SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

BJJ - FBW i suplementacja

temat działu:

Sztuki Walki

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 1230

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 168
Witam, mam 21 lat i zacząłem trenować BJJ, z racji tego, że zajęcia odbywają się tylko 2 razy w tygodniu (jest możliwość zostania w grupie następnej, ale na razie nie wyrobiłbym kondycyjnie :D) chciałbym dorzucić do tego siłownię 3 razy w tygodniu. Ułożyłem plan FBW A i B na podstawie innych znalezionych w sieci i moje pytanie czy wygląda on sensownie ;) Do suplementacji używam odżywki białkowej po treningu oraz witamin d3 k2 olimpu, warto dodać do tego kreatynę czy na razie sobie odpuścić? Dietę trzymam zdrową, nie piję, nie palę, ale kalorii nie chcę mi się liczyć, nie mam zamiaru zostać kulturystą.

A
Nogi – przysiad przedni ze sztangą 4x6-8
Plecy – wiosłowanie 4x6-8
Klatka – wyciskanie sztangi na płaskiej 4x6-8
Barki – wycisk żołnierski 4x6-8
Biceps – uginanie ze sztangą łamaną stojąc 2x8
Triceps – pompki na poręczach 2x8
Przedramię – uginanie nadgarstków z hantlami 3x8

B
Nogi – wykroki z hantlami 4x6-8
Plecy – martwy ciąg 4x6-8
Klatka – pompki na podwyższeniu 4x6-8
Barki – high pull 4x6-8
Biceps – drążek wąskim podchwytem 2x6-8
Triceps – wyciskanie francuskie sztangą łamaną 2x8
Przedramię – trzymanie talerzy na czas 3x30s-1m
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 631 Napisanych postów 2089 Wiek 4 lata Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 111617
Zależy ci na BJJ i osiągnięciach tam, czy na budowaniu masy mięśniowej?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 168
Bardziej zależy mi na BJJ. Budowa masy mięśniowej może być dodatkiem, ale bez większej spiny, jak mówiłem nie chce mi się liczyć kalorii, ale odżywiam się zdrowo, używam suplementów i mam czas na siłownię.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 90 Napisanych postów 1815 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 35261
Trenowałeś już na siłowni? Zaczynasz z BJJ tzn jak długo już ćwiczysz?
Dwa treningi to trochę mało... na początek może być, ale po 2-3 miesiącach to uważam że 3 razy w tygodniu mata to minimum. Na siłowni się nie znam, więc dużo nie pomogę ale uważam że:
1) przedramienia na pewno odrzuć dla kulturystów to ok, ale pod bjj to marnowanie czasu
2) na początku 5 razy w tygodniu ciężki trening to za dużo, jeden siłowni sobie odpuść na razie
3) jeśli dopiero zaczynasz z siłownią poczytaj http://www.sfd.pl/[ART]_Pierwszy_rok_treningów_-t906985.html i coś z tego wybierz a po 2-3 miesiącach znajdź plan typowo pod sporty walki z ćwiczeniami dynamicznymi. Jeśli już jakiś czas ćwiczysz na siłowni od razu takie ćwiczenia dodaj


Zmieniony przez - _radek w dniu 8/24/2017 12:17:34 AM
1

,,chodzić już umiem, teraz chce umieć latać" Eldoka

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 2 Wiek 34 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 444
Nie mogę się zgodzić co do odpuszczenia treningu przedramion- to moim zdanie akurat jest podstawa dobrego chwytu, czyli de facto podstawa bjj/grapplingu. Na pewno nie powinieneś tego odpuszczać + mocne nogi, które się przydają w gardzie. Na trening przedramion możesz dorzucić wiszenie na drążku- poprawia siłę i wytrzymałość
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 976 Napisanych postów 4992 Wiek 50 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 177787
wengry
Nie mogę się zgodzić co do odpuszczenia treningu przedramion- to moim zdanie akurat jest podstawa dobrego chwytu, czyli de facto podstawa bjj/grapplingu...
W chwycie pracują inne mięśnie.
Przedramię – uginanie nadgarstków z hantlami
Tym ćwiczeniem zwiększy siłę uginania i prostowania nadgarstków a nie siłę chwytu. Lepszymi ćwiczeniami jest wspinanie się na linie oraz podciąganie się na grubym drążku.
3
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 90 Napisanych postów 1815 Wiek 29 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 35261
wengry
Nie mogę się zgodzić co do odpuszczenia treningu przedramion- to moim zdanie akurat jest podstawa dobrego chwytu, czyli de facto podstawa bjj/grapplingu. Na pewno nie powinieneś tego odpuszczać + mocne nogi, które się przydają w gardzie. Na trening przedramion możesz dorzucić wiszenie na drążku- poprawia siłę i wytrzymałość

Chwyt się ćwiczy przy większości ćwiczeń złożonych, martwe ciągi (bez jakiś pasków), wiosłowania, podciąganie. Uważam że kopiowanie planów treningowych od topowych zawodników jest bez sensu, ale jeszcze na żadnym z nich nie widziałem ćwiczenia na przedramienia. Po prostu są to ćwiczenia na przedramienia są praktycznie typowo estetyczne.


Zmieniony przez - _radek w dniu 8/25/2017 10:22:11 PM
3

,,chodzić już umiem, teraz chce umieć latać" Eldoka

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 5 Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 168
Postanowiłem jednak robić obwodówkę http://kulturystyka.pl/plan-treningu-dla-poczatkujacych/. Pamiętam, że będąc w liceum robiłem ten plan i systematycznie poprawiał moje osiągi (np. dochodziłem do 15 podciągnięć na drążku, zaczynając od 3-5 powtórzeń (tyle samo robię teraz)), poza tym czułem dobry wycisk po tym treningu i sylwetka też nabierała ładnych kształtów. Pytanie do was, czy jakoś zmodyfikować ten plan pod BJJ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 2 Wiek 34 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 444
Dzięki za podpowiedzi, czyli ćwiczenie stricte przedramienia dużo nie daje i lepiej robić je przy okazji? Generalnie mój trening składa się właśnie z martwego, podciągania na drążku, zwisy
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Problem z trenowaniem kickboxingu

nutloveb