SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Aktywność w czasie szkoły

temat działu:

Szybkie pytania bez logowania

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 124

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10924 Napisanych postów 50124 Wiek 28 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Witam. Mam 15 lat i za niedługo zaczyna się szkoła stacjonarnie. Teraz mam sporo ruchu dużo spaceruję oraz ćwiczę. Jednak podczas szkoły stacjonarnej nie mam tyle czasu i w domu jestem dopiero koło 17. Robię wtedy ok. 10 tyś kroków (i tak ledwo chociaż staram się chodzić na każdej przerwie) a w domu ćwiczę godzinkę z różnymi osobami na yt - Monika Kołakowska, Agata Zając (tutaj biorę treningi z mini band), Pamela Reif. Nie chcę chudnąć ani tyć dlatego ruszam się tylko dla kondycji i zdrowia ale niestety coraz częściej myślę o tym że w porównaniu do aktualnej aktywności (gdzie dosłownie cały dzień jestem w ruchu albo na spacerze więc robię zdecydowanie więcej kroków i również ćwiczę to samo co wypisałam wyżej) to aktywność podczas szkoły spadnie do minimum i że będzie to zdecydowanie za niska aktywność fizyczna (jeśli chodzi o wf szkolny to tak naprawdę go nie ma zazwyczaj wychodzimy do parku i siadamy na ławkach). Czy rzeczywiście 10 tyś kroków i 5x w tyg godzina ćwiczeń z osobami wyżej to za mało (dodam że treningi raczej są średnio intensywne) ? Czy moje wyrzuty sumienia mają rację bytu ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5400 Napisanych postów 59898 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 734977
No może być tak, że ilość tej aktywności fizycznej Ci spadnie jak wrócisz do szkoły. No ale teraz tego nie przeskoczysz bo tak czy inaczej do szkoły będziesz uczęszczał więc pozostaje Ci czas poza lekcjami i czasem, który spędzisz w szkole.

To czy wystarczy Ci ta ilość kroków w skali dnia, tygodnia zależy od tego w jakiej formie się aktualnie znajdujesz, ale nic nie stoi na przeszkodzie żeby sobie wykonać choćby 3-4 razy w tygodniu, w zależności od możliwości czasowych, treningu w domu o większej intensywności i objętości.

Tak na prawdę wystarczy Ci godzinka popołudniu żeby zrobić trening z masą własnego ciała czy podstawowym sprzętem.

Piszesz, że nie chcesz tyć, ani chudnąć czyli tak na prawdę utrzymać wagę i mieć ogólną kondycję na dobrym poziomie. Myślę, że takie treningi kilka razy w tygodniu powinny spełnić swoje zadanie.
Istotne też jest to żeby te treningi były dla Ciebie wymagające bo to jest klucz do polepszania swoich wyników. Jeśli to będą lekkie treningi to może się okazać że zmniejszenie aktywności odbije się na kompozycji sylwetki.

Warto też do tej aktywności fizycznej dodać jakiś sensowny, przemyślany sposób odżywiania i będzie komplet.
Po powrocie do szkoły obserwuj swoje ciało czy coś się zmienia lub odczuwasz spadek formy.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Duże plecy

Whole01