SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Ból pleców po przysiadach

temat działu:

Zdrowie i Uroda

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 1823

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 165 Wiek 35 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1525
Witam wszystkich,
mam już spory staż treningowy (7 lat), ale miałem przez ostatnie 2 lata problemy z kolanami, więc mój trening nóg był raczej robiony na pół gwizdka.
Od kilku miesięcy zacząłem ostry trening nóg robić. Początkowo trening zaczynałem od przysiadów na suwnicy i wszystko było ok. Od ok. miesiąca przeniosłem się na przysiady ze sztangą i zaczął towarzyszyć mi po tym treningu ból w okolicach kości ogonowej, tylko trochę z lewej strony kości ogonowej. Jest on dość intensywny i uciążliwy. Po ok. 5-6 dniach staje się on lżejszy, no ale przychodzi kolejny trening nóg i po przysiadach znowu mam dolegliwości bólowe w tych okolicach. Ten ból jest tak nawet trochę poniżej odcinka lędźwiowego. Staram się zwracać uwagę na prawidłową krzywiznę pleców przy przysiadach i wykluczam możliwość kociego grzbietu.

Co Waszym zdaniem może być przyczyną bólu? Ostatnio podłożyłem małe ciężarki pod pięty, ale nic nie pomogło i ból dalej jak był tak jest może nawet trochę bardziej intensywny.

Proszę o porady, sugestie. Mam nawet film nakręcony podczas przysiadów. Dla ekspertów na PW mogę udostępnić. Bezpośrednio do tematu nie wrzucam ze względu na moją prywatność

Pozdrawiam i proszę o pomoc. Z góry dziękuję.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 71 Wiek 51 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 271
mocno napinasz posladki podczas wyprostu? Długo stoisz ze sztangą? nie upadłeś zimą na pupkę na lodzie(czymś śliskim)?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 165 Wiek 35 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1525
Jedna seria trwa nie dłużej niż 20-30 sekund, czyli raczej norma. Na pośladkach nigdy się nie skupiałem, bardziej koncentruje się na prostych plecach i skierowaniu ciężaru na pięty. Nie upadłem w zimie ani razu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 43 Napisanych postów 291 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 2963
Przypuszczam, że ryglujesz się w wyproście i masz słabą stabilizację centralną. Poprzez podłożenie krążka pod pięty wchodzisz prawdopodobnie w hiperlordozę co slutkuje przeciażeniem stawów międzykręgowych.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 688 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 3520
zmien przysiady na przysiad ATG i napisz czy wystepuja te dolegliwosci
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 165 Wiek 35 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1525
Hej, testowałem te przysiady ATG, oglądałem filmy w internecie, porady specjalistów i analizowałem również moje nagrania i.... odkryłem już przyczynę problemu!

Mianowicie, gdy próbowałem sobie na sucho w domu robić przysiad to okazało się, że problem leży w małej ruchomości stawu krzyżowo biodrowego, która uniemożliwia mi prawidłowy przysiad! Poprosiłem moją partnerkę o przysiad i ona wykonała go prawidłowo i bez żadnego problemu!

Gdy ja próbuję robić przysiad to zwyczajnie wywracam się na plecy, bo nie mogę bardziej pochylić się do przodu. Przez to również podczas przysiadów mam nienaturalną pozycję i bardzo wypchnięty tyłek do tyłu.

Czy ktoś borykał się z tym problemem? Pamiętam, że zawsze miałem bardzo mały zakres ruchu tego stawu np. przy skłonach nie mam najmniejszych szans, aby dotknąć palcami stóp!

Czy ćwiczenia rozciągające pleców mogą rozwiązać problem przysiadów? Jeżeli tak, to jakie ćwiczenia na zwiększenie zakresu ruchu stawu krzyżowo-biodrowego wykonywać?

Próbowałem wykonać przysiad ATG mając za plecami piłkę do ćwiczeń i okazało się, że jak mam delikatną pomoc pchającą mnie do przodu, to wykonuję przysiad całkowicie prawidłowo! Plecy prościutkie i nogi stabilnie przylegające do podłoża...

Pozdrawiam
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Moja redukcja 127kg->93kg i duży problem ze skórą

Następny temat

Treningi a kręgosłup

nutloveb