SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Bóle barków - wejdź koniecznie

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 87012

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 113 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3459
Napewno wielu z was cierpi z powodu bólu barków czy to przy treningu, czy przy zwykłym ruchu. Dolegliwość spowodowana bólami barków dokucza nie tylko przy ćwiczeniu tej parti mięśniowej, równie często bolą one przy wyciskaniu na klatke bądź przy robieniu bicepsów. Wystarczy zly chwyt sztangi bądź hantelków i w naszym barku czujemy przeszywający ból. Czym to jest spowodowane? Większość z nas nie zwraca na to uwagi zaciskając zęby i ćwicząc dalej kierują się przysłowiem "Boli znaczy rośnie", według mnie nie ma gorszego i bardziej bezmyślnego powiedzenia. Inni natomiast wydają pieniądze na maści w celu uśmierzenia bólu sposób niby dobry ale przynosi jedynie chwilową ulgę. Co więc robić? Czy zrezygnować z ćwiczeń, czy może ćwiczyć dalej doprowadzając swoje barki do furii?

Odpowiedź jest prosta otóż bóle dotyczą mięśnia który niczym sztywny mankiet ochronny układa się wokół kości ramienia, mięsień ten leży głęboko i nazywany jest pierścieniem rotatorów. przyczynia się on istotnie do stabilizacji stawu barkowego. Zwłaszcza przy trenigu z dużymi, większymi, i największymi ciężarami tej grupie mięśni powinniśmy poświęcić szczególną uwagę, gdyz to właśnia słaba lub niedomagająca struktura mięśniowa stawów barkowych jest przyczyną dolegliwości.

Chciałbym teraz przedstawić ćwiczenie którym ćwiczymy ową partię mięśniową. Nazywa sie ono "pozdrowienie oburącz" być moze brzmi śmiesznie i wygląd samego ćwiczenia moze nas bawić ale efekty i rezultaty są bardzo dobre a co najważniejsze pozbywamy się bólów stawów. dzięki temu ćwczeniu ćwiczymy
-Rotatory zewnętrzne stawu barkowego
-Mięsien naramienny
-Mięsień czworoboczny

Pozycja wyjściowa

Z prostymi plecami i pochyloną w przód górną częścią caiła siedzimy na łąwce treningowej. Nachwytem trzymamy diwe niezbyt ciężkie sztangielki. Jak można zobaczyć na "rysunku" kąt między ramionami i przedramionami wynoszą 90 stopni. Sztangielki są skierowane ku podłodze, lecz przedramiona nie zwisają wiotko, tylko są lekko uniesione do góry, tak by mięśnie ramion i barków już znajdowały się w lekkim napięciu. Trzymamy głowę na przedłuzeniu grzebietu, wzrok kierujemy ukosem w przód. Na początek wykonujemy wdech.
http://img153.imageshack.us/my.php?image=pozycja10ts.jpg

Wykonanie ćwiczenia

WYkonujemy wdech, napinamy lekko mięśnie tułowia i przeprowadzamy izolowaną rotację zewnętrzną w stawach barkowych, unosząc przedramiona na taką wysokość, by w położeniu końcowym wskazywały ukosem do góry. Ramiona i lokcie pozostają na jednej wysokości. Ruch odbywa się wyłącznie w stawach barkowych. Następnie opuszczamy ciężarki powoli w sposób kontrolowany z powrotem do pozycji wyjściowej.
http://img154.imageshack.us/my.php?image=pozycja23xg.jpg

Rady i wskazówki uzupełniające

-Unikajmy brania zamachu tułowiem!
-Trzymajmy plecy proste i unikajmy tworzenia lordocy.
-nie dopuszczajmy do zapadania się klatki piersiowej przy wykonywaniu tego ćwiczenia. Mostek kierujemy do góry w stronę sufitu.
-bezpieczną technikę osiągniemy wyobrażając sobie, że od lewego łokcia przebiega sztywny pręt. Łokcie, ramiona i obręcz barkowa podczas całego przebiegu ruchu zachowują możliwie prostą linię.

