SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

BJJ + siłownia, jaka suplementacja?

temat działu:

FITMAX

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 3968

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 904 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 6674
Cześć,

trenuję BJJ około 5 razy w tygodniu. Do tego dwa razy siłownie. Rano - w ramach rozruchu - jeżdżę na rowerku 30-40 min.

Mam 31 lat i chciałbym mieć więcej energii i mocy na treningach, oraz poprawić regenerację. Oczywiście fajnie byłoby przy okazji się trochę "wyciąć" z okazji zbliżającego się lata;)

Jakie suplementy polecacie? (w jakich dawkach itp) Do tej pory dwa razy w życiu brałem kreatynę. Obecnie w czasie treningów piję XTEND.

Pozdr.,
K.

KdH/BJJ/WWA

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 369 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 3111
Witaj kondrah

Otóż mieć więcej energii i mocy przy jednoczesnej redukcji to trochę wykluczające się zadanie Naturalnie wszystko jest możliwe ale wymaga to dużo większej znajomości własnego organizmu i działania na niego różnych dostępnych substancji

Aby mieć więcej energii i mocy należy albo odbudować glikogen i mieć jego pełne rezerwy albo też przyzwyczaić organizm do funkcjonowania na jego uszczuplonych rezerwach (nie jest to jednak wskazane na dłużą metę)

Tym samym dobrym wyborem jest dostarczanie odpowiedniej ilości węglowodanów szybkowchłanialnych (w twoim przypadku) po treningu jeżeli masz zamiar chociaż w jakimkolwiek stopniu naładować do kolejnego treningu Minusem takiej strategi jest przestawienie organizmu na spalanie węglowodanów ze spalania tłuszczu którego spalanie uaktywniło się podczas treningu Spalanie tłuszczu spowolni się trochę wcześniej (normalnie nastąpiłoby to po pierwszym posiłku potreningowym) Warto jednak pamiętać że liczy się cały dzień a nie tylko jeden posiłek Osobiście uważam że przy tak ciężkich i częstych treningach nie należy pomijać węglowodanów po treningu tym bardziej że raczej nie będą się odkładały w tkance tłuszczowej a skupią się na odbudowie rezerw energetycznych Można za to uszczuplić trochę węgli w ciągu całego dnia Wbrew pozorom można zrobić dobry trening wcześniej nie spożywając dużej ilosci węglowodanów (szybciej rozkręca się wtedy spalanie tłuszczy) natomiast dużo trudniej jest się zregenerować bez wegli po treningu

Można też zastosować innego rodzaju środki pobudzające i zwiększające koncentracje które zniwelują niechęć do treningów wywołaną małą ilością węgli Otóż z całą pewnością będzie to kofeina żeń-szeń cytryniec chiński BCAA tyrozyna czy też kreatyna Należy jednak pamiętać że ta ostatnia jest przenośnikiem energii a nie energią W związku z czym musi mieć co magazynować i przenosić osobiście pod sporty walk polecam jabłczan kreatyny Jednak w kierunku redukcji bardziej efektywny wydaje się orotynian kreatyny

Bardzo ważne w regeneracji jest dostarczenie odpowiedniej ilości antyoksydantów/przeciwutleniaczy Wolne rodniki wytwarzane w czasie treningu niszczą struktury mięśni i osłabiają je Dodatkowo niektóre ekstrakty i produkty zmniejszają przy okazji insulinooporność co wspomaga redukcję poprzez ułatwioną dostawę składników odżywczych do mięśni zamiast do tkanki tłuszczowej
Warto (prócz antyoksydantów z zewnątrz) zadbać także o własny system antyoksydacyjny np glutation i karnozynę - do ich podniesienia stosuje się np NAC czy glutaminę (w pierwszym przypadku) oraz beta-alaninę (w drugim)

Oczywiście w okresie redukcji oraz czasie ciężkich treningów nie można zapominać o białku i aminokwasach (w szczególności BCAA) które zabezpieczą mięśnie przed rozpadem oraz wspomogą spalanie tłuszczy

Dodatkowo należy pamiętać że przy dużej ilości treningów oraz diecie redukcyjnej organizm ma skłonności do zakwaszania się co również generuje zmęczenie W takim przypadku należy dostarczać alkalizujące produkty Może też się okazać że warto zastosować magnez i potas (tutaj tez wchodzi kolejna rzecz związana z potasem - dbałość o odpowiednią gospodarkę elektrolitową - tutaj też istotny sód - a dalej też z odpowiednią podażą wody - organizm nie może prawidłowo funkcjonować bez jej odpowiedniej podaży a nieprawidłowe funkcjonowanie również rodzi zmęczenie)

Temat jest bardzo rozległy i można byłoby pisać naprawdę długo i dużo jeżeli coś bardziej Cię zainteresuje to daj znać a postaram się rozwinąć myśl :)

Na zakończenie posta - w każdej dziedzinie należy przyjąć priorytet - czy są to mordercze treningi poprawiające wytrzymałość i siłę czy też jest to redukcja Wybór suplementacji zależy m.in. właśnie od przyjętych priorytetów
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 370 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 18532
BCAA, Beta Alanina, Kreatyna, Kofeina, Białko, Witaminy - Najprzydatniejsze rzeczy wg mnie, plus jeszcze coś na poprawę koncetracji i skupienie, np lecytyna, żeń szeń. Dużo też zależy od funduszy jakie posiadamy ;)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Sly-tech FitMax
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 3583 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 16407
Dokładnie jedyne na czym można zaoszczedzić to kreatyna białko(jeżeli dobrze się odżywiamy). Reszta mega potrzebna.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 370 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 18532
Jeżeli masz problemy z zaśnięciem (często ten problem występuje po sparingach) to na upartego możesz dorzucić melatonine lub jakieś ZMA, na niekórych działa pozytywnie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Sly-tech FitMax
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 3583 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 16407
Lub na detoksykację NO Active przed snem
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Następny temat

KAROL MAŁECKI W SZWADRONIE FITMAX'A

nutloveb