SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Banany na redukcji?!

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 32938

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 109 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 723
Czy mozna jesc banany na diecie redukcyjnej low-carb?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Bull Administrator
Ekspert
Szacuny 919 Napisanych postów 55273 Wiek 47 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 335816
Banan, oprócz tego, że jest jednym z najsłodszych i najbardziej kalorycznych owoców, posiada szereg innych ciekawych i niezwykle cennych właściwości.
Ze 100 gramami tego owocu dostarczymy ok. 100 kcal, z czego ponad 20g to węglowodany, ok. 3g błonnika, ponad 1g białka i śladowe ilości tłuszczu - ok. 0,5g.
Oprócz wysokiej gęstości energetycznej, jak na owoce, są również bombą witamin i składników mineralnych.
Wraz z ich konsumpcją dostarczymy organizmowi znaczących ilości: potasu, magnezu, miedzi, manganu, fluoru, a także witamin: C, B1, B2, PP, B6, kwasu foliowego i kwasu pantotenowego.


  1. 1. Co z tą fruktozą?
  2. 2. Banany obniżają ciśnienie tętnicze krwi
  3. 3. Banan jako posiłek potreningowy?
  4. 4. Banany w diecie
  5. 5. Czy od bananów przytyję?
  6. 6. Podsumowanie
  7. 7. Do poczytania


1. Co z tą fruktozą?

Fruktoza jest organicznym związkiem chemicznym z grupy ketoz. Jej przyswajalność przez organizm jest znacznie wolniejszy niż glukozy i sacharozy.
Nadmiar fruktozy może objawiać się biegunkami i dyskomfortem ze strony żołądka oraz jelit, a także dnę moczanową.
Istnieją badania wskazujące, iż nadmierne spożycie tego cukru powoduje zaburzenia metaboliczne i jest odpowiedzialne za występowanie otyłości. Są to jednak badania dotyczące spożywania fruktozy przemysłowej i to w dużych ilościach, m.in. wraz z kolorowymi napojami, słodyczami.

Banany, jak i pozostałe owoce jest źródłem fruktozy, jednak jej zawartość jest mniejsza niż ilość glukozy. W tych owocach występuje również sacharoza oraz skrobia. Mniej dojrzałe egzemplarze wykazują się większą zawartością skrobi (węglowodanów złożonych), bardziej - większą ilością mono- i disacharydów.

2. Banany obniżają ciśnienie tętnicze krwi

Banany są bogate w potas, pierwiastek niezbędny do prawidłowego funkcjonowania układu krążenia oraz gospodarki potasowo - sodowej organizmu.
Mając na uwadze często występujące niedobory tego pierwiastka i nadmierną podaż sodu w diecie, włączenie bananów do diety jest dobrym rozwiązaniem.
Zwiększenie ilości spożycia potasu pomaga zapobiec wielu chorobom układu krążenia, a także zrównoważyć negatywne następstwa zbyt dużej ilości spożywanego sodu.

3. Banan jako posiłek potreningowy?

Ze względu na bardzo małą zawartość składników istotnych dla regeneracji powysiłkowej - sodu oraz białka - w bananach, sugeruje się aby banany spożywać w połączeniu z produktami zasobnymi w białko i sód. Dobrym rozwiązaniem będzie połączenie banana z nabiałem - mlekiem, kefirem lub jogurtem, np. w formie koktajlu. Nabiał, oprócz białka i sodu, jest źródłem również wapnia, witamin z grupy B, a także kwasów tłuszczowych średniołańcuchowych MCT. Istnieją badania naukowe, które wskazują, iż tłuste mleko doskonale się sprawdzi jako napój potreningowy i stanowi dobre rozwiązanie dla osób, które nie mają problemów z tolerancją laktozy.
Po treningu najlepiej się sprawdzi dojrzały banan. Oporna skrobia, stanowiąca znaczną część węglowodanów w egzemplarzach niedojrzałych, nie jest wskazana po wysiłku.

4. Banany w diecie

Banany są produktem lekkostrawnym i często stanowią element diety nawet w przypadku poważnych dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego, dzięki temu, że nie działają drażniąco na śluzówkę jelit. Znakomicie się sprawdzą również podczas dolegliwości związanych z zatruciem pokarmowym. Jednak wówczas należy wybierać egzemplarze dojrzałe, które dzięki mniejszej zawartości skrobi stanowią mniejsze wyzwanie dla naszych enzymów trawiennych.
Stanowią źródło wartościowych węglowodanów, są sycące, a dzięki słodkiemu smakowi idealnie sprawdzają się jako substytut słodyczy.

