SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

BCAA na masie - brac czy nie ??

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 55846

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 546 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 3691
witam
mam pewien dylemat.

Za jakiś czas startuje z cyklem składającym się z (wszystko z olimpu) :

TCM+ Tribisteron+ AAKG+... no właśnie BCAA

Generalnie ma to być cykl masowy. Jeszcze kiedyś kiedyś ktos mi powiedział, że przy budowaniu masy rozgałęzione aminki są bardzo ważne. Założyłem posta nikt nie sktykował tego co przed chwią napisałem. Wczoraj natomiast przeczytałem posta w którym wszyscy odradzali BCAA na masie, byli tam także "specjalisci".

Z mojej wiedzy wynika, że BCAA może nie sa niezbędne, ale bardzo ważne ( zarówno przy budowaniu masy, jak i przy redukcji jako antykatabolik).

MICHAEL SHARON w książce "Zdrowo jeść aby zdrowo żyć" między innymi tak pisze o aminokwasach rozgałęzionych: "Są one niezbędne dla wzrostu mięśni i procesów odnowy"


Pamiętam także post Marka C który pisał że aminokwasy rozgałęzione powinni przyjmowac wszyscy sportowcy związani w jakiś sposób z ćwiczeniami siłowymi.

Zatem skąd taka nagła zmiana nastrojów?

Dodam tyle że zamierzam biegać 1-2 razy w tygodniu, ale w te dni będe podbijał kalorię aby bilans był ok tak więc katabolizm mi nie grozi.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
lubiekaszke Redakcja SFD
Ekspert
Szacuny 477 Napisanych postów 13028 Wiek 28 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 79809

BCAA, zaraz obok kreatyny, jest chyba najczęściej wybieranym suplementem. Po aminokwasy rozgałęzione sięgają amatorzy, jak i zawodowcy, wielu dyscyplin sportowych. BCAA wpływa korzystnie na masę mięśniową (na jej utrzymanie oraz rozwój), a także na układ nerwowy, pozwalając na dłuższe i bardziej intensywne treningi.

  1. 1. Kiedy warto stosować?
  2. 2. Wpływ BCAA
  3. 3. Dawkowanie BCAA
  4. 4. Postać BCAA
  5. 5. Koszt


1. Kiedy warto stosować?

Suplementacja aminokwasami jest zasadna szczególnie w takich przypadkach, jak:
-niski poziom tkanki tłuszczowej,
-niska kaloryczność diety,
-niska podaż węglowodanów,
-intensywne i następujące po sobie w krótkich odstępach czasu jednostki treningowe.
Podczas rozwoju masy mięśniowej wspomaganie się aminokwasami jest jak najbardziej możliwe. Wówczas dobrym rozwiązaniem będzie popijanie roztworu podczas treningu, dzięki czemu będziemy mieli więcej siły - układ nerwowy oraz mięśnie wolniej się zmęczą.

2. Wpływ BCAA

Według przeprowadzonych licznych badań naukowych, BCAA wpływa na:
-zmniejszenie zmęczenia ośrodkowego,
-zmniejszenie katabolizmu mięśniowego,
-przyspieszenie spalania tłuszczu,
-zmniejszenie bolesności powysiłkowej,
-wspomaganie odnowy powysiłkowej.

3. Dawkowanie BCAA

Zalecana dzienna ilość produktu waha się od 10g do 20g produktu na porcję, rozpuszczone w 300ml wody lub soku i uzależniona jest od głębokości deficytu energetycznego, intensywności treningów itp.



4. Postać BCAA

W zależności od preferencji i gustów, BCAA można nabyć w formie proszku - w wielu wariantach smakowych - lub w postaci kapsułek i tabletek.

5. Koszt

BCAA w proszku jest rozwiązaniem najbardziej ekonomicznym, np.: AllNutrition BCAA 2:1:1
50 porcji po 10g w cenie 59,99zł, czyli 1,20zł za porcję.

Za to najwygodniejsze wydają się być kapsułki, które wystarczy połknąć, np.:
AllNutrition BCAA 2:1:1
60 porcji po 6 kapsułek w cenie 79,99zł, czyli 1,33zł za porcję

Ranking BCAA:
http://www.sfd.pl/rankingSuplementow.html?category=109

Dodatkowo do poczytania:
http://www.sfd.pl/BCAA__suplement_niezbędny_,_każdego_sportowca__-t236774.html
http://www.sfd.pl/BCAA_co_to_-t127762.html#post1
http://www.sfd.pl/BCAA__Aminokwasy_rozgałęzione,_kilka_faktów_mających_poparcie_w_literaturze_fachowe-t374913.html
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 61 Napisanych postów 11895 Wiek 31 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 164745
jak masz kasse to śmiało chociaż niektórzy będą pisać że strata kasy ale ja mam swoje zdanie na ten temat
1

http://www.sfd.pl/chucknoris_/masa_z_półobrotem-t424885.html DZIENNIK TRENINGOWY ZAPRASZAM

http://www.sfd.pl/BLOG_Nawet_parówka_dęta_raz_w_roku_ma_swoje_święta_by_chucknorris-t484710.html
BLOG TREC ZAPRASZAM
NIE POPRAWIAM DIET I TRENINGÓW NIE ZNAM SIĘ NA TYM

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 468 Wiek 27 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 131196
jak robisz mase to nie bierz BCAA zostaw ja sobie na redukcje
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 19 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 188
tez tak mysle... ;/
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
lodzianin1 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 31137 Napisanych postów 268662 Wiek 43 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1357755
ja biore BCAA zawsze czy masa czy redukcja
2

treningi,cykle,suplementacja,odchudzanie,masa pisz-rafaltreningi@protonmail.com

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 546 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 3691
prosze o konkrety
czemu przeciw ??
mile widziane odp. expertów
pzdr
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 41 Napisanych postów 4738 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 21466
Na masie i tak w diecie dostarczasz dużo białka i kalorii, wiec nie potrzeba strasznie ochraniać mięśni. Już lepiej zainwestować w odżywke białkową, gdyz duuuużo ekonomiczniej wychodzi. Bcaa bardzo przydatne na sile i wręcz potrzebne na redukcji.
1

Specjalista w dziale "Odżywki i suplementy"
9 kg czystej masy mięśniowej w 2 tygodnie - allegrowicze nie wierzcie w takie bzdury

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 16 Napisanych postów 440 Wiek 32 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 5352
boguc jednak po treningu sa wazne amin bcaa poniewaz sa szybciej dostarczane do miesni białko zanim ulegnie hydrolizie to minie troche czasu
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
faftaq Dietetyk-SFD
Ekspert
Szacuny 1418 Napisanych postów 35562 Wiek 37 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 150828
studbiol - te 5 - 10minut nie jest takie istotne. ja np nie spiesze sie z potreningowym szejkiem (wpc+ryz). czy pije go 5 minut po czy 20 minut po - uwazam ze nie ma wiekszej roznicy.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 121 Napisanych postów 11601 Wiek 31 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 70678
na allegro mozna dostac juz 200g bcaa za 30zl
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 18 Napisanych postów 5229 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 55031
W sumie w BCAA jest leucyna. A jak wiadomo z nowinek bez odpowiedniego poziomu Argininy i Leucyny w organiźmie nie będzie zaczęty proces dobudowywania aminokwasów.
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jaki gainer na moje zapotrzebowanie.

Następny temat

termogeniki na masie..pytanie

Fruzelina