążki i jazda! :)

HST PUSH & PULL - mój autorski "system" treningowy:http://www.sfd.pl/-t589381.html
Dieta LOW-CARB, art dla początkujących: http://www.sfd.pl/-t655403.html
Redukcja od A do Z - wszystko o redukcji:http://www.sfd.pl/-t654560.html
Tabata - co to jest i za co ją lubię?: http://www.sfd.pl/-t963145.html
Takie wielkie, takie niewinne. A same niosą na grzbiecie skrzydlatą kostuchę. Polską śmierć.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 68 Napisanych postów 1977 Wiek 34 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 9455
Mnie się wydaję że najlepiej to by było napisać taki ogólny szkielet takiego treningu np.

Dynamic O-lift
Lowerbody presiing
Lowerbody pulling
Uperbody pressineg
Uperbody pulling
Core

I tutaj wrzucać można co się da.

Nekrosadystycznyturbosperminator

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 124 Napisanych postów 23462 Wiek 32 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 94997
Osobiście robiłem rwania i podrzuty jako ostatnie ćwiczenia na treningach po siadach ciagach itd itd

i nie narzekałem.


Uklad cwiczen dopasowujemy do siebie, a nie ogolny schemat.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 136 Napisanych postów 18684 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 117415
dzieki za opracowanie(i linka na priv), bede polecał znajomym! swietna sprawa
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 1907 Wiek 40 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 8317
Witam.
Ja cwicze polowe zycia takimi treningami.
Ostatnio cwicze kettlebelami. Zakupilem 2x20 kg.
Ulozylem sobie taki plan:

Rozgrzewka
Swing - 20 powtorzen jednoracz 1x20kg.
Windmill - 5 powt na reke. 1x20 kg.

A
1. Swing 2x20kg/suitcase deadlift 2x20kg.
2. Clean and press 2x20 kg.

B
1. Przysiady i wyciskanie 2x20 kg.
2. Snatch 2x20 kg.

Do treningow wystarcza 2 kettlebele. Mozna zabrac wszedzie.
Progresja objetosci. Po 2 tygodniach zwiekszam ilosc serii.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 178 Napisanych postów 36567 Wiek 25 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 114024
Dzięki PePo :)

Kilobb - Fajnie wygląda Twój trening. Generalnie jest w moim typie, a dla wielu sprawdziłby się jako odskocznia i jako trening "wakacyjny".

HST PUSH & PULL - mój autorski "system" treningowy:http://www.sfd.pl/-t589381.html
Dieta LOW-CARB, art dla początkujących: http://www.sfd.pl/-t655403.html
Redukcja od A do Z - wszystko o redukcji:http://www.sfd.pl/-t654560.html
Tabata - co to jest i za co ją lubię?: http://www.sfd.pl/-t963145.html
Takie wielkie, takie niewinne. A same niosą na grzbiecie skrzydlatą kostuchę. Polską śmierć.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 1907 Wiek 40 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 8317
Malo cwiczen bo robie systemem drabiny i wychodzi calkiem duza objetosc.
Wyglada smiesznie ale naprawde daje w kosc.
Mi bardzo odpowiada.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jaka kreatyna na pierwszy cykl

Następny temat

Plan Javorek Complex + jako taka dieta DO OCENY

Fruzelina