5. Czy od bananów przytyję?

Zwiększenie masy ciała uzależnione jest nie tyle od jednego, konkretnego produktu, co od ewentualnej nadwyżki kalorycznej.
To właśnie dieta z dodatnim bilansem kalorycznych sprawia, że przybywa nam kilogramów. Czy to w postaci tkanki tłuszczowej, czy suchej masy mięśniowej.
Banany same w sobie nie mają właściwości zwiększających masę ciała i mogą stanowić element diety nawet tej redukcyjnej.

6. Podsumowanie

Banany, oprócz węglowodanów, dostarczają również pewnej ilości, niezbędnego dla prawidłowego funkcjonowania organizmu, potasu.
W towarzystwie źródła dobrego jakościowo białka, np. w postaci nabiału lub odżywki białkowej, mogą stanowić posiłek bezpośrednio po treningu.
Nie wymagają obróbki termicznej i można je wziąć ze sobą praktycznie wszędzie.
Dodatkowo są ogólnodostępne w sklepach spożywczych, dzięki czemu idealnie się sprawdzą w sytuacjach awaryjnych.
Nie powinny jednak stanowić podstawowego źródła węglowodanów, a być produktem urozmaicającym dietę. Należy zachować umiar w ich spożyciu, jak w przypadku każdego innego produktu spożywczego.

7. Do poczytania

https://www.sfd.pl/Banany__powiedzcie_cos_o_nich-t7663.html
https://www.sfd.pl/Banan_kalorie,_dobre_żródło_kcal__pytanie-t677434.html
https://www.sfd.pl/banany-t91790.html#post1


Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 3215 Wiek 34 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 20315
Myślę, że jeden dziennie po treningu nie zaszkodzi
1

Ile do... czyli liczniki do wydarzeń http://ile-do.pl.pl
oraz
Kuchnia wietnamska na http://pyzamadeinpoland.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 109 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 723
a co z Gołabkami? mozna? tzn to jest takie mięco mielone z ryzem w kapuscie zawiniete i ugotowane...a ten banan to na sniadanie raczej bym jadł...dzisiaj zjadłem a niedziela jest beztreningowa...
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 3215 Wiek 34 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 20315
Jeśli to low-carb, to jedz gołąbki... bez ryżu. Ja kazałem mamie robić dla mnie bez ryżu

Ile do... czyli liczniki do wydarzeń http://ile-do.pl.pl
oraz
Kuchnia wietnamska na http://pyzamadeinpoland.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 109 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 723
To nie jest do konca taki low-carb...dzienna dawka wegla to 97g...a robie jakies 100...wczoraj 103...na 97kg wagi...no teraz juz 95:) wiec jak? wywalic ten ryz?Jeść bede takiego gołabka do 15...pozniej juz wegli nie jem...Ale jesli nie moge to spokojnie sobie odmówie...(spokojnie... Acha i pytanie...Jesli spadłem 2kg to czy i białka i wegle mam odpowiednio zminiejszac? bo jak spadne(daj Boże) do wagi 78kg to mam jesc 78g WEGLI?!czym ja sie bede musiał zywic?!:)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 3215 Wiek 34 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 20315
Ja przez prawie 2 tygodnie (a Qazar przez 2 lata!) jadłem mniej niż 30g węgli dziennie.

Niech mama robi ci gołąbki bez ryżu. Normalnie.

Jeśli spadniesz dużo więcej z masy, to zmniejsz też składniki odrzywcze. Ale te 2kg teraz to pewnie woda...

Ile do... czyli liczniki do wydarzeń http://ile-do.pl.pl
oraz
Kuchnia wietnamska na http://pyzamadeinpoland.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 109 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 723
To wy jecie chyba same ryby i mieso...bez płatków owoców warzyw...ładnie...ciekawe skad macie energie...:)qazar mi pomagał w diecie ale niedawno zniknął z powierzchni ziemi i nie odpowiada na moje nawoływania) dzieki i pozdrawiam
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 3215 Wiek 34 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 20315
jedliśmy warzywa normalnie, ale poniżej 30g węgli
to nie było takie straszne, ale teraz stosuje inną dietę, taką jaką sobie wypracowałem metodą prób i błędów

Ile do... czyli liczniki do wydarzeń http://ile-do.pl.pl
oraz
Kuchnia wietnamska na http://pyzamadeinpoland.pl 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 162 Napisanych postów 12853 Wiek 34 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 43234
ja sadze ze banan po treningu nie zaszkodzi

jeżeli pomogłem , Ty pomósz mi wejdz w link i się zarejestruj http://www.AWSurveys.com/HomeMain.cfm?RefID=krzakzak 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 35 Napisanych postów 1669 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 11256
Jezeli trening jest intensywny, nie jest "spacerkiem", to banan jak najbardziej sie przyda

Jeżeli w niebie nie będę mógł palić cygar, nie pójdę tam :)

...
Napisał(a)
Usunięty przez ojan za pkt 1 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 9 Wiek 41 lat Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 64
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

waga tluszczu a miesni

nutloveb