SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

BCAA i jej odmiany

temat działu:

Szybkie pytania bez logowania

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 56

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10765 Napisanych postów 46866 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Witam mam problem z wyborem BCAA. Mój staż na siłowni to ok pół roku i chce wspomóc się suplementami ale jak wyskoczyło 2:1:1 8:1:1 MAX BCAA+G EAA to się złapałem za głowę, a w opisach jest napisane tylko którego składnika jest więcej ale nigdzie nie jest napisane dla kogo. Możecie pomóc ? :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Inezz96 Mistrzyni Polski Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 458 Napisanych postów 494 Wiek 23 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 25795
Aminokwasy BCAA należą do aminokwasów rozgałęzionych w których skład wchodzi leucyna, izoleucyna, walina. Ich dodatkowa suplementacja sprawia, że w naszym organizmie zachodzi wiele procesów pozytywnie wpływających, pośrednio i bezpośrednio na rozbudowę tkanki mięśniowej jak i szybszą regenerację.

Aminokwasy rozgałęzione pozyskiwane są między innymi z białek mleka.
Na rynku suplementacyjnym wyróżniamy aminokwasy o zawartości leucyny 2:1:1, 4:1:1 i 8:1:1.

Co mówi nam takie oznaczenie?
Zobrazuję Ci to matematycznie. Jeśli weźmiesz 10g czystych BCAA 2:1:1, to będzie w nich 5g leucyny, 2,5g waliny i 2,5g izoleucyny. Jeśli weźmiesz 10g czystych BCAA 8:1:1, to będzie w nich 8g leucyny, 1g waliny, 1g izoleucyny. Jeśli weźmiesz 10g czystych BCAA 4:1:1, to będzie w nich mniej więcej 6,5g leucyny i nieco ponad 1,5g waliny oraz ok 1,5g izoleucyny.

Jeśli chcesz wykorzystać działanie aminokwasów w trakcie treningu, to powinieneś wybrać te o zawartości leucyny 2:1:1 lub 4:1:1. Taka konfiguracja powinna idealnie wspomóc mięśnie podczas wysiłku fizycznego.

Jeśli chcesz uzupełniać posiłki przy pomocy aminokwasów w celu uzyskania tzw. progu leucynowego,to warto jednak sięgnąć po aminokwasy 8:1:1

Czym jest próg leucynowy?
Podrzucam bardzo ciekawy artykuł na ten temat: https://www.sfd.pl/art/Dietetyka_i_zdrowe_odżywianie/Co_to_jest_próg_leucynowy_-a1695.html

Warto również wspomnieć, że suplementacja aminokwasami rozgałęzionymi nie jest konieczna w dni wolne od treningu.

https://www.sfd.pl/sklep/Aminokwasy-k105.html 
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Strach przed dentystą

Zestaw 1