Znam jeszcze inne ćwiczenia uzupełniajace jeżeli ktoś wyrazu chęć ich znania to umieszę je dodatkowo to jest główne ćwiczenie i powinno pomóc. przepraszam za takie rusynki no niestety talentu nie mam zbyt wielkiego. Mam nadzieję, że pomogłem paru osobm artykuł ten pisałem sam na podstawie włąsnych doświadczeń oraz na pdstawie ksiażki Wolfganga MieBner'a "Sztanga, hantle i sztangielki" Pozdrawiam


Zmieniony przez - MR.KZ w dniu 2006-02-10 10:20:13

Zmieniony przez - MR.KZ w dniu 2006-02-10 10:21:54
6

Życie jest zbyt krótkie by być małym

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 6 Napisanych postów 416 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 2743
bardzo dobry artykuł, właśnie tego potrzebowałem, SOG

..........Płacz na treningu, śmiej się podczas walki..........

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 835 Wiek 36 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 5935
wrzuc te rysunki osobno bo linki nie dzialaja (teraz dzialaja, dziwne)
mozesz tez zajechac te drugie cwiczonko



Zmieniony przez - Cino69 w dniu 2006-02-10 10:36:27
1

cały nasz chuligański trud, tobie ojczyzno...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 113 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3459
do CINO69 zdjęcia powinny sie ładowac u mnie trybi u innych tez działa popróbuj jeszcze raz opis następnych ćwczeń dam jeszcze dzisiaj ale musze gonić zjeść coś i gonię na siłownie pozdrowienia cwks_legia dzieki za soga miło ze pomogłem
2

Życie jest zbyt krótkie by być małym

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 126 Napisanych postów 5280 Wiek 50 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15555
Bardzo cenny artykuł, dzięki :)
2

"Dzień dobry, czy dostanę marynarkę na 146 w klatce?"
"Pan się chyba pomylił, 146 to...wzrostu?"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 29 Napisanych postów 1966 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 23192
Dzieki wielkie - moze mi pomoze,bo od pewnego czasu zauwazylem,ze moje sciegna i torebki stawowe sa zbyt luzne.W obreczy barkowej objawia sie to irytujacym "strzelaniem" i czasmi bolem,ktory trwa bardzo krotko.Jak znajdziesz czas to daj to 2 cwiczenie.SOG
1

Dopóki żyję dopóty walczę,
dopóki walczę dopóty jestem człowiekiem.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 511 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 7950
Wielki sogacz dla autora.

Na pewno sie przyda.
1

**** SFD Fight Club ****
Wielkie ambicje rodzą wielkie sukcesy.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 1089 Wiek 32 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 12061
Ciekawe, SOG się należy.
Chociaż ja mam problem raczej z nadgarstkami - zwłaszcza przy uginaniu ramion z prostą sztangą i unoszeniu ramion bokiem.

mundur niebieski, orzeł żelazny, zabiłeś dziecko, jesteś odważny...
nie odpowiadasz za swoje czyny, polska policja to sk***ysyny

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 542 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 19545
czyli kiedy powinno się wykonywać to ćwiczenie i w ilu seriach i powtórzeniach?

Dobry ziomal nie zamula przy jednej cipeczce...
http://*******/wpzm filmy XXX za darmo
http://*******/c9hb 16tys zdjęć XXX za darmo

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 113 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 3459
kolejne dwa cwiczenia dam gdy bede w domu kolo 22 powinny juz byc.
Do billy kidd - jezeli znajde cos o nadgarstkach napisze kolejny artykul zapaszam wtedy
do sakmajdik - cwiczenia te nalzy z poczatku traktowac jako forme rozgrzewki czyli malo seri z malutkim obciazeniem pozwoli to pozbyc sie tej dolegliwosci w czasie treniu rozgrzewamy sie tak przed teningiem barkow. Jezeli czujemy sie juz dosyc pewnie to mozna te cwiczenie wstaic w normalny trening i delikatnie zwikeszyc obciazenie pamietaj jednak ze najwazniejsza jest tu technika daz za duzo nie ten ruch a bol bedzie jeszcze gorszy tak wiec ostroznie.
Pozdrawiam!!
1

Życie jest zbyt krótkie by być małym

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 1683 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 20904
Hej! Dobry art, jak wejdzie to masz soga! Kawal dobrej roboty, co do cwiczen to robie podobne! Pozdro
1

... Top Mass TEAM :) ...
,, Jak Boli To Rośnie "

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Sztuka koncentracji

Następny temat

Strach przed...wynikami ?

Fruzelina